שתף קטע נבחר

הסרטון שלפני הירי: "רק כשיפלו טילים על ת"א ייפסק הירי לדרום"

שעתיים לפני השיגור מעזה, אלונה ברקת מהימין החדש פרסמה סרטון וטענה ש"לא סופרים את הדרום". כחלון: "תהיה תגובה ככל שיידרש, אתמוך בהחזרת הסיכולים הממוקדים". ליברמן: "פרוטקשן גורר עוד פרובוקציות"

 

 

 

כשעתיים לפני שיגור הרקטות לעבר גוש דן, מספר שלוש ברשימת "הימין החדש", אלונה ברקת, התייחסה ברשתות החברתיות בדיוק לתרחיש הזה. בסרטון שהעלתה ברקת נראה תרחיש דמיוני לכאורה ולפיו חמאס אחראי על ירי רקטות לכיוון תל אביב תחת הכותרת: "רק כשיפלו טילים על תל אביב ייפסק הירי על הדרום". 

 

ברקת אמרה לאחר מכן בסרטון ״אם התרחיש הזה היה נכון, חמאס כבר מזמן היה חוטף מכה קשה במקומו שכואבים לו באמת". בהמשך הוצגו תמונות מהמציאות הקשה שחווים תושבי הדרום שמורגלים לשגרת האזעקות והשיגורים כשברקע נשמעת ברקת  תוהה: ״למה כשבשדרות, בבאר שבע אשקלון ויתר ישובי הדרום זה לא קורה?" - והיא עונה: "כי לא סופרים את הדרום".

 

כעבור שעתיים בלבד, האזעקה נשמעה בגוש דן. היא תפסה את ברקת ואת אנשי מטה הימין החדש במטה במהלך ישיבת עבודה, וכולם עברו מיד למרחב מוגן.

אלונה ברקת ()
מתוך הסרטון של הימין החדש

 

 

על רקע דיווחי הטלוויזיה מהאזעקות, ברקת צילמה סרטון נוסף שעלה לרשתות ובו אמרה "המציאות עולה על כל דמיון. אני בטוחה שלתושבי הדרום איכפת מתושבי תל אביב בדיוק כמו שלתושבי תל אביב איכפת מתושבי הדרום".

 

ליברמן: "לגבות מחיר אישי מראשי הטרור"

יו״ר מפלגתה של ברקת, שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני נפתלי בנט, טען ש"לא משנה מי עומד מאחורי הירי הערב, חמאס נושא באחריות. בשנה האחרונה אני אומר בבירור: מי שמרחם על משגרי עפיפונים יקבל טילים. ומי שמבליג על טילים על שדרות, יקבל טילים על תל אביב. הגיע הזמן להכריע את חמאס אחת ולתמיד. לא עוד ירי על דיונות ללא פגיעה באויב, אלא מרדף בלתי מתפשר וחיסול שיטתי של ראשי החמאס".

 

בנט קרא לראש הממשלה "להטיל על צה"ל להציג לקבינט תוכנית להכרעת החמאס".

 

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, שר הביטחון לשעבר, ח״כ אביגדור ליברמן, הגיב לירי ואמר: "רק השבוע אישרה הממשלה העברת עוד 20 מיליון דולר לחמאס. גם תשלום פרוטקשן נוסף לא מביא שקט. אלא להיפך, הוא גורר עוד פרובוקציות". ליברמן קרא לממשלה "לחזור לאלתר למדיניות הסיכולים הממוקדים ולהעניש את האחראים. חייבים לגבות תשלום אישי מראשי הטרור".

 

שר האוצר וחבר הקבינט משה כחלון אמר כי "האירוע הערב חמור ותהיה תגובה ככל שיידרש. אין חסינות לאף אחד. כל הארגונים ברצועה הם ארגוני טרור וכך צריך להתיחס אליהם. אתמוך בהחזרת מדיניות הסיכולים הממוקדים כי בעיני אין חסינות לאיש בדרג המדיני בחמאס או בכל ארגון טרור אחר".

 

לכחלון חבר נוסף בקבינט - במקום יואב גלנט שעבר לליכוד זהו שר הכלכלה אלי כהן. גם כהן קרא לסיכולים ממוקדים. "ראש הנחש שנתן את ההוראה לירות את הרקטות הוא בן מוות. ברגע שיצא מהמחילה צהל צריך להחזיר אותו אל מתחת לאדמה ולתמיד. זאת המדיניות שאתמוך בה בקבינט".

 

במפלגת "עוצמה יהודית" שחברה לבית היהודי אמרו כי "אנו דורשים מראש הממשלה להורות עוד הלילה לצה"ל להשיב את מדיניות הסיכולים הממוקדים. ממשלת ישראל חייבת להגיב בנחישות ובעוצמה, ולו תמשיך במדיניותה המתרפסת תמשיך להחליש את בטחונה של מדינת ישראל".

 

איתמר אייכנר וקובי נחשוני השתתפו בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים