שתף קטע נבחר

לראשונה בצפון: תוקם מלונית לילדים חולי סרטן והמשפחות - ליד ביה"ח רמב"ם

כ-20 אחוזים מהילדים חולי הסרטן המטופלים בבית החולים רמב"ם, באים מיישובים מרוחקים, מה שמאלץ אותם ואת בני המשפחה להיטלטל שעות ארוכות בדרכים. מלונית חדשה שתוקם ליד בית החולים תתן מענה למצוקתם

סוף סוף גם בצפון: לראשונה באזור הצפון תוקם מלונית לילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם בסמוך לקריה הרפואית רמב"ם. השבוע יתקיים טקס הנחת אבן הפינה להקמת המלונית.

 

מדי שנה מתגלים כ-450-500 מקרים של מחלת הסרטן אצל ילדים, כ-130 מהם מטופלים בבית החולים לילדים על שם רות רפפורט בקריה הרפואית רמב"ם.

 

כ-20% מתוכם מתגוררים ביישובי הצפון המרוחקים. כשהם צריכים להגיע לטיפולים בבית החולים, מדובר בנסיעות ארוכות מאוד וקשות.

 

קיראו עוד:

חדש ברמב"ם: מרפאה לטיפול בצעירים חולי סרטן - מתחת גיל 45

רמב"ם: הרעידות הפסיקו בזכות טכנולוגיה חדשה

 

כך למשל, שהם בן ה-11 וחצי המתגורר באחד מיישובי הגליל. "שהם מתמודד עם מחלת הסרטן כבר שנתיים, אנחנו מאמינים ומקווים שהוא יצליח להתגבר ויבריא, אבל כרגע הוא חייב לקבל טיפולים, ותוכנית הטיפולים מחייבת אותנו להגיע פעם בשלושה שבועות לחמישה ימי טיפולים רצופים", משתפת חני שמיר, אמא של שהם.

 

"כל נסיעה עד לבית החולים לוקחת לפחות 75 דקות גם לכיוון ההפוך כמובן. אחרי יום טיפולים מתיש המשאיר לא מעט תופעות לוואי, נסיעה כזו הופכת לקושי של ממש, בטח כשהיא צריכה לקרות יום אחרי יום".

 

רמבם (צילום: פיוטר פליטר דוברות רמב
משמאל: פרופ׳ מרים בן הרוש, ראש ראש אגף רפואת ילדים ביה"ח רות לילדים ברמב״ם, שהם שמיר, אמו חני והרב יהושוע ראוכברגר(צילום: פיוטר פליטר דוברות רמב"ם)

 

"לעזור לילדים להתמודד עם הטיפולים"

פרופ' מרים בין הרוש. ראש אגף רפואת ילדים ביה"ח רות לילדים, ומנהלת המחלקה להמטולוגיה ואונקולוגית ילדים והשתלות מח עצם, אומרת כי "אחוז לא קטן מהילדים המטופלים במחלקה נאלצים להגיע לטיפולים יומיים ולעיתים מדובר בתקופות ארוכות ומתישות. 

 

"נסיעות יום יומיות כאשר הילדים סובלים גם מתופעות הלוואי המוכרות מקשות מאוד על התמודדות במאבק במחלה. יש טיפולים המתחילים כבר ב-08:00 בבוקר, מה שמאלץ את המשפחה לצאת מביתם באשמורת הבוקר.

 

"במקרים של השתלות מח עצם כאשר מצב הילדים קשה יותר, ההורים מודאגים ורוצים להיות בקרבת הילד כל הזמן, גם בלילה. המחלקה שלנו מאפשרת לילה רק להורה אחד. המלונית תהווה פתרון מצוין במצבים כאלה ותוכל לשפר את ההתמודדות של ילדים".

 

הרב יהושוע ראוכברגר מייסד עמותת לב חש, הוסיף ואמר כי "החזון שלנו הוא להקים בית זמני חם, אוהב ותומך לילדים חולים ולהוריהם, כדי לסייע, ולו במעט, על סבלם בתקופת המחלה, האשפוז, ובתקופת הטיפולים הרפואיים. מקום בו המשפחות יוכלו ללון, לאכול, ליהנות ממגוון פעילויות תומכות ולקבל כוחות להמשיך בטיפול המסור והמאתגר בילדם".

 

המלונית תכלול 15 חדרי אירוח לחולים ולבני משפחותיהם, חדר אוכל שיספק ארוחות מבושלות, מרכז תרבות ופעילויות חברתיות שיופעל מידי יום, מרכז לימודי הכולל חדר מחשבים וספריה, ומרכז טיפולי שיופעל ע"י עובדת סוציאלית ומטפלות רגשיות.

 

הקמת המלונית היא יוזמה של עמותת לב חש ובתמיכה של עיריית חיפה, הקריה הרפואית רמב"ם, המשרד לביטוח לאומי ורשת מלונות פתאל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דורון גולן
ביה"ח רמב"ם
צילום: דורון גולן
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים