שתף קטע נבחר

איוב קרא סוגר חשבון: "תקעו לי סכין בגב"

מאז הפריימריז בליכוד מסתובב השר איוב קרא עם בטן מלאה: "עשו לי לינצ'ים שמתאימים למפלגה בעולם השלישי". הוא מאשים בחיסולו הפוליטי את השר חיים כץ והח"כים ביטן ואמסלם, ופוטר את נתניהו מאחריות: "הוא אמר לי, 'אני בעדך, זה עושה לי רע מה שעשו לך'". ריאיון מיוחד

"תיכננו לי חיסול מגעיל", "תקעו לי סכין בגב", "עשו לי תרגיל מסריח", "תכננו להפיל אותי", "רצו למחוק אותי". כך טוען שר התקשורת איוב קרא בריאיון ל-ynet ו"ידיעות אחרונות", שבו הוא סוגר חשבון עם מי שלטענתו גרמו לחיסולו הפוליטי במהלך הפריימריז בליכוד שהביא אותו למקום ה־39, הלא־ריאלי, ברשימת המפלגה לכנסת.

 

פריימריז ליכוד בחירות (צילום: מוטי קמחי)
איוב קרא במהלך הפריימריז בלכוד שהביאו אותו למקום לא ריאלי(צילום: מוטי קמחי)

   

מאז הפריימריז קרא מסתובב עם בטן מלאה. הוא טוען שמי שגרם לחיסולו הם הח"כים דוד ביטן ודוד אמסלם ושר הרווחה חיים כץ על ידי החרגתו מהמקום המשורין למיעוטים ברשימת הליכוד. "ביטן ואמסלם, בגיבוי חיים כץ, היו הנציגים של ועדת החוקה שצריכה לבחור את שיטת הבחירות והם רצו להזיז אותי הצידה מכמה סיבות: לחלק יש מחשבה שלילית על הדרוזים וזה התבטא בחוק הלאום; חלק מצרכים פוליטיים אישיים כדי שהם יוכלו להתמנות לשרים; וחלק כי רצו את קולות הדרוזים הן לכנסת והן לפריימריז ואני מתחרה איתם.

 

בליכוד יש עוד ארבעה מגזרים: עולים, צעירים, נשים ומיעוטים. על שאר המגזרים כן התמודדו שרים וחברי כנסת ורק במגזר המיעוטים החריגו אותי ועשו לי לינץ'. זה מכוער מכיוון שזה לא נעשה 70 שנה באף מפלגה. לא ביקשתי הנחות".

  

"חושבים שאני דרוזי מחמד"

בפועל, אומר קרא, בגלל סילוקו מהרשימה, בני גנץ גרף את רוב קולות הדרוזים. "הדרוזים אמרו, מי שבוגד במי שהכי נאמן לעם היהודי ולחוק הלאום – איך אנחנו יכולים להאמין לו שהוא יהיה לטובתנו? ולכן הם נטשו את הליכוד לטובת כחול לבן. גנץ קיבל פי חמש מהליכוד במגזר הדרוזי ובמגזר הערבי, וזה בערך הפסד של מנדט. מכל התכנונים כולם הפסידו". 

 

לדברי קרא, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לו שהמהלך נגדו לא היה על דעתו. "זה לא מקובל עליו. זה מה שאמר לי. זה דברים שלא רצה אותם והוא ישמור עליי בכל מצב. הוא קיווה שאני אכנס כי אני מקום 39. ראש הממשלה התקשר אליי אחרי הפריימריז, לזכותו ייאמר. הוא אמר, 'אני בעדך, אני נגד כל מי שפעל נגדך. זה עושה לי רע מה שעשו לך. אנחנו היינו ביחד ונישאר ביחד, ונצא גם מהמשברים הללו'.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו פגישה עם ראשי העדה הדרוזית (צילום: קובי גדעון, לע
קרא ונתניהו בפגישה עם ראשי העדה הדרוזית(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

- למה עשו לך את זה?

