שתף קטע נבחר

גנץ רוצה עימות, בליכוד לא מתייחסים

בני גנץ טוען כי הוא מוכן לערוך עימות מול נתניהו בשלושה השבועות שנותרו עד לבחירות, אבל בליכוד מתחמקים מלהשיב לקריאתו. "נתניהו הוא ראש ממשלה בכל הסקרים", מסביר גורם פוליטי בכיר, "עימות כזה רק יכניס אותו לעמדה בעייתית"

בימים האחרונים שב והצהיר יו"ר כחול לבן בני גנץ, בין השאר בריאיון ל-ynet, כי יהיה מוכן ומעוניין לקיים עימות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. אלא שבליכוד מסרבים להתייחס לסוגיה באופן ישיר ובעיקר שומרים על עמימות סביב הנושא. הסיבה? גורמים פוליטים מעריכים כי בניגוד לגנץ, לנתניהו יש יותר מה להפסיד מכך.

 

  

בריאיונות שהעניק מוקדם יותר השבוע, ציין גנץ שיהיה מוכן להתעמת בכל מקום ובכל זמן שיידרש מול נתניהו בשלל נושאים. רק בתחילת השבוע הכחישו בסביבתו של נתניהו דיווחים לפיהם הוא שוקל עימות, אולם זה היה לפני שגנץ הסכים לכך.

  

פניות חוזרות ונשנות לליכוד סביב השאלה האם נתניהו יסכים לערוך מולו עימות ב-19 הימים שנותרו עד יום הבחירות לא נענו ומהליכוד לא נמסרה תגובה לכך. מדובר, כזכור, בדפוס פעולה: גם במערכות בחירות קודמות, ולמרות ההיענות של המועמדים שהתמודדו מולו להתעמת איתו, נתניהו סירב לכך ועימות לבסוף לא התקיים.  

בנימין נתניהו בני גנץ (צילום: EPA)
בנימין נתניהו ובני גנץ(צילום: EPA)

יאיר לפיד  (צילום: AFP)
הליכוד ממקד את האש ביאיר לפיד (צילום: AFP)
 

גורמים פוליטיים העריכו כי נתניהו נוטה עד היום שלא להסכים לעימות משום שעד כה הקמפיין של הליכוד עסק במתן דגש למה שמזוהה כבטן הרכה של כחול לבן - יאיר לפיד, שבניגוד לגנץ, מצטייר כמי שלוקה בניסיון ביטחוני ביחס לנתניהו. בליכוד מתייגים את כחול לבן כהנהגה דו-ראשית וטוענים כי מדובר ב"ראש ממשלה בחצי משרה" תוך התמקדות בחולשותיו של לפיד וב"משקולת" הרוטציה. הסכמה לעימות למעשה תפגע באסטרטגיה זאת ודווקא תבליט את המאבק הישיר ראש בראש בין גנץ לנתניהו.

  

"נכון לעכשיו" אומר גורם פוליטי בכיר, "נתניהו הוא ראש ממשלה בכל הסקרים השונים והמשונים. וכל עוד הגוש חוזר למספרים האלה ונמצא על למעלה מ-61 מנדטים, אין משמעות לגודל המפלגות ולעובדה שכחול לבן גדולים יותר". לדבריו, "כל עימות כזה יכניס את נתניהו לעמדה בעייתית. בעוד שלו יש מה להפסיד, מבחינת גנץ זה ללכת על בטוח. נתניהו לא ייתן לו את התענוג לעמוד מולו ראש בראש".  

 

גורמים פוליטיים עוד העריכו כי הליכה לעימות לא מצויה כיום בראש סדר היום של קמפיין נתניהו גם בגלל המכשולים שצצו בדרך לקלפי - בראשם הצפתה החוזרת של פרשת הצוללות. בצל הדיווחים החדשים על האפשרות של פתיחת חקירה בעניין מכירת מניות הפלדה של נתניהו, בקמפיין הליכוד מוטרדים ומתמקדים בימים אלו בנושאים אחרים. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים