שתף קטע נבחר

אלי ישי פורש מהמרוץ לכנסת: יתמוך ביהדות התורה

פחות משבועיים לפני הבחירות: מפלגת יחד בראשות יו"ר ש"ס לשעבר לא תתמודד - ותתמוך דווקא ביהדות התורה. ביחד סירבו למסור את פרטי ההסכם

פורש. אלי ישי (צילום: מאיר אוחיון) (צילום: מאיר אוחיון)
פורש. אלי ישי(צילום: מאיר אוחיון)

יו"ר ש"ס לשעבר פורש מהתמודדות ברשימה העצמאית פחות משבועיים לפני הבחירות - ויתמוך ביהדות התורה: מפלגת יחד שבראשה עמד אלי ישי לא תתמודד בבחירות לכנסת ה-21. ישי לא יתמוך ברשימת ש"ס שבראשותו של אריה דרעי יריבו, אלא דווקא ביהדות התורה החרדית-אשכנזית. ביחד אישרו זאת רשמית, אך סירבו למסור את פרטי ההסכם. 

 

 

אלי ישי מסר היום: "כפי שהבטחנו, תנועת יחד לא תסכן את הימין והצביון היהודי, בטח לא במערכת בחירות קריטית זו. לפני כעשרה ימים החלו מגעים לתמיכה ביהדות התורה בתיווכו של סגן השר הרב מאיר פורוש.

 

"לאחר ששקלנו את הנתונים ובחינת האפשרויות העומדות בפנינו, הבאנו בפני מרן ראש הישיבה רבי מאיר מאזוז שליט"א את המצב לאישורו". בהמשך ההודעה של ישי נאמר כי הרב "קיבל החלטה מתוך דאגה לעולם התורה, מתוך אחריות להצלחת גוש הימין, ולערכים המלווים את תנועת יחד, למשוך את רשימת יחד מהתמודדות לכנסת הנוכחית, ולהביע תמיכה ברשימת יהדות התורה".

הרב מאזוז, המנהיג הרוחני של אלי ישי ()
הרב מאזוז, המנהיג הרוחני של אלי ישי

בחודש שעבר, בתום משא ומתן בין הצדדים, דחה ישי הצעה של מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי להתמנות לשר בממשלה הבאה ולקבל את המקום השמיני במקרה של ריצה משותפת בבחירות. ישי הודיע ליו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ וליו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' כי בתום התייעצות עם הרב מאיר מאזוז הוא דוחה את ההצעה.

 

באיחוד מפלגות הימין הגיבו לפרישתו של ישי ומסרו: "אנו מברכים על הצעד האחראי של אלי ישי, שדואג למניעת איבוד קולות למחנה הימין. אנחנו קוראים למצביעי 'יחד' לחזור הביתה! תצטרפו אלינו ויחד נשמור על עם ישראל ארץ ישראל ותורת ישראל".

משה גפני יהדות התורה בבני ברק בחירות 2019 (צילום: מוטי קמחי )
הנהגת יהדות התורה. טרם פורסמו פרטי ההסכם עם מפלגת יחד הפורשת(צילום: מוטי קמחי )

מבחינה פוליטית פנים-חרדית, ה"חיבוק" לישי מצד יהדות התורה וההכרה בו כאישיות לגיטימית במפלגה נתפסים כפגיעה מצדה באריה דרעי, שבשנים האחרונות פעל להוקעת ישי בציבור החרדי כמי שמרד במנהיגיו הרבנים, חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס, והמהלך עלול לפגוע ביחסים בין שתי המפלגות.

 

אחרי פרסום רשימות ש"ס ויהדות התורה, קראה מועצת חכמי התורה לרב מאיר מאזוז, פטרונו הרוחני של אלי ישי, לשוב לתנועה, והסמיכה את אחד הרבנים לקיים איתו משא ומתן בעניין. עם זאת, לא הייתה בכוונת ש"ס לשלב את ישי עצמו במפלגה.

 

בש"ס אמרו בתגובה כי המפלגה פעלה לאחדות מלאה של הציבור הספרדי סביבה, אך פטרונו הרוחני של ישי, הרב מאיר מאזוז, דחה את מאמצי השלום ובחר בדרך אחרת. עוד נמסר: "ש"ס תמשיך להיות הבית של כלל הציבור הספרדי ושל תלמידי מוסדות כיסא רחמים (של מאזוז - ק"נ) ותפעל בדרך של אחדות בדרכו של מרן, זכרו יגן עלינו, ומועצת חכמי התורה".

 

בחודש שעבר פורסמה כרזה שנויה במחלוקת עם דמותו של ישי שעליה הכיתוב "כדי שלא יהיה אבא ואבא". הוא הבהיר כי מדובר ברעיון שעלה בקרב פעילי מפלגתו - ולא קמפיין רשמי. עם זאת, אמר ישי כי "השאיפה היא שלכל יהודי יהיו אבא ואמא". ישי סירב לצאת נגד הכרזה ואמר שטרם החליט אם להשתמש בה, אך לאחר הריאיון פרסם הבהרה כי לא מדובר בקמפיין מטעמו.

 

"במסורת היהודית יש אבא, אמא, ילדים ודור המשך. אני לא אגיד דבר וחצי דבר נגד תורת ישראל", אמר ישי. "כשמדברים על ערכים ומסורת, אני מסתכל על מה הדבר הנכון ביותר. מה שאני רוצה להביא לקמפיין זה את הפעולות שנעשה למען זוגות צעירים, מערכת הבריאות והרווחה".

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מאיר אוחיון
אלי ישי
צילום: מאיר אוחיון
מומלצים