"אין ספק שבלטתי ובציבור הכללי אני נתפס בין הטובים. יש לי נישה. ואז בעצם קורה מצב שאנשים רוצים להתקדם, ורואים מהחור של הגרוש את הדרוזים כאילו אין להם הרבה כוח אלקטורלי ואיוב הכי חוגג בצמרת , הכי קרוב לראש הממשלה. זה חרה להם. אמרו למה הוא: למה לא אנחנו. הדעות שלהם עליי שליליות. חושבים שאני דרוזי מחמד. פתאום האיש, איש עשייה, נמצא בכל מקום, לא רק בתקשורת, בזירה הבינלאומית, פעיל. מה שהרגיז אותם שאמרתי שאני אהיה שר החוץ הבא ואז הבינו שהאיש אין לו גבולות וצריך לעצור אותו ולגמד אותו. אין לי ספק שמקור הרשע הוא באותה קבוצה שהזכרתי".

 

חיים כץ ישיבת ממשלה (צילום: מארק ישראל סלם )
השר חיים כץ(צילום: מארק ישראל סלם )

דוד ביטן (צילום: ירון ברנר )
ח"כ דוד ביטן(צילום: ירון ברנר )

דודי אמסלם (צילום: יואב דודקביץ)
ח"כ דודי אמסלם(צילום: יואב דודקביץ)

"היו צריכים לאתרג אותי"

קרא טוען כי נתניהו הבטיח לו שיהיה שר בממשלה הבאה. "ראש הממשלה הבטיח שאני אהיה בכל מצב איפה שאבחר שר. הבטיח לי גם בחוק הלאום אחרי שנשכבתי לידו , היחידי, בלעדיי כל המדינה היתה עושה עליהום בגלל חוק הלאום. לא עשיתי את זה בשביל תמורה. אני תמכתי בחוק כי האמנתי בזה. גם היום אני מאמין בזה. הליכוד היה צריך לתעדף אותי בגלל הנאמנות שלי והשכפ"צ והמגן שהייתי בחוק הלאום. היה צריך הפוך: לאתרג אותי. כדי שאחרים ילכו בעקבותי. אני עמדתי כחומה בצורה וזה המחיר שצריך לשלם נאמן? באיזה מקום זה נעשה?".

 

בתשובה לשאלה, איך הרגיש ברמה האישית לאחר שמצא את עצמו במקום לא ריאלי ברשימה, אמר קרא: "ברור שזה קשה. אתה אחד השרים הפופולריים ברחוב. כולם לא מבינים. כל הציבור לא מבין. חוץ מביבי אף אחד לא מגיע לכמות כזאת של הערצה. אני לא פוטר אף אחד מאחריות. אני מאמין שכולם מכים על חטא כי מזהים ששום תוצאה חיובית לא הייתה מכל המהלכים הללו. רק פגעו בתדמית הליכוד. המזל שהניצחון המזהיר – ואני שמח בניצחון בלי שום קשר – הסתיר את עוגמת הנפש והלינצ'ים שאולי מתאימים למפלגה בעולם שלישי אבל לא בליכוד".

 

- מה יקרה אם תישאר בלי כלום?

"אני סומך על ראש הממשלה שמבין שנעשה פה עוול גדול, גם לנאמן מספר אחד שלו לחוק הלאום, וגם לבן ברית במשך 30 שנה שידע להביא לציבור הצעה שתתקן את העוול וגם תחזיר את האמון בין הדרוזים לבין הליכוד, ויותר חשוב תחזיר את אמון הגנרלים והחיילים הדרוזים שפגועים גם במה שנעשה בחוק הלאום וגם במה שנעשה לי כמגן חוק הלאום. אני סומך על ראש הממשלה אחרי השיחות שלי איתו שיידע למצוא את הפיצוי הנכון".

 

- מה תעשה אם לא תקבל מינוי?

"אני עורך דין במקצועי. יש לי הצעות מטעם ממשלות בעולם לייצג אותם בתחום המדיני במזרח התיכון. אני מעדיף לעשות את זה מתוך הממשלה. אני שר עד הרכבת הממשלה".

  

מהשר חיים כץ ומהח"כים דוד ביטן ודוד אמסלם, לא התקבלה תגובה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים