שתף קטע נבחר

קוקאין בדם: סולקו 7 מלחים בצוללת גרעינית

מלחים מחיל הים הבריטי יצאו למסיבה כשהצוללת עגנה בניו זילנד. כשחזרו הם היו אמורים להיערך למשימה רגישה, אך נכשלו בבדיקות הסמים וסולקו. "מבוכה גדולה. איבדנו שבעה אנשי צוות בגלל לילה אחד של טיפשות"

שבעה מלחים בריטים סולקו מצוללת גרעינית אחרי שקוקאין התגלה בדמם כשהיו בתפקיד. כך חשף אתמול (א') ה"דיילי מייל" הבריטי.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

המלחים משרתים בצוללת HMS Talent המצוידת בטילי טומהוק. בשבוע שעבר עגנה הצוללת בבסיס חיל הים בדבונפורט שבניו זילנד והמלחים יצאו לחגוג במסיבה. למחרת חזרו המלחים לצוללת, אז נערכו להם בדיקות סמים ושבעה מהם נכשלו בהן.

צוללת אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
המלחים היו אמורים להתכונן למשימה רגישה(צילום: shutterstock)

חיל הים הבריטי סירב למסור מה דרגתם של המלחים שנכשלו בבדיקות הסמים. מדובר באחת השערוריות הגדולות שנחשפו בחיל הים המלכותי.

 

לפי הדיווח, באותו יום היו אמורים המלחים להתכונן למשימה רגישה לאיתור צוללת רוסית בים הצפוני ובחוג הארקטי. עם קבלת תוצאות הבדיקות הורו קצינים בכירים להעבירם לידי המשטרה הצבאית.

 

הצוללת הייתה אמורה להפליג מבסיס חיל הים בדבונפורט ביום שישי האחרון, אך בשבת היא עדיין עגנה במקום. בדיווח נמסר כי הסיבה לעיכוב אינה ברורה. צוללת חייבת להיות מאוישת בצוות מלא לפני יציאה לים. הצוללת HMS Talent מאוישת בדרך כלל ב-130-120 אנשי צוות, כולל 20 קצינים.

צוללות גרעיניות של חיל הים הבריטי בריטניה (צילום: gettyimages)
לא ידוע מה דרגת המלחים שסולקו. צוללות גרעיניות של חיל הים הבריטי(צילום: gettyimages)

"זו מבוכה גדולה" אמר גורם בחיל הים, שהוסיף כי הכשרת צוות לפעולות רגישות ולמיומנות גבוהה בצוללות נמשכת שנים. הוא אמר שחיל הים איבד שבעה אנשי צוות "בגלל לילה אחד של טיפשות". דובר של חיל הים הבריטי אמר כי למשרד ההגנה יש מדיניות של אפס סובלנות בכל הנוגע לשימוש בסמים. "כל איש צוות שייתפס משתמש בסמים יסולק", הוא הוסיף.

 

הצוללת HMS Talent נכנסה לשימוש ב-1988 והיא עוצבה כדי לתקוף ספינות, צוללות אחרות ומתקנים של האויב שנמצאים על הקרקע. הצוללת משמשת גם למשימות מעקב. טילי הטומהוק שבצוללת יכולים לפגוע במטרות על האדמה ממרחק של כ-1,600 ק"מ.

 

ב-2017, תשעה מלחים סולקו מצוללת אחרת בחיל הים הבריטי אחרי שהשתמשו בסמים. באותה שנה, קצינים בכירים הואשמו בקשרים אסורים עם נשים בצוות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
"מבוכה גדולה"
צילום: shutterstock
מומלצים