שתף קטע נבחר

43 דקות לנתניהו, 0 דקות לכל השאר

"נבחרת הליכוד" נשכחה מאחור: רה"מ נאם ארוכות בטקס השקת הקמפיין, יתר חברי הרשימה לא עלו כלל לבמה. "אפשר היה לפרגן במשפט לשרים ולח"כים", מתחו ביקורת בכירים במפלגה. היעד של צוות הקמפיין: שינוי השיח מהתיקים המשפטיים של נתניהו אל ימין מול שמאל

 

 

יו"ר הליכוד כינס אירוע מיוחד להצגת "הנבחרת" של המפלגה - אבל הנבחרת נשכחה מאחור: בליכוד אמרו אמש (יום ב') כי אירוע השקת הקמפיין, שבמהלכו דיבר ראש הממשלה בנימין נתניהו 43 דקות, היה בעיקר מופע של איש אחד. נתניהו לא דיבר על רבים מהשרים, לא נתן להם קרדיט על הישגיהם ונמנע מלהעלות אותם ואת חברי הכנסת המיועדים לבמה, מול מאות הפעילים שעמדו בקהל וציפו לכך.

 

כל מה שצריך לדעת על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

בכירים בליכוד אמרו כי הסירוב להצגת גדעון סער על הבמה היה השיקול שהכריע כיצד ייראה הטקס. מצד אחד, נתניהו ענה על ציפיות הפעילים הרבים שדרשו פיוס, כשהוא ורעייתו לחצו ארוכות את ידו של סער, אבל מהצד השני הוא סירב להפוך זאת לפסטיבל. בעת שהשתהה לצדו, אמר נתניהו לסער: "עכשיו חייבים לעבוד לניצחון". גאולה אבן, רעייתו של סער, לא נכחה בכנס.

 

 
השקת קמפיין הליכוד (צילום: gettyimages)
לא עלו על הבמה. תמונות חברי הרשימה מאחורי נתניהו(צילום: gettyimages)

השקת קמפיין הליכוד (צילום: EPA)
נתניהו והסלוגן. מבליט אותו, לא את הרשימה(צילום: EPA)
השקת קמפיין הליכוד (צילום: פוינט 2 פוינט)
לחיצת היד(צילום: פוינט 2 פוינט)

"האירוע נבנה כך שיש פוקוס רק על נאום נתניהו ואת לחיצת היד עם סער הוא עשה כי זה המינימום המתבקש", אמרו במפלגה. גם הכיתוב מאחור "נתניהו. ימין. חזק" לא פרגן לנבחרת שביקש יו"ר הליכוד להציג, ולא שיקף את הקו האחרון שלו, שלפיו הוא מתייעץ עם חברי הכנסת ומקרב אותם לקמפיין.

 

בנוסף היו בליכוד בכירים שטענו כי הנאום היה ארוך מדי וכלל חזרה על מסרים. "נתניהו רוצה להתמקד עכשיו באיכות הרשימה ובהישגים. אפשר היה לפרגן במשפט לכל אחד מחברי הכנסת, גם אם לא היו עולים לבמה", אמר אחד מהם. "זה היה מדגיש את איכות הרשימה ומבליט אותה, שעה שבמפלגה היריבה יושבים אנשים חסרי ניסיון פוליטי ופרלמנטרי. במקום זה נתניהו העדיף לדבר באופן כללי ולהציג את הדברים בצורה רחבה מדי".

 

צוות הקמפיין עסוק ביממה האחרונה בניסיון להעלים את השיח סביב תיקיו המשפטיים של נתניהו ולהתחיל את קמפיין הבחירות כשבמרכזו השיח על ימין ושמאל ועל חולשותיהם של בני גנץ, יאיר לפיד וחברי הרשימה. כך, לדוגמה, במהלך הנאום אמר נתניהו כי "הכוח שלנו בא מהעם ומהנבחרת הטובה ביותר במדינת ישראל. אתם לא חבורה שנבחרה באקראי על ידי כמה יחצ"נים במשרד פרסום. אתם נבחרת מעולה של אנשים מנוסים ומוכשרים".

השקת קמפיין הליכוד (צילום: AFP)
נתניהו בכפר המכבייה(צילום: AFP)

השקת קמפיין הליכוד (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

בנוסף אמר נתניהו כי "לפיד וגנץ וחבריהם בתקשורת יודעים שרוב העם תומך בדרך שלנו, בדרך הליכוד, בדרך הימין ולכן הם עושים עוד דבר - הם עושים הכל כדי לטשטש את זה. הם מתחפשים. הם אומרים - אנחנו לא שמאל. אתם מאמינים להם? אם זה מדבר כמו שמאל, אם זה חושב כמו שמאל, אם זה מתנהג כמו שמאל - זה שמאל. ואני אומר ללפיד ולגנץ - אל תתביישו, אתם שמאלנים וזה בסדר".

 

"אז שיהיו להם עשרה רמטכ"לים. אם המדיניות שלהם שגויה זה לא שווה כלום והמדיניות שלהם שגויה מן היסוד", הוסיף נתניהו ותקף גם את יו"ר כחול לבן, מבלי להזכירו בשמו במשפט זה: "פה אין תסריטים, פרוטוקלים, קבוצות מיקוד. אתם יודעים למה? כי אני מדבר מהלב. לא מאיזה תסריט שהכניסו לי לפה כמו צנון". 

 

בימים הקרובים ימשיך נתניהו את חלוקת התפקידים של חברי הכנסת, שכל אחד מהם צפוי לקבל תחום או אזור שיהיה באחריותו לתקופת הבחירות וליום הבחירות עצמו.


פורסם לראשונה 04/03/2019 23:41

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
נתניהו בטקס השקת הקמפיין
צילום: EPA
מומלצים