שתף קטע נבחר

מטוסי קרב תקפו בתגובה לבלוני הנפץ מרצועת עזה

שעות ספורות לאחר שמטען חבלה שהועף עם זר בלונים התפוצץ ליד קיבוץ במועצה האזורית שער הנגב תקפו מטוסי קרב וכלי טיס כמה יעדי טרור ברצועת עזה. שלושה מטענים הועפו אתמול מהרצועה באמצעות בלונים

 

 

חיל האוויר תקף אמש (יום ג') שורת יעדי טרור בתגובה לשיגור מטעני חבלה באמצעות בלונים לעוטף עזה. התקיפות נשמעו היטב ביישובי עוטף עזה.

 

דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו כמה יעדי טרור במתחם צבאי של חמאס בצפון רצועת עזה בתגובה לבלוני הנפץ ששוגרו מרצועת עזה. "צה"ל רואה בחומרה רבה כל ניסיון לפגיעה באזרחי ישראל וימשיך לפעול בתקיפות נגד פעולות טרור אלו. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה", לשון הודעת צה"ל.

 

מוקדם יותר אתמול התפוצץ מטען חבלה שהועף עם זר בלונים ליד קיבוץ במועצה האזורית שער הגנב. איש לא נפגע ולא דווח על נזק. זה בלון הנפץ השלישי שהועף אתמול מרצועת עזה. בימים האחרונים הגיב חיל האוויר כמה פעמים לאירועים דומים.

 

בלון תבערה מעל מפלסים לכיוון גבים (צילום: עומר צדיקוביץ)
בלון התבערה שתועד מעל קיבוץ בשער הנגב(צילום: עומר צדיקוביץ)

בסרטון שצילם עומר צדיקביץ נראה כיצד הועף המטען עם הבלונים מהרצועה לעוטף עזה: "נסעתי על הכביש הביתה. ראיתי אותו מתקרב וחולף מעל הקיבוץ. הוא היה ענק. לדעתי הוא היה בנוי מ-15 בלונים ולמטה היה מטען. הוא המשיך לכיוון מזרח ונפל בשדה".

 

שלשום התפוצצו שני בלוני נפץ באוויר בשטח המועצה האזורית אשכול, לאחר ששיגור קודם של בלוני נפץ הוביל לתקיפת עמדות חמאס. ממועצת אשכול נמסר כי איש לא נפגע ולא נגרם נזק. שלשום בצהריים תקפו מסוקי קרב של צה"ל שתי עמדות תצפית של חמאס בדרום רצועת עזה, בתגובה לשיגור בלוני נפץ לעבר העוטף. צרור הבלונים נפל בין שני מבנים במועצת אשכול, וגם במקרה זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

 

ביום ראשון תקף צה"ל עמדת חמאס בצפון הרצועה בתגובה להשלכת מטעני חבלה לעבר גדר המערכת. בשבת תקפו כלי טיס של חיל האוויר שתי עמדות של חמאס ברצועה, בתגובה להפרחת זר בלונים שנשא מטען חבלה לעבר שטח ישראל. בלוני הנפץ לא גרמו נזק ולא היו נפגעים בעקבות הפרחתם.

  

האירועים מגיעים ימים ספורים לאחר שצרור בלוני הנפץ ששוגר מרצועת עזה התפוצץ באוויר סמוך לבית ביישוב במועצה האזורית אשכול - וגרם נזק לחלונותיו. גם בעקבות המקרה ההוא, ביום רביעי שעבר, תקף צה"ל ברצועה.


פורסם לראשונה 05/03/2019 22:58

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עומר צדיקוביץ
בלונים שנשאו מטען חבלה מעזה
צילום: עומר צדיקוביץ
מומלצים