שתף קטע נבחר

הילדים עברו לאב - האם תחזיר דמי מזונות

אישה שזכתה למשמורת קיבלה את התשלום גם בשנתיים שבהן הילדים התגוררו אצל האב. בית הדין קבע שהיא תחזיר לו כ-30 אלף שקל

בית הדין הרבני הגדול בירושלים קיבל לאחרונה באופן חלקי ערעור שהגישה אם לשניים שחויבה להחזיר לבעלה לשעבר מזונות ששילם בגין שנתיים שבהן הילדים חיו אצלו. האב ביקש כ-77 אלף שקל, אולם נשיא בית הדין, הרב הראשי לישראל דוד ברוך לאו, והדיינים הרב אליעזר איגרא ואהרן כץ, הפחיתו את הסכום ל-30 אלף שקל.

 

ההורים התגרשו ב-2010 לפי הסכם שקבע כי המשמורת על הילדים תהיה אצל האם והיא תקבל את זכויותיו של האב בדירה המשותפת כנגד תשלומי המזונות.

 

בשלב מסוים עברו הילדים לאב והוא ביקש מבית הדין לחייב את האם להחזיר לו דמי מזונות על שנתיים שבהן לטענתו מימן את כל צורכי הילדים מכיסו.

 

בית הדין הרבני האזורי קיבל את בקשת האב וחייב את האם בהחזר של 76,800 שקל לפי חישוב מזונות של 3,200 שקל בחודש.

 

בערעור לבית הדין הגדול טענה האם שהדיינים התעלמו מכך שבנם הבכור עבר את גיל 18, כך שאין לגביו חיוב מזונות. כמו כן, ממצאי תסקיר עובדת סוציאלית הוכיחו כי הבן הקטן חזר לחיות אצלה. לפיכך היא ביקשה לבטל את החיוב או לכל הפחות להקטין אותו.

 

האב טען מנגד כי במשך שנתיים האם לא התעניינה בילדים והוא זה שדאג להם. לגבי הבן הגדול הוא טען כי עדיין צריך לשלם לו שליש מסכום המזונות.

 

הרב הראשי לאו והדיינים איגרא וכץ ציינו כי משהוכח שהילדים יצאו מבית אמם בשל מריבה וגרו במשך תקופה מסוימת אצל האב שנשא לבדו בהוצאותיהם, היה מקום להתערב בהסכם ולאזן אותו מחדש באמצעות פסיקת החזר מסוים לאב.

 

עם זאת, הדיינים קיבלו את הטענה כי החלטת בית הדין האזורי ניתנה בכלליות וללא התייחסות פרטנית למשמעות המעבר של הילד הקטן והגעתו של הילד הגדול לבגרות. בנסיבות אלה הם החליטו להפחית את סכום ההחזר ל-30 אלף שקל.

 

לצד זאת הם הבהירו להורים שטובת הילדים מצדיקה להגיע להחלטה סופית שתאפשר להם להיות אצל מי שהם מעדיפים, לפי בחירתם, מבלי שהדבר יגרור סכסוך נוסף בין ההורים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים