שתף קטע נבחר

טראמפ: "הייתי זוכה ברוב מוחץ בבחירות לראשות ממשלת ישראל"

על פי דיווח באתר "אקסיוס" הנשיא האמריקני טען בכנס סגור כי היה זוכה ב-98% מהקולות אם היה רץ. הוא שב ותקף את המפלגה הדמוקרטית בארצו ואמר כי אינו מבין איך היהודים בארה"ב מצביעים לה

נשיא ארה
"הייתי זוכה ב-98% מהקולות". טראמפ(צילום: רויטרס)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר לתורמים לוועידה הרפובליקנית הלאומית כי אם היה מתמודד בבחירות לראשות ממשלת ישראל, הוא היה זוכה ב-98% מהקולות. כך דווח באתר "אקסיוס" מפי כמה ממשתפי האירוע הסגור.

 

על פי הדיווח, טראמפ אמר בכינוס שנערך במאר א-לגו שבפלורידה כי "הדמוקרטים שונאים יהודים", בהתייחס, בין השאר, לדבריה השנויים במחלוקת של חברת הקונגרס המוסלמית אילהאן עומאר. עוד דווח כי טראמפ אמר כי אינו מבין איך היהודים בארצות הברית יכולים להצביע לדמוקרטים כיום. בנוסף, טראמפ שב ואמר כי עשה רבות למען ישראל, כולל העברת השגרירות האמריקנית לירושלים.

 

 

בית הנבחרים האמריקני אישר בסוף השבוע ברוב קולות הצעת החלטה המגנה אנטישמיות וגילויי גזענות אחרים. ההצעה התקבלה ברקע אמירותיה של חברת הקונגרס עומאר מהמפלגה הדמוקרטית, שהואשמה באנטישמיות עקב שורת ההתבטאויות נגד ישראל ותומכיה.

 

הנוסח הסופי של הצעת ההחלטה הורחב כאמור, וכלל פרט לאנטישמיות גם איסלאמופוביה ועליונות לבנה - מהלך שהוביל לביקורת בקרב הרפובליקנים.

טקס השבעה בית הנבחרים ארה
חברת הקונגרס אילהאן עומאר(צילום: MCT)
 

הנשיא טראמפ תקף את הדמוקרטים אחרי אישור ההחלטה ואמר כי "המפלגה הדמוקרטית הפכה לאנטי-יהודית ואנטי-ישראלית". טראמפ כינה את ההצבעה "מבישה" ואמר כי "כולם חושבים כמוני, ומי שאומר אחרת - משקר".

 

חברת הקונגרס עומאר טענה בעבר כי התמיכה בישראל מצד הפוליטיקאים האמריקנים נובעת מהתרומות שקיבלו מאיפא"ק. עומאר עצמה בירכה על תוצאות ההצבעה שכללה גם גינוי לאיסלאמופוביה ולתומכי עליונות הגזע הלבן.

 

לאחר דבריה, נזפה בה יושבת ראש בית הנבחרים, הדמוקרטית ננסי פלוסי, ודרשה ממנה להתנצל על דבריה. שעה קלה אחר כך כתבה עומאר בטוויטר: "אני מודה לעמיתיי היהודים שמלמדים אותי על ההיסטוריה הכואבת של הדימויים האנטישמיים, ומתנצלת באופן שאינו משתמע לשתי פנים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים