"יכול להיות שאני אולי קצת תמים, בכל מה שקשור לאיך שפוליטיקה עובדת. אבל אני מאמין שהפוליטיקאים החדשים - שהם גם בעצמם אולי קצת נאיבים - לא מקובעים בתוך תבניות, ומי שלא מקובע בתוך תבניות יכול לעשות את המהפכות הגדולות ביותר. הם יכולים להוביל שינוי".
הכירו את מתן דנן - בן 17 וחצי מחיפה, והגיבור הראשון שלנו בסדרת הכתבות החדשה על מנהיגי העתיד. במהלך השבועות האחרונים, רגע לפני הבחירות לכנסת ה-21, ליווינו ארבעה צעירים שלא מרוכזים רק בבהייה בטלוויזיה ובבילוי ברשתות החברתיות - אלא חולמים להשפיע, לשנות, להוביל. ובשביל זה הם מוכנים להקדיש את כל הזמן הפנוי שלהם לעבודת שטח - הכול בשביל לעזור למפלגה שלהם לקראת יום הדין, 9 באפריל. צפו כאן בפרק הראשון - בכיכובו של מתן "כחול לבן" דנן:
הקול החדש: מתן דנן, 17.5, חיפה.
מפלגה: כחול לבן.
רקע אישי: תלמיד תיכון בבית הספר ליאו בק, בוגר חמש משלחות של חילופי תלמידים - במקסיקו, בוסטון, ניו יורק, ברלין ומנהיים. פעיל חברתי בעמותות, במועצת התלמידים, ממארגני פאנל הבחירות בבית הספר. מתנדב במד"א ובתנועת מנהיגות תרבות, שמטרתה ליצור תכנים תרבותיים בבית הספר ובקהילה. חבר נבחרת ישראל לשעבר בג'ודו, זכה שלוש פעמים במקום השלישי באליפות ישראל ופעם אחת במקום השני. כיום מאמן קבוצת ג'ודו לגילים 5-4 ומשמש כשופט ג'ודו. זוכה פרס ראש העיר חיפה לעשרת המתנדבים הצעירים.
שירות צבאי: בתהליכי מיון לקורס חובלים.
הדרך לפוליטיקה: היה מעורב בפוליטיקה העירונית, במועצת העיר והנוער בעיר חיפה. בעקבות הפעילות והמעורבות החברתית הצטרף למפלגת "חוסן לישראל" בסוף דצמבר האחרון. משמש כיו"ר מטה הנוער הארצי בהתנדבות.
פעילות בבחירות הנוכחיות: פעילות שטח, ריכוז 12 מטות נוער ברחבי הארץ שנפגשים פעם בשבוע, מדברים על פוליטיקה בארץ ומתאמים עשייה לטובת הקהילה. יציאה לצמתים, פעילות הסברה, הגעה לפאנלים.
מנהיג נערץ: דוד בן גוריון.
מוטו: "אריה חזק לא חייב לשאוג בקול רם".
שואף בעתיד: "להיות ראש הממשלה. זה החלום, למרות שאבא לא כל כך רוצה".
כמה מנדטים יהיו לכחול לבן בבחירות? "37".
למה כחול לבן: "האלטרנטיבה היחידה היום להחלפת השלטון, עם רשימה מנצחת שבאה לחדש. שלושה רמטכ"לים ברשימה ועוד מישהי בדרגת אלוף, מגיעים עם ניסיון ביטחוני שזה הנושא שמדאיג את רוב האנשים בארץ. זאת לצד נציגות של מועמדים עם ניסיון בעולם הפוליטי, כמו יאיר לפיד ואנשי הרשימה שלו. בראייה כוללת, מדובר באנשים עם הרבה ידע בתחום שלהם - אם זה בכלכלה, בחינוך, במערכת המשפט או בתשתיות אנרגיה".