שתף קטע נבחר

הסכנה האמיתית בפינאלה של "משחקי הכס"

העונה האחרונה של הסדרה הפופולרית ממש מעבר לפינה ולמעריצים המושבעים ברור שהחורף סוף סוף מגיע. אבל לא כדאי להתעלם מאיום נוסף - נוזקות שעלולות לתקוף את המחשב אם תורידו את הפרקים באופן פיראטי

בעוד כעשרה ימים תעלה לאוויר העונה השמינית והאחרונה של "משחקי הכס" , ואם במקרה התכוונתם לצפות בה באופן פיראטי - כדאי לכם לחשוב שוב: דו"ח של חברת אבטחת הסייבר קספרסקי מעלה כי בקבצים פיראטיים של הסדרה הפופולרית הסתתרו הכי הרבה נוזקות בשנת 2018, למרות שבשנה זו לא יצאו פרקים חדשים. אחריה ברשימה - "המתים המהלכים" ו"החץ".

 

מתוך
מתוך העונה האחרונה של "משחקי הכס"(צילום: Helen Sloan/HBO)

 
הפרקים של סדרת הפנטזיה הפופולרית של HBO מהווים 17 אחוזים מהתוכן הפיראטי שהיה נגוע בנוזקות ב-2018, ויותר מ-21 אלף משתמשים הותקפו. לעומת זאת, בקרב צופי "המתים המהלכים", שהייתה הסדרה עם הכי הרבה הורדות פיראטיות אשתקד, הותקפו כמעט 19 אלף משתמשים ובקרב צופי "החץ" הותקפו כ-12 אלף.

 

כדאי לשים לב במיוחד לפרק הראשון והאחרון בכל עונה: לפי קספרסקי, אלה הקבצים שמאחוריהם מסתתרות הכי הרבה נוזקות. הפרק הראשון בעונה הראשונה של "משחקי הכס", למשל, הוא הפרק הכי מסוכן להורדה.

 

זה לא דרקון, זה סוס טרויאני 

מה הנזק שעלול להיגרם לכם? כשליש מהנוזקות שהופיעו בקבצים היו סוסים טרויאנים, שמאפשרים לתוקף לפגוע במחשב מרחוק - להשתלט עליו, לגנוב מידע ולהחדיר יישומים נוספים.

 

28 אחוזים היו מסוג Adware - נוזקות שמטרתן לגרום לכם לצפות בפרסומות. יש להן דרכים מגוונות לעשות את זה, משינוי תוצאות החיפוש והבאנרים שאתם רואים גם ככה, ועד לשתילת יישומים שמקפיצים לכם פרסומות.

 

21 אחוזים היו מסוג Downloader - נוזקות שמטרתן להוריד נוזקות אחרות ולהתקין אותן על המחשב שלכם בלי שתדעו. אלה גם, בעצם, סוסים טרויאנים, אך בעלי מטרה ממוקדת יותר.

 

 

"זכרו שהעונה האחרונה של 'משחקי הכס' מתחילה החודש", אמר אנטון ו. איוונוב, חוקר אבטחה בקספרסקי, "אנחנו רוצים להזהיר את המשתמשים שסביר מאוד להניח שתהיה עלייה בכמות הנוזקות, שייראו כמו פרקים חדשים של הסדרה".

 

אז איך מתגוננים? ההמלצה החשובה ביותר של קספרסקי היא לצפות בסדרות טלוויזיה רק באמצעות שירותים חוקיים. שימו לב שאתם מורידים אך ורק קבצים עם סיומות מסוג avi, mkv או mp4. אם הקובץ מסתיים ב-exe, אל תורידו אותו. שימו לב לכתובת של האתר שממנו אתם מורידים: אם היא מתחילה ב-http ולא ב-https, סימן שהאתר אינו מאובטח.

מומלץ לבדוק את האיות של ה-URL - אולי הגעתם בטעות לאתר מתחזה; אל תלחצו על לינקים שמבטיחים גישה מוקדמת לפרקים של הסדרה שאתם מעוניינים בה, אלה בדרך כלל הונאות; והעצה האחרונה - השתמשו באנטי-וירוס.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Helen Sloan/HBO
"משחקי הכס"
צילום: Helen Sloan/HBO
מומלצים