"אני עשיתי טירונות של ארבעה חודשים בבא"ח כפיר. נאמר זאת בעדינות - כפיר לא מזוהה כחטיבה היסטורית של השמאל.
אבל ברגע שאתה עובר עם האנשים האלו תהליך, ברגע שהם מכירים שמאלני שהולך איתם מתחת לאותה אלונקה ארבעה חודשים, הגישה שלהם משתנה. והשינוי הזה הוא חלק מהשינוי הכללי שהשמאל צריך לעשות. לבוא להנגיש את עצמו במקומות הכי יום-יומיים לאנשים. ההסתה הזו נגד השמאל שמדברים עליה, היא קיימת, אבל הרבה יותר קל להסית נגד מישהו שאתה לא מכיר".
הקולות החדשים - כתבות נוספות:
הכירו את אלירן ביחובסקי - ה"גנרל" הצעיר של מרצ. הוא רק בן 22, בקושי סיים את השירות הצבאי - וכבר מנהל את פעילות המפלגה בקרב צעירים. על מדפי הספרים שלו תמצאו את קרל מרקס וצ'ה גווארה. לא רחוק מהם - בבושקה של מזכירי המפלגה הקומוניסטית בברית המועצות לדורותיה. בארון - חולצות של המפלגה וכאלה עם סיסמאות פוליטיות.
"אני באמת מאמין שכל מי שהוא לא טייקון או נער גבעות יכול להצביע מרצ ולהזדהות עם מרצ", הוא אומר. "כששואלים אותי למה מרצ, למה השמאל, אני אומר להם שזה נורא פשוט - זה לא פוליטיקה כמו שזה החיים שלנו. אנחנו צריכים לשפוט את הנבחרים שלנו לא לפי איך שהם מדברים באו"ם, אלא לפי איך שהם שמצביעים עבור כל אחד ואחת מאיתנו באולם הקטן הזה של מליאת הכנסת. אנשים צריכים לעצור ולשאול את עצמם 'מה מפריע לי ומי מטפל בסוגיות האלו'. יותר אנשים מתים מסוכרת, לחץ דם ותאונות דרכים, מאשר מאיום איראני או טילים מעזה. יש 5,000 איש שמתים מזיהומים בבתי חולים במדינת ישראל - וזה איום שהוא ממשי".
בבחירות הבאות, אתה גם רץ?
"תשמעי, אולי עד אז אהיה בטרק, מי יודע. תלוי כמה מהר יהיו הבחירות שאחרי. שליחות ציבורית זה משהו שבוחר אותך וקורא לך. בכל מקום שאני ארגיש שאני יכול למצות את אלירן - שם אהיה".
הקול החדש: אלירן ביחובסקי, 22, תל אביב.
מפלגה: מרצ.
רקע אישי: המשפחה עלתה מרוסיה בשנות ה-90. הוא נולד בארץ ב-1997, גדל ביפו ג' והתגורר שם עד אמצע התיכון, כיום מתגורר בשכונת יד אליהו בתל אביב.
שירות צבאי: השתחרר לפני כארבעה חודשים משירות חובה בבית ספר לניוד מבצעי, יחידה 441. עשה טירונות בחטיבת כפיר ואז המשיך לתפקיד לוחם ומדריך נהיגה מבצעית. שימש כמפקד שיירה של קורס נהיגה מבצעית. מאז השחרור הספיק כבר לעשות שירות מילואים.
הדרך לפוליטיקה: הצטרף בגיל 13 לנוער מרצ בסניף תל אביב, ושימש כיו"ר נוער מרצ. נבחר בינואר האחרון ליו"ר צעירי מרצ. חבר הנהלת מרצ, ומספר 19 ברשימת מרצ לכנסת.
פעילות בבחירות הנוכחיות: עומד בראש מטה הצעירים של מרצ, הכולל פעילות לגיל נוער, דרך סטודנטים ועד גיל 35. מרכז פעילויות שטח, בבתי ספר תיכונים ובקמפוסים, במטרה להגדיל את ההשפעה של הצעירים בתוך הפוליטיקה. הפעילויות כוללות דוכנים, השתלטות על צמתים וגשרים, שילוט, הפגנות וכל מה שמכניס את מרצ לתודעה.
מנהיג נערץ: אילן גילאון. "הוא אחד מהמנהיגים החברתיים יוצאי הדופן של הפוליטיקה הישראלית. בחרתי בו למרות שהוא עצמו אמר לי לא להעריץ אנשים חיים, כי אלו יוכלו לאכזב".
מוטו: "אני לא פה בשביל עצמי ולא בשביל תפקידים, אלא בשביל מה שאני מאמין בו".
שואף בעתיד: "לקדם את הערכים שאני מאמין בהם, בכל זירה שתאפשר לי זאת. לא חושב במונחים של כנסת, כי אני עדיין צריך ללמוד, לעבוד ולחיות אבל בעתיד - מי יודע?".
כמה מנדטים יהיו למרצ בבחירות: "לפחות 6 מנדטים".
למה מרצ: "כי עם מרצ אתה מקבל בפתק אחד חתירה לשלום והסדר מדיני, כלכלה צודקת וצדק חברתי, דמוקרטיה ושיוויון".