שתף קטע נבחר

מתקרבים לירח: עוד תמרון מוצלח לחללית הישראלית

החללית "בראשית" ביצעה את התמרון השלישי שלה והיא כרגע בדרכה למסלול אליפטי שבו הנקודה הרחוקה מכדור הארץ הינה במרחק כ-270 אלף ק"מ

 

החללית, דגל ישראל וכדור הארץ (צילום: spaceIL והתעשייה האווירית)
החללית, דגל ישראל וכדור הארץ(צילום: spaceIL והתעשייה האווירית)

 

עוד V בדרך לירח: החללית הישראלית "בראשית" העושה את דרכה לירח ביצעה בצהריים (יום ה') תמרון מוצלח. התמרון בוצע על-ידי הצוות ההנדסי של SpaceIL והתעשייה האווירית.

 

בזכות התמרון, שבוצע בשעה 15:11, נמצאת "בראשית" בדרכה למסלול אליפטי שבו הנקודה הרחוקה מכדור הארץ הינה במרחק כ-270 אלף ק"מ.

 

מנכ"ל SpaceIL, ד"ר עידו ענתבי, עדכן: "זה היה תמרון מורכב בשל הבעיה בעוקב הכוכבים. לכן נאלצנו לעשות תמרון מורכב יותר. מהנתונים הראשונים שקיבלנו אנחנו רואים שהחללית עובדת כראוי". מנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית, עופר דורון, אמר: "הכל עובד כמתוכנן. אנחנו במסלול שתכננו להיות בו. עברנו יום מורט עצבים, אנחנו בדרך לירח על פי התכנון".

 

ב-SpaceIL ובתעשייה האווירית אמרו כי התמרון עצמו היה מורכב בשל הצורך להתמודד עם מגבלות עוקבי הכוכבים. למרות הבעיה, התמרון בהצלחה על פי התכנון. במהלך התמרון הופעל המנוע הראשי של "בראשית" במשך 152 שניות. התמרון הבא צפוי להתקיים בשבועיים הקרובים. התמרון שלאחר מכן יהיה אמור להיות ב-4 באפריל ואז התמרון הבא יהיה כבר סביב הירח. החללית עצמה אמורה לנחות על הירח ב-11 באפריל. 

 

 

החללית הישראלית שוגרה לירח מבסיס החלל בקייפ קנוורל ב-22 בפברואר בשעה 3:45 לפנות בוקר. היא אמורה לנחות על אדמת הירח ב-11 באפריל, כאשר שבוע קודם לכן היא אמורה "להילכד" על ידי הירח.

 

ביום חמישי שעבר ביצעה החללית את התמרון השני, לאחר שכמה ימים קודם לכן - התמרון נכשל בשל אתחול שביצע מחשב החללית. בתעשייה האווירית וב-SpaceIL הסבירו כי לאחר השלמת הבדיקות והבחינה של תופעת האתחול במחשב המשימה ויישום מנגנוני ההגנה, בוצע התמרון החללית עברה למסלול אליפטי שבו הנקודה הרחוקה מכדור הארץ הינה במרחק כ-131,000 ק"מ. עוד נמסר כי התמרון בוצע על פי התכנון ובמהלכו הופעל המנוע הראשי של 'בראשית' במשך כארבע דקות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: spaceIL והתעשייה האווירית
הסלפי מהחללית, שצולם השבוע
צילום: spaceIL והתעשייה האווירית
מומלצים