שתף קטע נבחר

סקר בארה"ב: אוהבים את ישראל, לא את ממשלתה

סקר מעמיק בארה"ב חושף פער בין האהדה לציבור בישראל לתמיכה במדיניות הממשלה. בקרב הרפובליקנים רוב גדול בעד ישראל, אצל הדמוקרטים הנתונים מעודדים הרבה פחות. ומה דעתם על הפלסטינים?

סקר מעמיק שנערך בארה"ב ופורסם אתמול (ד') מראה שלרוב האמריקנים – 64% - יש דעה חיובית על הציבור בישראל. האהדה לשלטון בישראל מעודדת הרבה פחות: רק ל-41% יש דעה חיובית על ממשלת ישראל. 51% מהנשאלים מחזיקים בדעה שלילית.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

בנימין נתניהו פגישה עם נשיא ארה
טראמפ ונתניהו מתחבקים בבית הלבן(צילום: רויטרס)
 

הסקר נערך על ידי מכון "Pew", ממכוני הסקרים הגדולים בארה"ב, בין 1 ל-15 באפריל בהשתתפות 10,523 נשאלים. תוצאות הסקר חושפות פער גדול ביחס של מצביעים רפובליקנים ודמוקרטים לישראל. 77% מהמצביעים הרפובליקנים תומכים בציבור בישראל, לעומת 57% בלבד מהמצביעים הדמוקרטים.

 

הפער בדעה על ממשלת ישראל גדול יותר: 61% מהרפובליקנים תומכת בממשלת ישראל לעומת 32% מהדמוקרטים. לשני שלישים מהדמוקרטים יש דעה שלילית על ממשלת ישראל, בהשוואה ל-26% מהנשאלים הרפובליקנים. מכון הסקרים לא כולל בתוצאות את הנשאלים שסירבו להשיב.

דגלים של ישראל ו ארה
חומות העיר העתיקה בזמן העברת שגרירות ארה"ב לירושלים(צילום: AFP)
 

לדמוקרטים יש דעה חיובית יותר על הפלסטינים מאשר לרפובליקנים. 58% מהדמוקרטים תומכים בעם הפלסטיני, לעומת 32% מהרפובליקנים. מצביעי שתי המפלגות הגדולות מחזיקים בדעה שלילית מאוד כלפי הממשלה הפלסטינית: 81% מהרפובליקנים לא תומכים בממשלת הרשות לעומת 65% מהדמוקרטים. בסך הכול שיעור התמיכה בארה"ב בפלסטינים עומד על 46% - נתון גבוה בהרבה לעומת התמיכה בממשלה הפלסטינית – רק 19%.

אבו מאזן בקבהיר (צילום: AP)
אחוז תמיכה נמוך בממשלה הפלסטינית(צילום: AP)
 

לקראת "עסקת המאה" של דונלד טראמפ השיבו מחצית מהנשאלים שנשיא ארה"ב מצליח למצוא את האיזון הנכון, ביחסים עם ישראל והפלסטינים. 34% אמרו שהיחס של טראמפ מוטה יותר מדי לטובת ישראל. 6% חושבים שטראמפ מפלה לרעה את ישראל ומעדיף את הפלסטינים.

 

רוב הרפובליקנים – 79% - חושבים שטראמפ מתייחס לישראל ולפלסטינים בצורה שווה. 53% מהדמוקרטים אומרים שהוא מוטה יותר מדי לטובת ישראל. רוב הדמוקרטים שמגדירים את עצמם כליברלים – 66% - חושבים שטראמפ מעניק יחס לא הוגן ומוטה לטובת ישראל. הדמוקרטים המתונים חלוקים בדעתם: 43% מאמינים שהנשיא האמריקני מוטה לטובת ישראל, 38% חושבים שהיחס שלו מאוזן.

 


פורסם לראשונה 24/04/2019 22:02

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
טראמפ ונתניהו בבית הלבן
צילום: רויטרס
מומלצים