שתף קטע נבחר

שברולט מאליבו דור שמיני (2013-2016)

בניגוד למקובל בתעשיית הרכב, המאליבו דור 8 הוקטנה לעומת קודמתה כדי להפוך אותה למכונית גלובלית, על בסיס הפלטפורמה ששימשה אז גם את אופל אינסיגניה. דו"ח רכישת רכב משומש

קטגוריה: מכוניות למנהלים ממהרים.

דגמים: סדאן, 4 דלתות, 5 מקומות ישיבה.

טווח מחירים: מ-61 אלף שקל לאחת מ-2013 ועד 97 אלף שקל לאחת מ-2016 ‬(מחירון לוי יצחק)

 

תעודת זהות: בניגוד למקובל בתעשיית הרכב, המאליבו דור 8 הוקטנה לעומת קודמתה כדי להפוך אותה למכונית גלובלית, על בסיס הפלטפורמה ששימשה אז גם את אופל אינסיגניה. נמכרה גם באירופה, בהצלחה מוגבלת.

פרטים טכניים: מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר, הספק 259 כ"ס, גיר אוטומטי 6 הילוכים. הנעה קדמית.

זיהום אוויר: קבוצת זיהום 13 ‭ .15-מ‬רציתם אמריקאית אמיתית? קיבלתם.

בטיחות: טובה מאוד. 5 ‭ 5-מ‬ כוכבים במבחן הריסוק האירופי. 10 כריות אוויר, היחידה בקטגוריה. ABS ובקרת יציבות (ESC) ‬ כסטנדרט.

שמירת ערך: מאבדת כ-15% לשנה לפי לוי יצחק, נמכרת בכ-20% מתחת למחירון.

מה לבדוק לפני שקונים: לארץ הגיעו מעט מאליבו-8 מהדגם המקורי ב-2013. רוב המכוניות הן לאחר מתיחת הפנים הבהולה שבאה בתשובה לביקורת על איכות תא הנוסעים (שיפורים בדשבורד) ועל מרווח הברכיים במושב האחורי (ששופר במעט). לדגם הישן גריל סימטרי, למחודש חלק תחתון גדול מהעליון. מגלה אמינות טובה.

למי היא מתאימה: למי שממהר למשרד.

למה כן: אבזור טוב וביצועים מצוינים יחסית למחיר ובכלל, עם סביב 6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומחיר שוק זולים יחסית.

למה לא: עיצוב סתמי, לא הכי מרווחת מאחור למרות הממדים, התנהגות כביש פחות טובה מהמקובל באירופיות ובאמריקאיות. את מחיר הביצועים משלמים בתחנות הדלק, אם אף שוטר תנועה לא עצר אתכם בדרך לשם.

למחפשי מציאות: מאזדה 6 עם מנוע 2.5 ליטר, תהיה קצת פחות מהירה (8.2 שניות מ-0 ל-100), אבל עדיין זריזה, עם התנהגות כביש עדיפה, פחות צמאה ויותר איכותית ושימושית.

שורה תחתונה: ממש לא מושלמת, אבל בגרסה הישראלית, מכונית עם אופי שתעשיית הרכב כבר לא נוהגת לייצר במחירים כאלה. אם כבר לשלם כל-כך הרבה על דלק, לפחות שנהנה מהמכה בגב כשלוחצים על הגז. 

ציון: ***

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים