שתף קטע נבחר

"לא כשיר לנשיאות". סערת הנשיקה של ביידן

ג'ו ביידן אמור להצטרף למירוץ לנשיאות ולהפוך לפייבוריט בפריימריז הדמוקרטיים. היום הגיב להאשמה חדשה על הטרדה מינית ולטענות ליחס לא הולם לנשים. בעבר הודה שהתנהגותו - במיוחד בעידן MeToo - עלולה להזיק

לקראת ריצה אפשרית בבחירות נאלץ ג'ו ביידן, סגן נשיא ארה"ב לשעבר, להגיב על טענה שהטריד מינית. ביידן אמר היום שהוא מעולם לא התנהג באופן בלתי הולם כלפי נשים, אך "יקשיב בכבוד רב" לטענות נגדו.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

  (צילום: רויטרס)
סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן(צילום: רויטרס)

ביידן עדיין לא הודיע על ריצה בפריימריז הדמוקרטיים לקראת בחירות 2020. ביידן בן ה-76 נחשב לאחד הפייבוריטים במירוץ של המפלגה הדמוקרטית, בדרך להתמודדות מול דונלד טראמפ על תפקיד הנשיא. מה שעלול להזיק לו הם הסרטונים והעדויות נגדו. במשך השנים פורסמו סרטונים ותמונות של ביידן גורם מבוכה לנשים באירועים פומביים, ומפגין חיבה מוגזמת מול המצלמות. ביידן אמר בעבר שהוא מודע לכך שהתנהגותו עלולה להזיק לו, במיוחד בעידן MeToo.

 

ביידן פרסם תגובה להאשמות של לוסי פלורס, פוליטיקאית מנבאדה, שהאשימה אותו בהטרדה מינית. פלורס סיפרה שב-2014 ביידן חיבק אותה מאחור, נישק אותה על ראשה וגרם לה להרגיש לא בנוח. בכתבה ב"ניו יורק מגזין" סיפרה פלורס על המפגש עם ביידן ב-2014. פלורס הייתה חברה בבית הנבחרים של נבאדה, וב-2014 התמודדה על תפקיד סגן המושל. "הרגשתי שתי ידיים על הכתפיים שלי. קפאתי. למה שסגן הנשיא של ארה"ב ייגע בי?", כתבה. "הוא המשיך בנשיקה איטית מאחורי הראש שלי".

  (צילום: AFP)
עם לוסי פלורס(צילום: AFP)
 

"בשנים הרבות שבהן השתתפתי בקמפיינים ובחיים הציבוריים הענקתי אין ספור לחיצות יד, חיבוקים וביטויי חיבה, תמיכה וניחומים. אני לא מאמין שאף לא פעם אחת התנהגתי לא כשורה. אם יש טענה שעשיתי זאת אני מוכן להקשיב בכבוד רב". ביידן אמר שהוא אינו זוכר את האירוע כפי שתיארה אותו פלורס, והוסיף: "הגענו לתקופה חשובה שבה נשים יכולות וצריכות לדבר על החוויות שלהן, והגברים צריכים להקשיב. וכך אעשה".

 

קליאן קונוויי, יועצת בכירה של טראמפ, הגיבה לעדות נגד היריב האפשרי בבחירות בשנה הבאה. היא אמרה שדרוש אומץ רב כדי לפרסם האשמה נגד ביידן – "והתנגדה לבכירים ביותר במפלגה שלה". היא הוסיפה שביידן צריך להתנצל בפני פלורס. על תקריות קודמות של ביידן אמרה: "מי שמקליד 'Creepy Uncle Joe Videos' ימצא אוצר. אני חושבת שלג'ו ביידן יש בעיה כי הוא קורא לזה 'חיבה ולחיצות ידיים'. המפלגה שלו קוראת לזה התנהגות בלתי הולמת לחלוטין".

  (צילום: AFP)
אחד הרגעים המביכים של ביידן: עם סטפני, אשתו של שר ההגנה לשעבר אשטון קרטר(צילום: AFP)
 

שלושה מהמועמדים הדמוקרטים בפריימריז - איימי קלובשר, אליזבת וורן וג'וליאן קסטרו – אמרו שהם מאמינים לטענות של פלורס נגד ביידן. הם לא אמרו שהדבר פוסל את המועמדות של ביידן, שטרם הצהיר אם יתמודד בבחירות.

 

בתגובה לדבריו אמרה פלורס שהיא "שמחה שהוא מוכן להקשיב", אבל הוסיפה שאסור לאפשר לאדם שפורסמו נגדו טענות רבות להטרדות מיניות להתמודד בבחירות. "יש תיעוד של תמונות, סרטונים וספורים שנכתבו", אמרה פלורס. היא הוסיפה שמבחינתה הוא לא ראוי להיות נשיא לאור הראיות נגדו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים