שתף קטע נבחר

מות הצעיר מפ"ת: "לא ניתן לקבוע שהוא נרצח"

כתב אישום בגין ניסיון רצח הוגש נגד שני מעורבים בפרשת מותו של עדיאל תורתי, שגופתו נמצאה לפני כחודשיים ועליה סימני אלימות קשים. על אף הפענוח המשטרתי והראיות, לא ניתן להוכיח כי ההתעללות שספג הובילה למותו היות שבגופו נמצאו כמויות קוקאין קטלניות

עדיאל תורתי (צילום: דוברות המשטרה)
עדיאל תורתי ז"ל(צילום: דוברות המשטרה)

 

כתב אישום בגין ניסיון רצח הוגש היום (ג') נגד שניים מן המעורבים בפרשת מותו של עדיאל תורתי ז"ל, בן 20 מפתח תקווה, שגופתו נמצאה לפני כחודשיים באזור מבודד בעיר. שני מעורבים נוספים בפרשה נמלטו מהארץ.

 

הנאשמים לא הואשמו ברצח, למרות שמהאישום עולה כי החליטו לרצוח אותו ואף פגעו בו בצורה חמורה עד שחשבו כי גרמו למותו, היות שבחוות הדעת של המכון הפתולוגי לא ניתן היה לקבוע את סיבת המוות. בנוסף, בגופו של תורתי נמצאו כמויות "קטלניות" של קוקאין.

 

 

לפי כתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי בלוד, הנאשמים אלירן אסקיאס (23) וקארו גבוריאן (22) דקרו את תורתי והתעללו בו, ניסו לרצוח אותו, ואף הניחו את גופתו בתוך קבר.

 

מהאישום עולה כי ב-19 בינואר שהו הנאשמים ביחידת דיור יחד עם קטין נוסף (א.א), כשתורתי הגיע למקום. במהלך שהותם צרכו הארבעה אלכוהול וקוקאין. סמוך לשעה 14:00, שאל גבוריאן אם מי מהם סיפר לאחרים על מיקומה של יחידת הדיור וזאת בשל רצונו להסתתר בה על רקע פעילותו הפלילית.

 

גבוריאן המשיך והטיח בתורתי כי הוא "מלשין", ובליבם של שני הנאשמים והקטין גמלה ההחלטה לרצוח אותו. אז פתחו הנוכחים במסכת התעללויות פיזיות ונפשיות, שכללו אלימות פיזית קשה, בעיטות, חניקה, ודקירות בפלג גופו העליון ובראשו.

 

בתוך כך, מתואר כי קארו דקר את תורתי בסכין יפנית לקול צעקות הקורבן: "למה? מה יש לך? למה זה מגיע לי? מה אתה משתגע?". קארו השיב: "שתוק יא מלשן, שתוק". הוא משך אותו לחדר השינה והמשיך לפגוע בו בעוד שהמנוח מתחנן: "אני רוצה ללכת".

 

בשלב מסוים נלקח תורתי לחדר המקלחת ונזרק מתחת לזרם המים, בעוד שקארו ממשיך לצעוק לעברו: "תגיד לו שפתחת עליי!". המנוח הכחיש שעשה זאת והתחנן שיעזבו אותו. 

חשד לרצח בפתח תקווה (צילום: תומריקו)
אזור מציאת גופתו של תורתי בפ"ת(צילום: תומריקו)

 

 

משטרת ישראל פענחה את הרצח של עדיאל תורתי בפתח תקווה (צילום: דוברות המשטרה )
(צילום: דוברות המשטרה )
 

משטרת ישראל פענחה את הרצח של עדיאל תורתי בפתח תקווה (צילום: דוברות המשטרה )
(צילום: דוברות המשטרה )

משטרת ישראל פענחה את הרצח של עדיאל תורתי בפתח תקווה (צילום: דוברות המשטרה )
(צילום: דוברות המשטרה )

עוד עולה מהאישום כי במהלך האירועים נשברה הסכין, וקארו ביקש מחבריו: "אני חייב סכין". לאחר מכן יצא קארו מחדר המקלחת ואמר: "זהו, הוא גמור. גמרתי אותו". השלושה סברו כי הצליחו בתוכניתם לרצוח אותו, השאירו אותו שכוב על הרצפה ועזבו את יחידת הדיור.

 

בשעה 20:00 הם שבו לדירה מצויידים בשקיות אשפה. הם הרימו את גופתו של תורתי, היות שבשלב זה כבר היה ללא רוח חיים, והכניסו אותה לפח האשפה.

 

בלילה, הצטיידו הנאשמים ושניים נוספים, הקטין א.א ומעורב נוסף, באת חפירה כדי לחפור קבר לתורתי במטרה להעלימו. הם חפרו יחד קבר בעומק של כחצי מטר באדמת חורשה סמוכה ליחידת הדיור. לאחר מכן, הוציאו את פח האשפה עם הגופה והובילו אותו לחורשה. הם השליכו את תורתי לתוך הקבר, דחסו את גופתו לתוכו, וכיסו אותו בחול ובענפים שהיו במקום כדי שלא ניתן יהיה לאתרו.

 

במהלך שעות הערב והלילה ולמחרת, חזרו הארבעה ליחידת הדיור כדי לנקות אותה, להשמיד ולשבש את הראיות המפלילות. בהמשך הם ניקו את הדירה, צבעו את הקירות, ואף חתכו מושבי כיסאות וגם חלק מן המזרן שהיו מגואלים בדם.

 

ב-20 בינואר התקבלה במשטרה תלונה על היעדרותו של תורתי. כבר למחרת איתר כוח משטרה את גופתו, שכאמור הייתה קבורה בשטח פתוח בין שכונת פג'ה בפתח תקווה לבין כפר סירקין.

עורך דין ברבי אמירי ()
עו"ד ברבי אמירי המייצג את אסקיאס. "מרשי הוא קורבן"

עורך דין אייל אוחיון ()
עו"ד אייל אוחיון המייצג את קארו. "אירוע מורכב"

חקירת האירוע הוטלה על צוות חקירה מיוחד במשטרה. יום לאחר מציאת הגופה איתר הצוות יחידת דיור שנחשדה כזירת שבה בוצע הרצח - ברחוב אחווה יעקב בפתח תקווה. ב-22 בינואר, שני המעורבים האחרים נמלטו מן הארץ. שני הנאשמים ירדו למחתרת עד שנתפסו.

 

במהלך הדיון היום ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצרם של שני הנאשמים עד תום המשפט, ובינתיים הם יוחזקו במעצר עד להחלטה אחרת.

 

עורך הדין אייל אוחיון, המייצג את הנאשם קארו, מסר: "מדובר באירוע מורכב, אשר כבר מתחילתו הצבענו בפני צוות החקירה על קיומן של ראיות אובייקטיביות שמלמדות כי מרשי לא יכול היה להיות מעורב פיזית בביצוע עבירת הרצח. טענה זו התחזקה ככל שהחקירה התקדמה ואף גובתה בשלל רב של ראיות נוספות. את האמת בתיק הזה נזכה לקבל הרבה יותר מהר מאשר בפרשת זדורוב".

 

עורך הדין ברבי אמירי, המייצג את הנאשם אעטסקיאס, מסר בתגובה: "כנגד מרשי הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, על מנת לעמוד ולאמוד את חומר הראיות הקיים בתיק. ביקשתי לדחות את מועד תחילת המשפט. מרשי הוא קורבן נוסף של האירוע והנסיבות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות המשטרה
עדיאל תורתי ז"ל
צילום: דוברות המשטרה
מומלצים