שתף קטע נבחר

שוב: אל על משנה את שיטת תמחור הכרטיסים

חברת התעופה, שהחלה לפני כמה חודשים למכור כרטיסי מחלקת תיירים בשלוש קבוצות מחיר שונות, משנה כעת את המחירים לשליחת מזוודה ובחירת מושב בהתאם ליעדים. מבולבלים? ניסינו לעשות סדר, אך לא בטוח שהצלחנו

מטוס אל על (צילום: דני שדה)
מטוס אל על(צילום: דני שדה)
 

חברת אל על עברה לתמחור משתנה ליעדי אירופה, המזרח הרחוק ודרום אפריקה. במסגרת התמחור החדש, העלות שתשלמו עבור שליחת מזוודה ובחירת מושב תשתנה בהתאם ליעדים, וגם באותם יעדים היא יכולה להשתנות בהתאם למצב הטיסה ולעונות השנה.

 

בחודש אוקטובר האחרון החלה חברת אל על להפעיל מודל תמחור חדש שבו כרטיסי הטיסה במחלקת התיירים חולקו לשלוש קבוצות: קל, קלאסי וגמיש, זאת כאשר הכרטיס בקטגוריה "קל" לא כלל מזוודה למסירה לבטן המטוס וגם לא בחירת מושב. עבור מזוודה במשקל של עד 23 ק"ג נדרשו הנוסעים לשלם 35 דולר לכיוון (בקווי אירופה) ובחירה של מושב עלתה 15 דולרים לכיוון. לעומת זאת, עלותו של מחיר בקטגוריה "קלאסי" כללה גם מזוודה וגם בחירת מושב רגיל וגם אפשרות לבצע שינויים (אמנם בתשלום) שאינם ניתנים לביצוע בכרטיס ה"קל".

 

לאחר תקופה של כמה חודשים שבהם נוסה המודל הזה והורחב גם ליעדי מזרח אסיה ודרום אפריקה, החליטו בחברת אל על לשנות את התמחור. הוא אומנם יישאר בשלוש המחלקות (קל, קלאסי וגמיש), אולם מחירי המזוודות והמושבים יהיו שונים בין היעדים. שכן, על פי חברת אל על, אנשים שמשלמים עבור כרטיס טיסה 150 דולרים לא ממש מתלהבים, בלשון המעטה, לשלם עוד 100 דולרים עבור מזוודה או מושב.

שרה נתניהו (צילום: יאיר שגיא)
מטוס אל על(צילום: יאיר שגיא)
 

לכן, מעתה, לדוגמה, מחיר של תוספת בחירת מושב בטיסה ללרנקה שתומחרה ב-15 דולרים, הוזלה ל-7 דולרים לכיוון. אבל מאידך, בחירת מושב רגיל בטיסה ללונדון התייקרה ל-20 דולרים לכיוון ומצאנו בחירת מושב לברלין ב-17 דולרים.

 

גם לגבי המזוודות המחיר לא יהיה אחיד. כך, למשל, מצאנו מחיר שליחת מזוודה ללונדון ב-35 דולרים לכיוון, ומחיר שליחת מזוודה לברלין ב-40 דולרים לכיוון.

 

לייט או קלאסי? 

העצה שלנו היא שתבדקו את המחיר של מחלקת הלייט מול מחיר המחלקה הקלאסית, כי אתם יכולים לגלות שאם אתם טסים עם מזוודה זה עשוי להיות זול יותר מאשר לרכוש את כל המוצרים בנפרד. בנוסף, מחיר הכרטיס הקלאסי מאפשר לכם גם לבצע שינויים.

 

דוגמה: טיסה ללונדון בתמחור לייט הוצעה לנו במחיר של 416 דולרים. לאחר שהוספנו מזוודה ובחרנו מושב הכי זול המחיר עלה ל-526 דולרים. לעומת זאת כרטיס קלאסי לאותן טיסות עלה 501 דולרים, כלומר חסכון של 25 דולרים.

 

דוגמה נוספת: טיסה לברלין בכרטיס לייט הוצעה לנו במחיר של 382 דולרים. עם מזוודה ובחירת מושב המחיר עלה ל-496 דולרים. לעומת זאת הכרטיס ב"קלאסי" תומחר ב-482 דולרים, חסכון של 14 דולרים וגם מדובר בכרטיס עם אפשרות לשינויים.

 

 

מתבונן מהצד על שיטת התמחור של אל על לאירופה בשנים האחרונות עשוי להיות מבולבל. פעם החברה מחליטה לצאת עם מוצר חדש בשם UP לחמישה יעדים עם הבטחה שבמקרה שהמוצר הזה יצליח הוא יורחב. אחר כך החברה מחליטה לבטל את המוצר, ובהמשך יוצאת עם מוצר חדש שבו היא מדרגת את מחלקת התיירים לפי שלושה סוגי תמחור כאשר המחיר של מושבים ומזוודות (למי שבוחר בתמחור הזול ביותר) הוא זהה לכל יעדי אירופה.

 

כעת החברה מחליטה שגם התמחור הזה יהיה גמיש. כלומר, שמחיר מסירת המזוודות או בחירת המושבים, למי שרוצה לטוס בתמחור הזול, ישתנה בהתאם ליעדים וגם עשוי להשתנות בהתאם לתאריכים.

 

על אף שכל פעם צריך להסתגל לתוכנית חדשה, אל על לא ממציאה שום דבר חדש ובסך הכל היא מנסה ליישר קו עם החברות שמתחרות בה, ומדובר לפחות בקווי אירופה בחברות הלואו-קוסט, שכן גם בחברות אלה יש תמחור שונה לפי יעדים.

 

לדוגמה, באיזיג'ט יגבו עבור טיסה ללונדון סכום של 37 אירו לשליחת מזוודה, וסכום של 29 אירו לשליחת מזוודה בטיסה לנאנט בצרפת, או 32 אירו לשליחת מזוודה בטיסה לנאפולי. באותה מידה גם מחירי המושבים משתנים. ללונדון ביקשו 7.99 אירו הלוך ו-5.49 אירו חזור. לברלין המחיר הלוך היה 4.99 אירו וחזור 6.99 אירו. גם בדיקה בוויזאייר העלתה ממצאים דומים. כל יעד והתמחור שלו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים