שתף קטע נבחר

חקלאים לבנים רצחו ילד שחור שגנב חמניות

דרום אפריקה: החקלאים פיטר ופיליפ האשימו ילד שחור בגניבת חמניות בשווי 20 שקל. הם השליכו אותו מהטנדר בזמן הנסיעה. בעקבות הרצח פרצו מהומות, ושחורים הציתו בתים וחנויות של לבנים

דרום אפריקה שלחה למאסר שני חקלאים לבנים שרצחו ילד שחור, בגלל שחשדו שהוא גנב חמניות מהחווה שלהם.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

פיטר דורווארד (28) ופיליפ שוט (35) הורשעו ברצח מתלהומולה מוסוו (15) ב-20 באפריל 2017. הם טענו שהם תפסו אותו גונב מהחווה שלהם בעיירה קוליני חמניות בשווי 80 ראנד (כ-20 שקל). פיטר ירצה 18 שנות מאסר, ופיליפ 23 שנים. השופט אמר שהעונש של השניים לא חמור יותר "מכיוון שלא הייתה כוונה ישירה לרצוח את המנוח".

דרום אפריקה שני חקלאים לבנים רצחו ילד שחור שגנב חמניות (צילום: AFP)
פיליפ (מימין) ופיטר בבית המשפט(צילום: AFP)

דרום אפריקה שני חקלאים לבנים רצחו ילד שחור שגנב חמניות (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

הנער השחור מת אחרי שהושלך מטנדר שבו נסעו השניים. הוא סבל משבר בצוואר. שני הגברים טענו שהנער קפץ מהרכב בזמן שהם לקחו אותו למשטרה, אך לפי בית המשפט שוט השליך את הנער למותו.

 

השופט, רונלד הנדריקס, הרשיע את השניים גם בחטיפה ובאיומים. "רצח הוא ללא ספק העבירה החמורה ביותר שאפשר לבצע", אמר הנדריקס. "לקחתם את המנוח והשלכתם אותו מהוואן. המעשים שלכם באותו היום היו מבישים".

דרום אפריקה שני חקלאים לבנים רצחו ילד שחור שגנב חמניות (צילום: AFP)
אמו של הנרצח (במרכז) בבית המשפט(צילום: AFP)

דרום אפריקה שני חקלאים לבנים רצחו ילד שחור שגנב חמניות (צילום: AFP)
פעילים מברכים על החלטת השופט(צילום: AFP)
 

המשפט של השניים עורר עניין רב בדרום אפריקה. במהלך דברי הסיכום של השופט הוא הפסיק את דבריו כמה פעמים, כדי לאפשר לתרגם את הדברים לאפריקאנס – שפה נפוצה בקרב חקלאים לבנים בדרום אפריקה. "אי אפשר להתעלם מהזעזוע של הקהילה כתוצאה מהמקרה הזה", הוסיף השופט. "זה נבע בעיקר מהרפיון של המשטרה. הקהילה בקוליני הייתה מפולגת בעקבות המקרה".

 

עימותים אלימים בין חקלאים לבנים לשחורים עניים מובילים לעיתים קרובות למתח בין הקהילות, ולמחאות של השחורים – שמהווים 80% מאוכלוסיית דרום אפריקה. הרצח של מוסוו הוביל להפגנות אלימות בעיירה קוליני, 200 ק"מ מצפון ליוהנסבורג. המתפרעים הציתו בתים וחנויות של לבנים בעיירה קוליני.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
הנאשמים בבית המשפט
צילום: AFP
מומלצים