שתף קטע נבחר

בכיר בליכוד: "הדרישות במו"מ הקואליציוני - סכומי עתק שלא נראו כמותם"

לא רק ריב על תיקים וחוק הגיוס: השותפות הקואליציוניות דורשות תקציבי מיליארדים בהיקף חסר תקדים. בכיר בליכוד: "עד שלא יוחלט מי שר האוצר - לא ניתן להגיב על הדרישות הכספיות"

משה כחלון ובנימין נתניהו (צילום: רויטרס)
תקועים: נתניהו וכחלון(צילום: רויטרס)
 

הוויכוחים בין השותפות הקואליציונית על הקמת ממשלתו החמישית של בנימין נתניהו אינם רק על חלוקת תיקים וחוק הגיוס - אלא גם על כסף, והרבה.

 

גורם בכיר בליכוד טען אמש (א') כי השותפות הקואליציוניות הגישו דרישות כספיות של מיליארדי שקלים "בהיקף חסר תקדים", כלשונו. "אלו סכומים ודרישות שלא ניתן למדוד בכלל. אבל מדובר בסכומי עתק שלא נראו כמותם".

 

 

בעקבות הדרישות הכספיות נוצר פלונטר: ראש הממשלה נתניהו אינו יכול לאמוד את סכומי הכסף ומקורות המימון שלו מבלי שידעו מיהו שר האוצר הבא של מדינת ישראל. לדברי בכיר בליכוד, "לא ניתן להתקדם עם הדרישות הכספיות כל עוד לא יודעים מי שר האוצר, שצריך לסגור את זה דרכו".

 

יו"ר כולנו משה כחלון כבר דרש באופן פומבי את תיק האוצר, אולם הוא עדיין לא הציג את הדרישה הזו באופן רשמי בפני נתניהו או בפני צוות המו"מ של הליכוד. כחלון מסרב למנות צוות מו"מ קואליציוני מול הליכוד ודורש לשוחח עם נתניהו ישירות, כך שהשיחות עם הליכוד אפילו לא התחילו.

 

ב"כלכליסט" פורסם כי נתניהו דורש מכל המפלגות שייכנסו לקואליציה לתמוך בהעברת תקציב דו-שנתי לשנים 2020-2021, ולפי התכנון, הצעת התקציב תונח על שולחן הכנסת עד לסוף יולי ותתקבל בקריאה הראשונה בטרם תצא הכנסת לפגרת הקיץ. נתניהו, המשמש בממשלה היוצאת גם כשר הביטחון, הבהיר לשותפות הקואליציוניות כי בדעתו להגדיל את תקציב הביטחון. 

 

מטרת הדרישה של נתניהו היא לאשר במהירות את התקציב שצפוי לכלול גזירות קשות וקיצוץ רוחבי עמוק כדי שהמפלגות לא יוכלו לסחוט את התקציב.

 

השר יריב לוין, שעומד בראש צוות הליכוד, אמר מוקדם יותר כי "המו"מ עם השותפות האחרות ייקח זמן. מדובר בהתדיינות שאמורה להתקיים במקביל בין מספר צדדים. הדבר הזה מצריך אורך רוח, הוא לא יסתיים מהיום למחר.

 

"המטרה היא לנסות ללבן את הדברים מראש כדי להגיע לתוצאה שתבטיח הקמת ממשלה יציבה", הוסיף לוין. "התחייבנו בפני הבוחר לעשות כל שניתן על מנת להקים ממשלת ימין המבוססת על השותפות בקואליציה הנוכחית".


פורסם לראשונה 28/04/2019 23:44

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
בנימין נתניהו
צילום: מוטי קמחי
מומלצים