שתף קטע נבחר

הזמנתם מאסוס בגדים לחג? אל תבנו על זה

אתר האופנה החל לעבוד עם חברת השילוח האוסטרלית APG - שדורשת מהלקוחות מסים גם בהזמנות של פחות מ-75 דולר. הלקוחות מתקשים לקבל מענה, ובינתיים החבילות מעוכבות או מוחזרות לאסוס. לקוחה: "או שאשלם או שלא אקבל את החבילה". כך תימנעו מבקשת התשלום התמוהה

קשיים בקבלת חבילות מאתר האופנה האהוב ביותר על ישראלים: לקוחות מתלוננים שאינם מצליחים לקבל את החבילות שהזמינו באסוס, משום שחברת משלוחים אוסטרלית דורשת מהם תשלום מס - למרות ששילמו על תכולת החבילה פחות מ-75 דולר.

 

פשרה בייצוגית: אסוס שלחה פיצוי ללקוחות הישראלים

מה קרה לאסוס? חברת האופנה לא עמדה ביעד המכירות

הקוד באסוס לא עבד - הצרכניות נלחצו

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

אסוס החלה לעבוד עם APG, חברה-בת של הדואר האוסטרלי, לפני כשלושה שבועות - והתלונות החלו מיד בסוף חודש מרץ. כעת יש גל נוסף של הזמנות שמתעכבות בגלל הדרישה הזאת. במקביל, אסוס מבשרת שתסיר 280 מותגים מהאתר, אך תכניס 190 אחרים במקומם, בהם מרג'יאלה MM6, טומי הילפיגר, Kilian ,Opening Ceremony והמותג החביב על ישראליות: & Other Stories של H&M.

אסוס (צילום: שאטר סטוק)
אסוס. חבילה הגיעה, או שלא(צילום: שאטר סטוק)

אז איך החבילות מגיעות ל-APG? בתום הקנייה באסוס, אפשר לבחור באופציית שילוח מועדפת: הראשונה היא בחירת אסוס, השנייה היא החברה הישראלית HFD ושירות e-post. החברה אחראית על השילוח בתוך ישראל בלבד, כך שהשילוח עד ישראל נעשה בידי חברות שילוח אחרות, בין היתר APG. האופציה השלישית היא דואר ישראל, שמתברר שמי שבוחר בה יינצל מהבקשה התמוהה לתשלום מס על חבילה.

אינפו כלכלה אסוס   ()

לא עונים לפניות

"בחרתי לקבל את החבילה דרך HFD אי-פוסט, חברה ישראלית שמשאירה את החבילה בבית עסק קרוב לבית שלי. פתאום קיבלתי הודעה מחברה אחרת, APG, שעליי לשלם מכס", סיפרה ל-ynet לקוחה שהזמינה פריטים ב-4 באפריל ולא קיבלה את החבילה. "שלחתי מייל חזרה ולא קיבלתי תשובה. ההזמנה עדיין לא הגיעה לארץ, איך מכס? מה גם שהזמנתי בכ-51 ליש"ט בערך, עם הנחה של 17%, כלומר יצא לי הרבה פחות מגובה המכס. פניתי ל-APG דרך האתר ולא קיבלתי מענה. פניתי לאסוס ולא הבינו מה בדיוק קרה אז ביטלו לי את ההזמנה. חבל מאוד".

 

בעמוד הפייסבוק "ASOS אסוס ישראל" כתבה לקוחה אחרת שגם היא קיבלה מייל מ-APG, וזאת, לטענתה, למרות שבאתר אסוס ההזמנה עדיין תחת סטטוס "בתהליך" ולא רשום בכלל שנשלחה. "כתובת המייל ממנה נשלחה אלי הדרישה היא: no-reply@s9tech.net. הכתובת נראית לי חשודה. הזמנתי רק אתמול אחר הצהריים, וגם לא בסכום שצריך לשלם עבורו מס. שירות הלקוחות לא יודע להגיד לי שום דבר מעבר ללבדוק עם המכס".

תלונות אסוס ()

לקוחות אחרות התלוננו שקיבלו הודעה בלינק המעקב אחר החבילה, לפיה הן צריכות לשלם מס למרות שקנו מתחת לתקרת המע"מ. עדן כתבה: "אני כבר שבועיים מנסה לתפוס את APG והם לא עונים בשום מקום. אסוס אומרים שזה לא דרכם ושצריך לדבר עם המכס. כבר התייאשתי".

 

תקלה או מדיניות?

לקוחה נוספת סיפרה שכן הצליחה ליצור קשר עם APG. "כתבו לי שהייתה תקלה טכנית ושהמשלוח בדרך חזרה לאסוס ושאקבל את הכסף בחזרה. לעומת זאת, שלחתי לאסוס הודעה ואמרו שהחבילה נתקעה במכס, מה שלא הגיוני כי שילמתי רק 50 פאונד, ושאקבל את החבילה כשאשלם את המכס. לא קיבלתי מייל על מכס ואין עם מי לדבר", כתבה. 

 

רעות לונברג, מנהלת קבוצת הפייסבוק "רעות תקני לי", אמרה ל-ynet שגם אצלה יש תלונות על התופעה: "אסוס מסירה אחריות. הפתרון הוא לשלוח הודעה בצ'אט בפייסבוק לחברה האוסטרלית והם מזכים. והכי טוב: בחרו משלוח דרך הדואר".

 

אחת ממנהלות קבוצת "אסוס ישראל - asos Israel" אף כתבה פוסט מדריך בנושא. "אם מזמינים כרגע, כדאי לעקוב שההזמנה לא בסטטוס 'ממתינה לתשלום מיסים' ללא סיבה. אם קרה, יש לפנות ל-APG בפייסבוק (

https://m.facebook.com/WeAreAPG) או באתר (https://apgecommerce.com/#contact), וכן ליידע את אסוס". גם היא ממליצה להזמין דרך דואר ישראל כדי למנוע את דרישת התשלום.

 

ב-HFD, החברה שנפגעת מהסיפור, אמרו ל-ynet: "לא קיבלנו פניות על הדבר הזה וכל הסחורה שקיבלנו שוחררה".

 

ברשות המיסים מסרו כי "הנושא מוכר ונבדק והחבילות של אסוס לא נעצרות במכס. המידע שהלקוחות קיבלו בעניין שגוי". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים