שתף קטע נבחר

סגן השר יעקב ליצמן נחקר בפרשה נוספת

פחות מחודש לאחר שנחקר בחשד ששיקר ופעל למניעת הסגרת מורה הנאשמת באוסטרליה בפדופיליה, נחקר סגן השר שוב בלהב 433. הפעם הוא נחקר בחשד שניסה לסייע לבעל עסק לקבל אישור תברואתי. לשכתו מסרה שהשיב לכל שאלות החוקרים: "בטוחים שאין כל שחר לחשדות, להדלפות ולהכפשות"

המשטרה הודיעה הערב (יום ב') כי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נחקר היום בחשד להפרת אמונים במסגרת פרשה המנוהלת ביחידת להב 433. לפני פחות מחודש נחקר בחשד ששיקר וסייע למורה הנאשמת בפדופיליה באוסטרליה כדי למנוע את הסגרתה. הפעם נחקר ליצמן בחשד לניסיון לסייע לבעל עסק לקבל אישור תברואתי באמצעות פנייה לגורמים במשרד הבריאות.

 

החקירה מתנהלת בליווי פרקליטות מחוז ירושלים ובאישור פרקליט המדינה.

יעקב ליצמן במסיבת עיתונאים בעקבות החלטות הוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות לשנת 2019  (צילום:  אלכס קולומויסקי)
סגן השר יעקב ליצמן(צילום: אלכס קולומויסקי)

באמצע החודש שעבר נחקר כאמור ליצמן בחשד ששיקר בנוגע למצבה של מלכה לייפר, מורה הנאשמת בביצוע עבירות מין בתלמידות באוסטרליה וברחה לישראל. לפי החשד, סגן השר ביקש לארגן חוות דעת פסיכיאטרית באופן שחרג מסמכותו ובניגוד לנהלים, שתקבע כי לייפר לא כשירה לעמוד לדין. חקירה זו בוצעה בהמשך לחקירה סמויה שהחלה לפני כמה חודשים. בחקירה זו ייחסה לו המשטרה חשד לעבירות הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.

 

לייפר נמלטה לישראל לפני 11 שנה מיד כשהחשדות נגדה עלו ומצאה מקלט בקהילה החרדית בעמנואל. אחרי שהתיישבה בארץ, הפרקליטות ביקשה מבית המשפט כי יכריז עליה כבת הסגרה. ביוני 2016 הופסק הליך ההסגרה, לאחר שבחוות דעת פסיכיאטרית נקבע שהיא אינה כשירה לעמוד לדין. בהמשך התכנסה הוועדה הפסיכיאטרית שלוש פעמים וקבעה כי היא עדיין לא כשירה, עד שבמרץ בשנה שעברה הוגשה לבית המשפט חוות דעת פסיכיאטרית שקבעה שלייפר כשירה לעמוד לדין. מאז היא נמצאת במעצר.

תיעוד ממצלמה נסתרת מלכה לייפר החשודה פדופיליה ()
מלכה לייפר. מואשמת באוסטרליה בפדופיליה

 

בחודש נובמבר האחרון נחשף ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" כי מקורביה של לייפר שכרו את יועץ התקשורת רונן צור כדי שיכין קמפיין למניעת הסגרתה. הוא גיבש את קמפיין "השקד הרקוב" נגד שרת המשפטים איילת שקד, שאמורה לחתום על ההליך. שקד ממשיכה לדחוף להסגרת המורה החשודה, למרות שיבוש מהלכי החקירה לכאורה מצד ליצמן.

 

בלשכת ליצמן אמרו כי סגן השר השיב לכל שאלות החוקרים בנושאים הקשורים לסיוע שניתן לפניות ציבור, וציינו כי הוא נחקר גם לפני שש שנים בחשד שהורה לגורמי רפואה לפעול בניגוד לעמדתם כביכול, "בתוך זמן קצר הבינו רשויות החוק שלא נפל כל פגם במעשיו והתיק נסגר".

 

"בניגוד מוחלט לפרסומים השונים, ולמרות מסכת התחקירים והכתבות נגד ליצמן בגין הנהגת מדיניות ‘דלת פתוחה’ לפניות ציבור מכלל האוכלוסיות, אנו בטוחים שאין כל שחר לחשדות, להדלפות ולהכפשות כלפי ליצמן", מסרו בלשכתו, "סגן השר מקפיד בזהירות יתרה שלא להתערב בעמדת גורמי המקצוע, והורה להם לפעול אך ורק לפי החוק, ללא כל הפעלת לחצים או איום".

 

עוד הוסיפו: "יושרו הציבורי ועשייתו העצומה של סגן השר ליצמן לקידום מערכת הבריאות, בייחוד בתחום פניות ציבור מכל האוכלוסיות, מוכרות וידועות לכל, תוך הקפדה מדוקדקת לשמירת החוק, וכך יימשך גם בעתיד".

 

לטענת אנשי ליצמן, "יש לדחות ניסיון מצד גורמים אינטרסנטיים בשיתוף כלי תקשורת מסוימים, להפוך את נוהג פניות הציבור לעזרה ללשכת ליצמן לעבירה על החוק. ההיפך הוא הנכון. אנו רואים זאת כזכות וכחובה, לסייע חוקית ולפי הנוהל בלבד, לכל מי שפונה ללשכתנו בנושאי רפואה, בדגש על כל מי שפונה, ללא הבדל דת, גזע וקהילה. זאת בניגוד מוחלט לנטען כביכול על העדפות למקורבים ומטופלים חרדים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שאבי
סגן השר יעקב ליצמן
צילום: עמית שאבי
מומלצים