שתף קטע נבחר

כבוד: מנשה זלקה ומורן סמואל נבחרו להדליק משואה ביום העצמאות

קפטן הפועל חדרה - מילואימניק פעיל ביחידת עורב של הצנחנים והספורטאית הפראלימפית, יקבלו את הכבוד בטקס שיתקיים בסימן "הרוח הישראלית". בת זוגה של סמואל: "יום מרגש, שמחנו מאוד לקבל את הבשורה"

כדורגלן הפועל חדרה, מנשה זלקה, והספורטאית הפראלימפית מורן סמואל, מועמדים להדליק משואה בטקס המרכזי של העצמאות בהר הרצל. הטקס, שפותח את אירועי העצמאות, יתקיים השנה בנושא הרוח הישראלית של אזרחים ואזרחיות מכל העדות והדתות בארץ. גורם במשרד החינוך אישר את הידיעה.

 

זלקה, שעושה עונה אישית וקבוצתית נהדרת, הוא חייל קרבי ביחידת עורב צנחנים ולוחם פעיל במילואים ונחשב לדמות דומיננטית מאוד בהפועל חדרה. ההחלטה צפויה להעניק לזלקה את הכבוד להדליק משואה ביום העצמאות וגורמת להתרגשות גדולה מאוד בקבוצה: "אנחנו או מנשה לא קיבלנו עדיין הודעה רשמית, אך אם זה באמת יקרה מדובר באחד הרגעים הגדולים העונה של הפועל חדרה, לצד ההעפלה לפלייאוף העליון וההגעה לחצי גמר הגביע. מנשה הוא דמות ואישיות נהדרת ומגיע שאפו גדול על בחירה בו", אמר גורם במועדון.

 

 

 

 

מנשה זלקה (צילום: שלומי גבאי, הפועל חדרה)
זלקה. כבוד גדול(צילום: שלומי גבאי, הפועל חדרה)

 

סמואל בת ה-36 הפכה למשותקת בפלג גופה התחתון בעקבות התפרצות מום מולד בכלי דם בעמוד השדרה. לאחר שיקום ארוך היא השלימה את לימודיה האקדמיים והצטרפה להתאחדות ספורט הנכים כדי להקים מחדש את נבחרת הכדורסל בכיסאות גלגלים. בת זוגה של סמואל, לימור גולדברג, הגיבה על ההחלטה ואמרה: "יום מרגש, שמחנו מאוד לקבל את הבשורה".

 

סמואל. סגנית אלופת העולם מ-2017 (צילום: DETLEV SEYB, באדיבות מרכז דניאל לחתירה) (צילום: DETLEV SEYB, באדיבות מרכז דניאל לחתירה)
סמואל. סגנית אלופת העולם מ-2017(צילום: DETLEV SEYB, באדיבות מרכז דניאל לחתירה)

 

בשנת 2010 החלה להתאמן גם בענף החתירה בסירת יחיד. ההצלחות שלה בתחרויות הבינלאומיות הביאו אותה להשתתף במשחקים האולימפיים בלונדון שם העפילה לגמר וסיימה במקום החמישי.

 

בסופו של דבר גם המדליות החלו להגיע. באליפות העולם ב-2014 היא סיימה עם מדליית הכסף. לאחר מכן זכתה במדליית הזהב בגביע העולם באיטליה באליפות העולם ב-2015 היא השיגה את הקריטריון למשחקים הפראלימפיים בריו כבר בשלב חצי הגמר והמשיכה למדליית הזהב באותה תחרות. באליפות העולם ב-2017 סיימה סמואל עם מדליית הכסף ושיחזרה זאת גם ב-2018.


פורסם לראשונה 15/04/2019 14:52

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
הפועל חדרה חגיגה מנשה זלקה
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים