שתף קטע נבחר

תיעוד: פונה ברמזור אדום ומתנגש חזיתית ברכב שבא ממול

בסרטון ממצלמת אבטחה נראה נהג רכב פרטי חוצה את צומת יד מרדכי באדום ומתנגש בעוצמה ברכב אחר. הנהג שגרם לתאונה לא נפגע, השני נפצע קל. בכיר ב"נתיבי ישראל": "היסח דעת רגעי עלול לגרום לאירוע קטלני"

 

 

 

מצלמת אבטחה של "נתיבי ישראל" תיעדה בצהריים (יום א') תאונת דרכים שבה נראה נהג רכב פרטי חוצה את צומת יד מרדכי בדרום באור אדום ומתנגש ברכב פרטי שהגיע ממול. נהג הרכב שחצה את הצומת באור ירוק נפצע קל, והוא פונה על ידי מד"א לבית החולים ברזילי באשקלון. הנהג שגרם לתאונה לא נפגע. המשטרה חוקרת את נסיבות התאונה.

 

בתיעוד התאונה נראה אחד מכלי הרכב פונה שמאלה באור אדום. הנהג שנסע ממול לא הספיק לבלום ובשל כך ההתנגשות הייתה בלתי נמנעת.

 

קארל רייפמן, חובש בכיר במד"א שהגיע לזירת התאונה, סיפר: "אחד מהנהגים, גבר כבן 50, שכב בשול הכביש בהכרה מלאה עם חבלות בחזה ובגפיים. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח והעלינו אותו במהירות לאמבולנס. נהג הרכב השני, שהתהלך במקום התאונה, לא נזקק לטיפול רפואי".

חצה באור אדום והתנגש חזיתית ברכב (צילום: נתיבי ישראל)
תיעוד התאונה בצומת יד מרדכי(צילום: נתיבי ישראל)

איציק עייש, מנהל אגף בטיחות ב"נתיבי ישראל", אמר: "מקרה זה הוא דוגמה חיה לכך שהיסח דעת רגעי עלול לגרום לאירוע קטלני. אנו בונים ומתחזקים תשתיות דרכים ברמות הגבוהות בעולם אך לגורם האנושי המהווה 98% מתאונות הדרכים אין תחליף וחובת כל אחת ואחד לזכור זאת בכל רגע נתון שבו אוחזים בהגה".

 

עייש, קצין משטרה בכיר בדימוס ששירת בשורת תפקידם באגף התנועה, יצא בקריאה לנהגים: "קחו אחריות ואל נא הפנו אצבע מאשימה. זכרו כי מדובר בחיים שלכם והסובבים אתכם. רגע קטן של התעסקות שאינה בנהיגה עלול לגבות הרס משפחות לעד. עזרו לנו להציל חיים ודווחו לנו על כך מפגע למרכז ניהול התנועה הלאומי ב-2120*".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נתיבי ישראל
תיעוד ההתנגשות
צילום: נתיבי ישראל
מומלצים