שתף קטע נבחר

עיירה אוסרת לגדל פול בגלל ילד אלרגי

איטליה: ילד מהעיירה ססטו פיורנטינו אושפז בגלל תגובה אלרגית חריפה לפול. ראש העיר הודיע: אסור לגדל את הצמח בקרבת ביתו של הילד

עיירה במרכז איטליה אוסרת לגדל פול ברדיוס של 300 מטר מביתו של ילד הסובל מאלרגיה נדירה. הצמח פופולרי מאוד במטבח האיטלקי.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

לורנצו פאלצ'י, ראש העירייה בססטו פיורנטינו שליד פירנצה, הודיע על האיסור לבקשת אמו של הילד. הוא אמר שכל מי שמגדל את הצמח בקרבת הבית שבו מתגורר הילד חייב להפסיק זאת בתוך שבוע. לפי כלי תקשורת מקומיים, האיסור לא הוגבל בזמן.

ילד חולה אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)
"זה לא יוצא דופן, גם ערים אחרות נקטו צעדים דומים"(צילום: Shutterstock)
 

הילד סובל מפאביזם, הפרעה גנטית הגורמת לאנמיה חריפה אם אוכלים פול או שואפים את האבקה של הצמח. תחילה דחו הרשויות המקומיות את בקשתה של האם. בשנה שעברה אושפז הילד למשך זמן רב בבית חולים בשל תגובה אלרגית חריפה. בעקבות כך החליט ראש העירייה להיעתר לבקשה.

 

דוברו של ראש העיר, ג'ובאני ריזו, ביקש להרגיע את המגדלים ואמר כי לאיסור תהיה השפעה מוגבלת מאוד עליהם. לדבריו, השטח שבו נאסר לגדל פול כולל בעיקר אזור מגורים. "לא ייגרמו קשיים לחברות חקלאיות", אמר ריזו. "ראש העיר נקט אמצעי זהירות. זה לא יוצא דופן, גם ערים אחרות באיטליה נקטו צעדים דומים".

 

פביזם משפיע בעיקר על גברים ממוצא ים תיכוני. האלרגיה יכולה להופיע בכל גיל, אבל היא נפוצה יותר בקרב ילדים. הפול הוא מרכיב עיקרי בתזונת האיטלקים באביב, במיוחד בטוסקנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
הילד סובל מאלרגיה נדירה
צילום: Shutterstock
מומלצים