שתף קטע נבחר

מטוס אתיופי עם 157 איש התרסק בדרך לקניה, חשש שהיו עליו 2 ישראלים

בואינג 737 של Ethiopian Airlines נעלם שתי דקות אחרי שהמריא מאדיס אבבה. דיווח: "אין ניצולים". במשרד החוץ בודקים אם היו עליו ישראלים. המטוס נכנס לשימוש רק לפני 4 חודשים, ובשבוע שעבר נחת בנתב"ג. חברת התעופה האתיופית נחשבת לאחת הגדולות והטובות באפריקה

 

 

 

מטוס בואינג 737 של חברת התעופה Ethiopian Airlines התרסק הבוקר (יום א') בדרכו מהבירה אדיס אבבה לניירובי שבקניה. על המטוס בטיסה ET 302, שהתרסק בשעה 8:44 שעון אתיופיה, היו 149 נוסעים ושמונה אנשי צוות. הטלוויזיה הממלכתית באתיופיה דיווחה כי אין ניצולים. יש חשש כבד שעל המטוס היו לפחות שני ישראלים.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

המטוס, שעליו היו נוסעים מ-33 מדינות, נעלם מהמכ"ם שתי דקות אחרי ההמראה. זירת ההתרסקות היא באזור בישופטו, כ-50 קילומטרים מדרום לאדיס אבבה. לפי אתר flightradar24, העוקב אחר טיסות, מהירות הטיפוס של המטוס אחרי ההמראה הייתה לא יציבה.

 

הקונסולים של ישראל באדיס אבבה ובניירובי בודקים כעת אם היו ישראלים על המטוס. במשרד החוץ בירושלים נפתח חדר מצב במתכונת חירום, ושם ממתינים לרשימות הנוסעים.

מטוס של "אתיופיין איירליינס", ארכיון ()
מטוס של "אתיופיין איירליינס", ארכיון

לוח הטיסות בנמל תעופה JKIA בניירובי, קניה (צילום: רויטרס )
לוח הטיסות בנמל התעופה בניירובי, עם הטיסה שלא תגיע ליעדה(צילום: רויטרס )

כוחות כיבוי בדרך למקום ההתרסקות (צילום: רויטרס )
כבאית של אתיופיין בדרכה לזירת ההתרסקות(צילום: רויטרס )

המטוס שהתרסק נכנס לפעילות לפני ארבעה חודשים בלבד. הוא נראה לאחרונה על המכ"ם כשהיה בגובה 8,600 רגל. רק לפני שלושה ימים הגיע המטוס הזה לישראל, כשנחת בנמל התעופה בן גוריון בטיסה מאדיס אבבה. הוא נחת בארץ ב-7 במרץ מעט אחרי חצות, והמריא בחזרה לאתיופיה שעות אחדות אחר כך.

 

בהודעה של לשכת ראש ממשלת אתיופיה אביי אחמד בטוויטר נמסרו תנחומים למשפחות ההרוגים: "לשכת ראש הממשלה, בשם הממשלה והעם באתיופיה, מבקשת להביע תנחומים עמוקים למשפחות שאיבדו את יקיריהן הבוקר בהתרסקות של מטוס הבואינג 737 של חברת Ethiopian Airlines שהיה בדרכו לניירובי".

 

Ethiopian Airlines היא חברת תעופה ממשלתית, והיא מציגה את עצמה כחברת התעופה הגדולה ביותר באפריקה. היא שמה לעצמה ליעד להפוך לשער הכניסה לאפריקה עבור נוסעים מיבשות אחרות. היא נחשבת לאחת מחברות התעופה האפריקניות הטובות ביותר, אם לא הטובה שבהן.

אתיופיין איירליינס אתיופיאן איירליינס נעלם אחרי ההמראה התרסקות התרסק מטוס ()
המטוס על המכ"ם, רגעי לפני שנעלם
 

נשים ממתינות לעדכונים בנמל תעופה JKIA בניירובי, קניה (צילום: רויטרס )
קרובי הנעדרים בקניה(צילום: רויטרס )

גברים ממתינים לעדכונים בנמל תעופה JKIA בניירובי, קניה (צילום: AFP)
ממתינים לעדכונים בשדה התעופה בניירובי(צילום: AFP)
 

התרסקות המטוס באה דווקא אחרי שראש הממשלה הרפורמיסט אביי אחמד הבטיח לפתוח את חברת התעופה ומגזרים כלכליים אחרים להשקעות זרות – שינוי עמוק בכלכלת המדינה, שהיא כלכלה ריכוזית למדי.

 

ב-2010 התרסק מטוס של Ethiopian Airlines שהמריא מביירות, לבנון, בדרכו לאדיס אבבה. המטוס צלל לים התיכון וכל 90 האנשים שהיו עליו נהרגו, רובם אתיופים ולבנונים. זו הייתה ההתרסקות הקטלנית הראשונה של מטוס של החברה מאז 1996.

 

באוקטובר האחרון התרסק מטוס נוסף מסוג בואינג 737-8 מקס. ההתרסקות ההיא, אל ים ג'אווה, אירעה דקות אחרי ההמראה מג'קרטה, בירת אינדונזיה. כל 189 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס נהרגו. בהמשך נמצאו עדויות לכך שבארבע הטיסות שלפני כן פעל מחוון המהירות של המטוס שלא כשורה. המטוס הופעל על-ידי חברת "ליון אייר".

 

דניאל סלאמה השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מטוס של אתיופיין איירליינס
מומלצים