שתף קטע נבחר

החיפושית של כפיר ז"ל - מזכרת עבור אביו

כפיר העניק לארז אביו חיפושית ישנה לשיפוץ, כמתנת יום הולדת. מספר חודשים מאוחר יותר נהרג הבן בתאונה והחיפושית נותרה גלמודה. מתנדבים וחובבי רכב קלאסי החליטו לקחת אותה כפרויקט עבור האב

מספר חודשים לפני שארז דינר חגג יום הולדת 50, הגיע הביתה בנו כפיר עם פולקסווגן חיפושית קלאסית, מודל 1971. "זאת המתנה שלך ליום הולדת, אנחנו הולכים לשפץ אותה ביחד", הבטיח לו כפיר. זה היה לפני שלוש שנים, אבל מאז העיסוקים היומיומיים גברו, והשיפוץ לא התקדם. באוקטובר האחרון נהרג כפיר ז"ל בתאונה עם משאית בכביש 232 ליד עזה. הוא היה בן 23, סטודנט להנדסת בניין במכללת ספיר, אחרי שירות כלוחם במשמר הגבול.

 

חיפושית משופצת (אלבום משפחתי)
לפני השיפוץ...(אלבום משפחתי)

 

היום (שישי) בצהרים תחזור החיפושית לכביש, אחרי שיפוץ יסודי בידי מתנדבים, בטקס שיתקיים ב-14:00 בצהריים בהיכל הקרח בחולון.

 

"כפיר אהב מאוד מכוניות, והשאיר אחריו אוסף שכלל גם טנדר פיג'ו 504, רנו 5 וגם קטנועים", מספר ארז, גמלאי של המשטרה. "לי יש רקע במכונאות, והשיפוץ היה אמור להיות חוויה לשנינו. אבל פשוט לא הספקנו".

 

חיפושית משופצת (ארז אבסידריס)
...ואחריו(ארז אבסידריס)

 

קבוצה של חובבי ובעלי רכבים קלאסיים מ"פורום אספנות", שהכירו את כפיר וארז מהמפגשים השבועיים של רכבי האספנות, לקחו בחודשים האחרונים את הפרויקט לידיהם. הם בנו מחדש את מערכת החשמל של החיפושית, ושיפצו את הגוף המזדקן שלה. "זאת הייתה חוויה מרגשת, אנשי מקצוע באו ותרמו ימי עבודה. אספנים שהיו להם חלקים תרמו אותם", מספר ארז אבסידריס מהפורום.

 

חיפושית משופצת (ארז אבסידריס)
(ארז אבסידריס)

חיפושית משופצת (ארז אבסידריס)
(ארז אבסידריס)

חיפושית משופצת (ארז אבסידריס)
(ארז אבסידריס)

 

המכונית אפילו שודרגה בחישוקי סגסוגת, ומערכת סטריאו ישנה של "רודסטאר" שקיבלה כניסת USB ואף וויי-פיי, פריטים שלא היו מעולם במפרט של החיפושית המקורית, אבל יהפכו את הנהיגה בה היום לנעימה יותר עבור ארז.

 

במקביל לקחה על עצמה קבוצה נוספת של "מצילי רכבי אספנות" את הטיפול בסובארו קופה מודל 1987 שרכש כפיר, וחידשו גם אותה. המטרה המשותפת: להנציח את כפיר ז"ל ואת אהבתו למכוניות.

 

"זה ממש לא מובן מאליו מה שעשו האנשים האלה, והתרומה שלהם להנצחה של כפיר", אומר ארז, שיוצא מאז לכביש 232 ומתעד עבירות תנועה מסוכנות של נהגי משאיות, כדי להציל משתמשים אחרים בכביש. "אני מאוד מתרגש, הם לא נתנו לי לראות עדיין את התוצאה הסופית, רק היום בצהרים אני אפגוש לראשונה את החיפושית אחרי השיפוץ".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ארז אבסידריס
החיפושית - אחרי השיפוץ
ארז אבסידריס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים