שתף קטע נבחר

צילום: רועי עידן

חמאס והג'יהאד האיסלאמי: אם תתקפו, נרחיב את מעגל ירי התגובה

בחמ"ל המשותף של הזרועות הצבאיות בעזה מאשימים את אחד הפלגים הסוררים, בלי לנקוב בשמו, בירי הרקטה אל אזור אשכול. בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי מאיימים כי כל תקיפה ישראלית ברצועה תזכה לתגובה - ירי לעוטף עזה ומעבר לעוטף עזה

אסמאעיל הנייה  (צילום: רויטרס)
מנהיג חמאס איסמעיל הנייה (צילום: רויטרס)

בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי מאיימים הערב (יום ג') בהרחבת מעגל התגובה אם יתקוף צה"ל יעדים ברצועת עזה. החמ"ל המשותף של הזרועות הצבאיות הזהיר כי כל תקיפה ישראלית ברצועה תזכה לתגובה - ירי לעוטף עזה ומעבר לעוטף עזה. בזרועות הצבאיות התנערו מהירי והאשימו גורמים סוררים.

 

ההסלמה בעזה - עדכונים אחרונים:

 

גורם לא רשמי בחמ"ל המשותף של הזרועות הצבאיות בעזה מסר הערב כי ירי הרקטה הוא פעולה עצמאית של אחד הפלגים (ששמו לא נמסר). לדבריהם, הרקטה נורתה ללא אישור החמ"ל וללא ידיעתו.

ירי מיירט של כיפת ברזל (צילום: AFP)
יירוטים בשמי שדרות אמש(צילום: AFP)

אזעקת צבע אדום נשמעה ביישובי המועצה האזורית אשכול בשעה 20:06 ולאחריה נמסר כי רקטה התפוצצה בשטח פתוח. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. הירי הקודם מהרצועה לעבר יישובי עוטף עזה היה ב-3:14 לפנות בוקר.

 

מוקדם יותר הערב חדרו כמה מחבלים פלסטינים מדרום רצועת עזה, חצו את גדר המערכת והציתו רשת הסוואה בעמדה צבאית לא מאוישת. הם שבו לשטח הרצועה. במקביל, פרצה שריפה קטנה בעקבות בלון תבערה שהועף לשטח המועצה האזורית אשכול. שלושה בלונים נוספים התפוצצו מעל לשטחים פתוחים.

 

טנקים בעוטף עזה (Photo: EPA)
תגבור כוחות צה"ל בעוטף עזה(Photo: EPA)

הסלמה דרום עזה הערכות צה
(Photo: AP)

צה"ל תגבר את כוחותיו סמוך לגבול לאחר שהרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, הורה להקפיץ מפקדת חטיבת חיל רגלים נוספת וגדוד תותחנים לגזרת פיקוד הדרום. במקביל, אושר לגייס השלמות מילואים נוספות ובוטלו חילופי גדודים בתעסוקה מבצעית שתוכננות להמשך השבוע בגזרות השונות.

 

רבע שעה לפני הירי לאשכול, בשעה 19:50, פרסם דובר צה"ל כי הוסרו כלל המגבלות באזור עוטף עזה וברשויות נתיבות, אופקים, אשקלון, מרחבים, חוף אשקלון ובני שמעון.

 

צה
תקיפת חיל האוויר בעזה אמש(Photo: AFP)

צה
לשכת איסמעיל הנייה לפני התקיפה(צילום: דובר צה"ל)

מקור בכיר בעזה אמר ל-ynet לפני חידוש הירי מהרצועה: "ללא התיווך המצרי - היינו עכשיו בעיצומה של מערכה קשה בין הפלגים וישראל". המקור הוסיף כי מדובר בהסכם רגיעה זמני שהושג בעל פה כאשר מצרים ערבה לשני הצדדים במתכונת של שקט ייענה בשקט וירי ייענה בירי.

 

אמש תקף חיל האוויר שורת מטרות חמאס ברחבי הרצועה, בהן לשכתו של הנייה בשכונת רימאל שבמערב העיר. קודם לכן שוגרו למקום טילי אזהרה במסגרת נוהל "הקש בגג" שנועדו לאותת על תקיפה ולמנוע פגיעה בפלסטינים שאינם מעורבים בטרור. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו גם בניין בן שלוש קומות ברצועת עזה שבו שכן מטה סודי של חמאס. הבניין בשכונת סברא שימש את הביטחון הכללי, המודיעין הכללי והמודיעין הצבאי של חמאס. כמו כן הותקפו משרדי ביטחון הפנים של חמאס.

 

מטוסי קרב וטנקים תקפו בלילה שעבר עשרות יעדי טרור בצפון ובמרכז רצועת עזה, בהם מתחם צבאי של חמאס בבית חאנון ומתחם צבאי של הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני בבית להיא. בעזה דווח כי חיל הים ירה לעבר נמל חאן יונס וכלי טיס הפציץ מתקן תת-קרקעי ממזרח לעיר עזה ליד גדר הגבול.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
מנהיג חמאס איסמעיל הנייה
צילום: AFP
מומלצים