שתף קטע נבחר

שדה דב: רוה"מ דורש חוות דעת חדשה מגורמי הביטחון בדבר סגירת שדה התעופה

ל-ynet נודע כי נתניהו ביקש ממנכ"ל משרד הביטחון לקבל מחדש את המלצתו לפני קבלת ההחלטה הסופית - כאשר זו יכולה למנוע את סגירת השדה האזרחי, שתלוי בפעילותו של השדה הצבאי. במקביל, ראשי הערים של תל אביב-יפו ואילת דורשים מנתניהו למנוע את הסגירה המתוכננת ומאיימים בהשבתת העיר אילת

פרסום ראשון: ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, העביר מכתב למנכ"ל משרד הביטחון בו הוא מבקש את התייחסות גורמי הביטחון הרלוונטים שירכזו את המלצתם בדבר הפסקת הפעילות הצבאית בשדה דב. החלטת גורמי הביטחון יכולה למנוע את סגירת השדה האזרחי, בליבה של תל אביב, שתלוי בפעילותו של השדה הצבאי. במקביל, ראשי הערים אילת ותל אביב-יפו, מאיר יצחק הלוי ורון חולדאי, צפויים להודיע ביום חמישי על השבתת העיר אילת ליום אחד ועל צעדי מחאה חריפים תחת הכותרת "נתניהו והליכוד מתנתקים מאילת".

 

רשות שדות התעופה נגד ארקיע: גוררת רגליים ומפרה החלטות ממשלה ובג"צ

הסוף של שדה דב: פעילות שדה התעופה תופסק ביולי השנה

תוכנית שדה דב: גובה המגדלים הקרובים לים יוגבל ל-25 קומות

 

במכתב ששלח ראש הממשלה ליועץ המשפטי לממשלה, למנכ"ל משרד הביטחון ולממונה על התקציבים באוצר, שהגיע לידי ynet, מבקש נתניהו את התייחסות מערכת הביטחון לסגירת השדה הצבאי - מתוקף תפקידו כשר הביטחון. זאת לאחר שרשות שדות התעופה כבר הודיעה לחברות התעופה הפועלות בשדה כי הפעילות במקום תסתיים ב-1 ביולי.

 

>> לסיפורים הכי חמים במדור כלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

שדה דב (צילום: יריב כץ) (צילום: יריב כץ)
שדה דב(צילום: יריב כץ)
  

פעילות שדה התעופה האזרחי במקום תלויה כאמור בהמשך פעילותו של השדה הצבאי, וזאת לפי חוק שדה דב. "ביום ה-12 ביוני 2018, הודיע שר הביטחון לשר התחבורה והבטיחות בדרכים, בהתאם לחוק שדה התעופה דב הוז, על הפסקת הפעילות הצבאית בשדה החל מה-1 ביולי 2018. לפי הוראות החוק, הפסקת הפעילות הצבאית מחייבת אף הפסקת הפעילות האזרחית".

 

מדובר למעשה בפשרה שנקבעה בחודש מרץ 2017, אז אישרה מליאת הכנסת את הצעת החוק של ח"כ איציק שמולי וח"כ בצלאל סמוטריץ' הקובעת כי השדה האזרחי ימשיך לפעול כל עוד לא הופסק השימוש במקום כשדה תעופה צבאי. מטרת החוק היתה למנוע את סגירת שדה התעופה בינואר 2019 בהתאם להחלטת הממשלה, בין היתר בגלל שהתוכנית להקמת שדה תעופה בעין שמר לא קודמה. כלומר, הממשלה קבעה כי כל עוד יש במקום שדה תעופה צבאי הכולל מסלול, מגדל פיקוח, ושאר אמצעים הכרחיים לקיום טיסות - אין סיבה לסגור את הפעילות האזרחית בו.

 

אלא שמאז החלטת שר הביטחון אביגדור ליברמן על הפסקת הפעילות הצבאית במקום, נכנס לתפקיד שר הביטחון ראש הממשלה נתניהו שכעת דורש לקבל לידיו את המלצות גורמי הביטחון הרלוונטיים לפני קבלת החלטה סופית. "בהתאם להוראות החוק, ולשם בחינת ההודעה בדבר הפסקת הפעילות הצבאית בשדה התעופה, על המשמעויות הביטחוניות הנובעת ממנה, אבקש את חוות דעתכם בעניין. כן אבקש כי מנכ"ל משרד הביטחון, אגב העברת חוות דעתו, ירכז את קבלת עמדות גופי מערכת הביטחון הרלוונטים".

המכתב שהגיע לידי ynet ()
המכתב שהגיע לידי ynet
 

ראשי הערים מאחדים כוחות

ביום חמישי הקרוב בכוונת ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי וראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי לכנס במתחם שדה התעופה מסיבת עיתונאים משותפת בקריאה לראש הממשלה נתניהו לעצור את ההחלטה לסגור את שדה דב. במסיבת העיתונאים יודיע ראש עיריית אילת על השבתת העיר ביום שלישי הבא, 12.3.19 ועל צעדי מחאה נוספים.

 

במהלך מסיבת העיתונאים, אליה יצטרפו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ', מיקי לוי, איתן ברושי ודוד ביטן, מתכוונים ראשי הערים לחזור על הטענות והאזהרות מפני ניתוק צינור החמצן והפקרת תושבי אילת וכלכלתה לטובת אינטרסים אחרים.

 

עוד מתוכנן להציג במסגרתה את התוכנית החלופית שגיבש חולדאי למתחם, שנועדה להפחית את הבנייה המתוכננת במתחם מ-16 אלף דירות ל-8,000 והותרת מסלול וטרמינל בתל אביב.

 

המהלך מגיע לאחר סאגת חילופי מכתבים בין רשות המקרקעין והרשות להגנת הצרכן לבין חברת ארקיע, המסרבת להפסיק פעילותה בשדה דב. לטענת רמ"י, המצטרפת לעמדתו של היועץ המשפטי של רשות התעופה נתב"ג מוכן לקלוט את הפעילות משדה דב וכן שנעשה שימוש ציני בתושבי העיר אילת, לעומת זאת ארקיע טוענת כי אין בסמכותו של של מנכ"ל השדה לכתוב מכתב המורה על פינוי.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תומריקו
סגירת שדה דב?
צילום: תומריקו
מומלצים