שתף קטע נבחר

שבעה קופים פונו מפינת חי באזור השרון

ארבעה קופי בבון ושלושה קופי גונון ירוק שהוחזקו בפינת חי באזור השרון, הועברו ע"י משרד החקלאות, רשות הטבע והגנים ואיגוד ערים דן, לשיקום במקלט הקופים בבן שמן ובגן החיות בבאר שבע. לטענת משרד החקלאות, בעלי המקום לא שיפרו את תנאי המחייה של הקופים וכתוצאה מכך, הקופים פגעו בעצמם עקב שעמום ותסכול

בעקבות דיווחים שהגיעו למשרד החקלאות על תנאי אחזקה לא נאותים של קופים משני מינים שונים בפינת חי באזור השרון, התבצעה לאחרונה ביקורת במקום על ידי פקחי משרד החקלאות.

 

במקום נמצאו שלושה גונונים ירוקים וארבעה בבונים המוחזקים בנפרד בתאים קטנים. לדברי משרד החקלאות וברשות הטבע והגנים, לקופים לא סופקו אמצעי העשרה בדמות משחקים שונים כמחוייב בתקנות גידול חיות בר בשבי.

 

ההבונים שפונו מהמקום (צילום: צביה מילדנברג, משרד החקלאות)
הבבונים שפונו מהמקום(צילום: צביה מילדנברג, משרד החקלאות)

 

"חוסר בגירויים עלול לפגוע ברווחת הקוף"

במקום הוחזקו קופים בגילאים של 20-26 שנה והזכרים עברו סירוס כדי למנוע רבייה לא מפוקחת של הקופים בשבי. לדברי משרד החקלאות, המחסור בהעשרה יחד עם תנאי ההחזקה של הקופים בצפיפות הקיימת, הביא את הקופים לפגיעה עצמית עקב שיעמום ותסכול. חלק מהקופים נמצאו כשהם במצב רזון קשה.

 

אורי לניאל, ראש ראש תחום סחר וחיות בשביה ברשות הטבע והגנים מספר ל-ynet כי "מאחר מדובר בבעלי חיים בעלי צרכים מיוחדים, במיוחד בתחום הנפשי, הם חייבים גירויים ומשחקים", הוא מסביר. "מדובר בבעלי חיים המבצעים פעולות יחסית מורכבות בהיבט החברתי וחוסר בגירויים לאורך זמן, עלול לפגוע ברווחת הקוף".

 

היום (ג') הגיעו למקום פקחי משרד החקלאות יחד עם פקחי רשות הטבע והגנים, אנשי מקלט הקופים בבן שמן ואיגוד ערים גוש דן, כדי לפנות את הקופים מהמקום.

 

פינוי גונון ירוק מפינת החי באזור השרון (צילום: ד
פינוי גונון ירוק מפינת החי באזור השרון(צילום: ד"ר צביה מילדנברג, משרד החקלאות)

 

הקופים הועברו לשיקום בבן שמן וב"ש

לאחר שבעלי החיים הורדמו, הם נבדקו בשטח על ידי צוות הווטרינרים. במהלך הבדיקות, הקופים עברו בדיקות שונות וחיסונים, כדי להבטיח את בריאותם.

 

לדברי לניאל, פינוי הקופים נעשה בתיאום עם בעלי המקום. ברשות מציינים כי בשנים האחרונות ישנה מגמה להוציא את הקופים מפינות החי, כך שבעוד מספר שנים, יוחזקו קופים אך ורק בגני חיות ובמקלטים מיוחדים לקופים.

 

"אלו גופים שאנחנו יכולים לסמוך עליהם שיעניקו העשרה המלווה בצוות מטפלים שעבר הכשרה לנושא", מדגיש לניאל ומדגיש כי במקלט הקופים בבן שמן, נרתמו במהירות לקליטת הקופים ולהליך השיקום.

 

שבעת הבבונים נלקחו למקלט הקופים בבן שמן שם יעברו הליך שיקום ואיקלום כדי שיוכלו להצטרף לקופים נוספים בני מינם.

 

קופי הגונון הירוק הועברו לגן החיות בבאר שבע שם יפגשו קופים נוספים בני מינם. בנוסף לקופים, פונו ממקום בעלי חיים נוספים, ביניהם סנאים וחוטמנים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ד"ר צביה מילדנברג, משרד החקלאות
פינוי קופים מפינת חי בשרון
צילום: ד"ר צביה מילדנברג, משרד החקלאות
מומלצים