שתף קטע נבחר

סוגרים מעגל

המסר האופטימי של נטלי חקק ויוסי שמש: הם סובלים משיתוק מוחין ולמדו בבית ספר לחינוך מיוחד, אבל ניצחו את כל המגבלות וכעת הם מורים במוסד החינוכי שבו התחנכו. "אנו משמשים עבור התלמידים מקור להשראה", הם אומרים בחיוך, "בדיוק כמונו, כל אחד יכול להצליח"

בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים

 

כאשר למדו נטלי חקק ויוסי שמש הסובלים מש›-תוק מוחין ומרותקים לכיסא גלגלים בבית־הספר "און" לחינוך מיוחד בתל־אביב, הם לא תיארו לעצמם שבבגרותם הם יחזרו לבית הספר ‭ ?‬ והפעם כמורים.

 

חקק ושמש מלמדים מולטימדיה ומהווים השראה לתלמידיהם, שרואים בהם מודל לחיקוי ואופק להצלחה למרות המגבלות הפיזיות. שניהם החלו ללמד בבית הספר לפני כמה שנים, ובמקביל הם משלימים לימודי הוראה בחינוך מיוחד במכללה האקדמית לחינוך לוינסקי בתל-אביב.

 

בתום 12 שנות לימוד בבית הספר ניהל שמש מאבק ממושך במטרה להתגייס לצה"ל. בסיומו, גויס כמתנדב ושירת כטכנאי קול בגלי צה"ל. לאחר שחרורו למד סאונד, אך התקשה למצוא עבודה וחזר לבית הספר ללמד כעוזר למורים.

"התלמידים חשים בנוח לפנות אלינו". חקק ושמש  (צילום: צביקה טישלר)
"התלמידים חשים בנוח לפנות אלינו". חקק ושמש (צילום: צביקה טישלר)
 

"לא יכולתי לבקש דבר יותר טוב", מספר שמש, "מנהלת בית הספר הייתה המחנכת שלי. זה כיף לחזור למקום מוכר ולהראות לתלמידים את התהליך שעברתי. עבור התלמידים אני משמש מודל השראה, והם מתייעצים איתי בנושאים רבים. אמרתי לתלמידים שבית הספר הוא סוג של חממה. יש תלמידים ששואלים מה יהיה לאחר סיום בית הספר ולאן הם ילכו".

 

לדבריו, התלמידים אף מתעניינים בסוגיות הנוגעות לעתידם. "יש כאלה שחוששים שלא יזכו לאהבה וזוגיות. אלה מחשבות שעוברות להם כבר עכשיו בראש", הוא מוסיף. "אמרתי לתלמידים שאני נשוי ושיש לי ילד בן חמש וילדה בת חודשיים. אם אני מצליח, כל אחד מהם יכול להצליח".

 

חקק למדה בבית ספר "און" עד כיתה י' ולאחר מכן עברה לבית ספר רגיל, שם סיימה בגרויות. היא התנדבה לצבא בתפקיד של מזכירת קב"ט. לאחר השחרור למדה עריכת וידיאו והתנדבה לערוך סרטים בבית הספר.

 

"לאחר שנתיים שבהן לימדתי בבית ספר 'און' הגעתי למכללת לוינסקי לחינוך להרצות על מגמת המולטימדיה בבית הספר ועל הסיפור האישי שלי. ד"ר אורלי הבל, ראש התוכנית לחינוך מיוחד במכללה, שמעה על הסיפור האישי שלי והציעה לי ללמוד הוראה", סיפרה. "התלמידים חשים בנוח לפנות אליי ולשתף אותי בעניינים האישיים ובמגבלות הפיזיות שלהם, מכיוון שגם אני יושבת על כיסא גלגלים וחווה גם היום קשיים דומים לשלהם".

 

התלמידים מפרגנים לה והיא שואבת מכך המון כוח. "כיף לדעת שאתה מהווה מודל משמעותי עבור התלמידים שלך. אני מעבירה שיעורים באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ומסייעת לתלמידים להגיע למיצוי מרבי של יכולותיהם למרות המוגבלות".

 

סגירת המעגל של חקק ושמש התאפשרה בזכות נחישותם, תמיכת הנהלת בית הספר ומרכז מית"ר ייעוץ ותמיכה רב-תחומי במכללת לוינסקי.

 

הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"

 

בשיתוף מפעל הפיס והסתדרות המורים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים