שתף קטע נבחר

בעל קיוסק האשים בן 70 בגניבת שעון מים, אדם אחר הרג אותו ונאסר

בעל קיוסק מראשון לציון חשד ששעון המים שלו נגנב על ידי יהושע קאופמן, שהתהלך ברחוב עם עגלת ברזל. מיכאל זוארץ, שהגיע למקום, דרש את השבת השעון ובין השניים התפתח עימות, שבמהלכו נחבט קאופמן בראשו ברצפת אספלט. זוארץ, שהורשע בהריגה, נשלח למאסר של שלוש שנים וחצי

 

אילוסטרציה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (ג') מאסר של שלוש שנים וחצי על מיכאל זוארץ (50), שהורשע בהריגת יהושע קאופמן ב-2015 בראשון לציון. זוארץ יפצה גם את משפחת המנוח ב-75 אלף שקלים.

 

קאופמן התהלך בנובמבר 2015 עם עגלה לאיסוף ומכירת ברזלים ברחוב. בעל קיוסק בעיר, שהבחין בקאופמן בחניית כלי רכב סמוך לעסק שלו, חשד כי המנוח גנב ממנו שעון מים והבחין גם כי המנוח נוטל לידיו סורגים שהיו במקום.

 

בעל הקיוסק דרש מקאופמן שישיב את שעון המים ואת הסורגים, ובתגובה השליך המנוח לעברו את הסורגים. בשלב זה הגיע למקום זוארץ, נעמד מול קאופמן ודרש ממנו שיחזיר את שעון המים.

 

המנוח אמר לזוארץ שלא גנב את השעון וביקש לעזוב את המקום. אז אחד הנאשם בחוזקה בעגלת המנוח, שהכה אותו בתגובה בידו על הלחי. לאחר מכן הכה הנאשם את קאופמן עם אמת ידו בפיו, ובשל עוצמת המכה איבד המנוח את שווי משקלו, צנח לאחור ונחבט בראשו באספלט. בעקבות כך נגרם לו שבר בעצם העורף - ולאחר חמישה ימים נקבע מותו של קאופמן בבית החולים בדיוק ביום הולדתו ה-70.

 

סנגורו של הנאשם טען שמדובר היה בתגובה אינסטיקטיבית של מרשו, שניסה להדוף את המנוח ולכן מדובר בהגנה עצמית.

 

בית המשפט הרשיע בספטמבר בשנה שעברה את זוארץ בהריגה, ודחה את טענת ההגנה העצמית. בית המשפט אמנם קבע כי לא הוכח כפי שנטען תחילה באישום, שהנאשם נתן גם אגרוף בעין לקאופמן ולפת את צווארו בחניקה, אבל כן שנתן מכה שגרמה לנפילתו ולמעשה למותו.

 

"באתי להרים אותו, הייתי בהיסטריה" 

בחקירתו אמר זוארץ: "קראתי לו שיעצור הוא ההמשיך ללכת. עמדתי מולו, חסמתי אותו, אמרתי לו שהוא גנב ברזלים ושיחזור לקיוסק. הוא קילל ברוסית, באיזהשהו שלב פשוט תפסתי לו את העגלה, הוא בא נתן לי אגרוף ללחי, בתגובה אינסטינקטיבית נתתי לו מכה עם האמה בפה, הוא פשוט עף ונפל על הראש מאחור ונחבל.

 

"באתי להרים אותו, הוא נשם, הייתי בהיסטריה. מישהו בא ושאל אם לקרוא לאמבולנס אמרתי לו 'דחוף לקרוא'. חזרתי בריצה הביתה. עליתי, לא ידעתי מה לעשות ואז הגיעה המשטרה".

 

כנשאל בחקירה מדוע כבעל הכשרה של חובש הוא נטש את הזירה, השיב הנאשם: "הייתי בהיסטריה, באטרף, נבהלתי, בחיים לא הכיתי אנשים. אני לא אדם אלים, פחדתי".

עורכי הדין שני וגז (צילום: שאול גולן, עידו ארז) (צילום: שאול גולן, עידו ארז)
עורכי הדין שני וגז(צילום: שאול גולן, עידו ארז)

השופטת דנה מרשק מרום קבעה היום: "הנאשם במעשיו פגע בערך קדושת החיים. על רקע סכסוך לא לו ובתגובה לאלימות מצד המנוח נקט אלימות ובכך גרם למותו. חייו של אדם נגדעו במוות מיותר וסתמי. הנאשם נקט בהתנהגות תמוהה, תגובותו הייתה מכה קטלנית בפני המנוח התנהגות שאף לא מצויה בקרב הסייג של הגנה עצמית. הא נהג בקלות דעת ולא חפץ במות המנוח".

 

השופטת ציינה כי הנאשם אדם נורמטיבי, ללא עבר פלילי, וקבעה כי נראה שמתייסר ממעשיו ועסוק בהלקאה עצמית על הסתבכותו במות המנוח. היא התחשבה בנסיבות חייו, אולם הורתה כאמור לפצות בכסף את שני בניו של המנוח.

 

עו"ד עידן שני ממשרדו של עו"ד ששי גז, שייצג את הנאשם, מסר בתגובה: "מרשי הורשע בהמתה בקלות דעת, לאחר שנקבע בסופו של יום שהוא נתן מכה בודדת לאחר שהמנוח הכה אותו בפניו. הגם שמדובר בענישה נמוכה בתיק הריגה פנינו לעליון. הכול הבינו במהלך ניהול התיק שמדובר באירוע טרגי וברור היה שמרשי לא התכוון להמית את המנוח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים