שתף קטע נבחר

אופיר שקד יוצא לאור: "איילת לא צריכה להתבייש בנשיות שלה"

בעלה של שרת המשפטים מהימין החדש סיפר ל-ynet על החיים כ"אב חד-הורי" בקמפיין, על הרגע שבו שכנעה אותו "להתפכח" ולהפוך לאיש ימין ועל האפשרות שהיא תהיה ראש ממשלה. סרטון "בושם פשיזם"? "בטייסת הבינו מצוין את המסר ופרגנו"

במרכז כמה מהסערות שליוו את מערכת הבחירות של 2019 עמדה שרת המשפטים איילת שקד. אולי הזכורה שבהן הייתה סרטון "בושם פשיזם", אז נשמעה ביקורת רבה על שימוש לכאורה במיניות ועל כך שמדובר בסרטון סקסיסטי לטובת תמיכה בקלפיות. אופיר שקד, בעלה של שרת המשפטים, אומר בריאיון נדיר ל-ynet שהטענות הללו הן "קשקוש מוחלט", ומספר על ימי הקמפיין הסוערים מהזווית שלו.

 

כל מה שצריך לדעת על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

איילת שקד מצדיעה לבעלה ()
איילת שקד ואופיר בסרבל טיסה. "דואג לילדים בבוקר ובערב"
  

"אני לא רואה בזה שום בעיה, ואני לא חושב שהיא צריכה להתבייש בנשיות שלה", אומר שקד, טייס קרב במילואים שיצא מהצללים רק בשנה האחרונה לאחר שסיים את שירותו הפעיל. "אומרים שמדובר בסרטון סקסיסטי? אין פה שום דבר כזה, אבל כשזה מתפרסם במערכת בחירות, שבעיניי היא מהמערכות המגעילות ביותר שהיו, עם הטלת רפש בלתי פוסקת של המפלגות אחת על השנייה, אין פלא שזאת הביקורת כלפי איילת. במקום לדבר על נושאים מדיניים, על משפט, על כלכלה ועל נושאים חשובים ומהותיים לחיים של כולנו, מתעסקים בשוליים".

 

הסערה, הוא מודה, נבעה גם מכך שאשתו פופולרית ומושכת אש בגלל השינויים מעוררי המחלוקת במערכת המשפט. "המסר בסרטון הוצג בעיניי בדרך הומוריסטית ויפה. המסרים היו מדויקים מאוד. אני טוען שאנשים חכמים מספיק כדי להבין את המסר. מי שלא רצה להבין אותו - לא הבין.

 

 

"ראיתי לדוגמה שסתיו שפיר מכנה את איילת 'השרה הפשיסטית'. אני לא מבין אותה, היא הרי בחורה אינטליגנטית, אני מאמין שהיא הבינה מצוין מה הייתה הכוונה בסרטון".

 

שקד מתקומם לא רק נוכח הביקורת שהושמעה נגד סרטון הבושם, אלא גם נגד מי שטענו ששרת המשפטים התבזתה כששחררה סרטון ובו היא נראית שרה שיר פרידה לבג"ץ. "שמעתי מראיין ששואל אותה 'איך הסכימה להתבזות?' ולא האמנתי למה שאני שומע", אומר שקד. "האישה הכי חזקה במדינה שרה שיר מדהים, קליט, עם מסר, זה להתבזות? דווקא במילה הזאת בוחרים להשתמש?"

 

שקד מספר כי גם בסביבה הגברית יחסית שבה הוא מנהל את שגרת יומו התייחסו לסרטונים בהומור: "חברים שלי בטייסת למשל הבינו מצוין את המסרים וגם פרגנו. אבל אין שאלה בכלל, וברור שהכול תמיד מונע מהפוזיציה. מי שבדעות מסוימות יתמוך ויפרגן, ומי שמחזיק בדעות שונות יקטול".

 

"לא מבין מה יש לשרה נתניהו עם איילת"

אופיר נשוי לאיילת מ-2004 ולזוג שני ילדים. הוא לא מרבה להגיע לאירועים פומביים, מסרב להיחשף ולהתראיין, וכעת נרתם למערכה של הימין החדש - ומוכן גם לשלם את המחירים שהפוליטיקה גובה ממנו. "אני אב חדהורי", הוא צוחק. "אני דואג לילדים בבוקר ובערב ובכל השעות הרבות שאיילת מחוץ לבית, ובתקופה האחרונה היא כמעט ולא נמצאת. כל שעה שאני מקבל ממנה מבחינתי זו מתנה. אבל את המשוכה המנטלית אני עברתי. לא רק שאני מקבל את זה, אני גם דוחף אותה שתממש את עצמה כמה שהיא יכולה".

אופיר שקד בעלה של איילת שקד ובנם אורי ()
אופיר שקד ובנו אורי
 

כקיבצוניק תומך שמאל לשעבר, הוא מספר כי הכיר את שקד אחרי שכבר חברה לציונות הדתית. "היא הייתה חילונית, צפונית מתל אביב, עם אופי של קיבוצניקית שאוהבת את הארץ ואת האדמה ומחוברת לטבע, לטיולים. הכי פתוחה ופלורליסטית. כל הסביבה הייתה תמיד שמאלנית והיא היחידה הימנית - ולא זזה מדעותיה.

 

"כקיבוצניק שמאלני, היו לנו בהתחלה לא מעט ויכוחים. הרגע שבו נפל לי האסימון והבנתי שהיא צודקת היה בהתנתקות. היא טענה כל הזמן שהדבר הזה ייצר מדינת חמאסטן, טילים וטרור. בסוף היא צדקה".

 

על שיתוף הפעולה בינה לבין נפתלי בנט אמר אופיר שקד: "אני חושב שמבחינה שכלית הקמת הימין החדש היה מעשה חכם. זה היה הדבר הנכון לעשות. זה לא אומר שלא היה לה מאוד-מאוד קשה". וההנהגה המשותפת? "הם הולכים יחד בשיתוף פעולה מעולה ובכיוון נכון. הם משלימים אחד את השני בצורה טובה".

 

לריאיון עם גילת בנט, אשתו של נפתלי

 

- היא יכולה להוביל לבדה בהמשך?

"היא כל כך טובה ומוכשרת שהיא יכולה לעשות כל מה שהיא רוצה. הכול. העובדה שהצליחה להוביל ולהזיז הרבה דברים זה בגלל הגישה הפשרנית, היכולת לדבר עם כולם, להגיע להבנות וגם להסתכל על כל אחד - לא משנה מיהו ומה דעותיו - בגובה העיניים".

 

- מה אתה חושב כשאתה רואה את הפרסומים על שרה נתניהו שקשורים לאיילת?

"מהדיווחים שאני שומע בתקשורת אני לא מצליח להבין מה יש לה עם איילת. אני יודע שאיילת מאוד-מאוד מעריכה את ראש הממשלה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים