שתף קטע נבחר

עובדי מפעל חרסה בב"ש מבקשים צו פירוק

81 מהעובדים הגישו את הבקשה לבית המשפט בטענה שפעילות החברה גירעונית כבר שנתיים, וכי לעובדים הוצג מצג שווא על מנת להבריח נכסים: "במהלך בזק הפסיקה החברה את פעילותה, תוך הולכת שולל והרדמת העובדים". השופט דחה את בקשתם וקבע דיון במעמד שני הצדדים ביום ראשון

81 מעובדי מפעל חרסה בבאר שבע הגישו בקשה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע למתן צו פירוק לחברה. על פי הבקשה, פעילות החברה גירעונית כבר שנתיים, אך בחברה הודיעו להם כי בעל השליטה בקבוצת חמת יואב גולן עושה הכל על מנת להחזיק את המפעל גם בתקופות קשות. עוד נטען כי ישנו חשש כבד כי הוצג לעובדים מצג שווא על מנת להבריח נכסים. השופט דחה את בקשת העובדים למינוי מפרק זמני במעמד צד אחד וקבע דיון ב-5.5 במעמד שני הצדדים.

 

סופית: מפעל חרסה ייסגר, העובדים יפוטרו

"הסמל של הדרום": עובדי חרסה נאבקים בפיטורים

עובדי מפעל חרסה מפגינים נגד סגירת המפעל: "בגדו בנו"

 

"במהלך בזק, וכנגד כל הצהרות החברה, תוך רמיסת ההסכמות וההבנות שהיו בין העובדים לחברה, תוך הולכת שולל והרדמת העובדים ותוך ביצוע פעולות בריוניות כלפי העובדים, הפסיקה החברה את פעילותה, סגרה את שעריה והפסיקה את עבודת העובדים".

 

>> לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

עובדי מפעל חרסה חוסמים את כביש בן גוריון בבאר שבע (צילום: יקיר אוקנין)
עובדי מפעל חרסה חוסמים את כביש בן גוריון בבאר שבע(צילום: יקיר אוקנין)
 

בבקשה נטען כי נכון ליום הגשת בקשת הפירוק נותרה החברה חייבת לעובדים חובות בגין השלמת חוב פיצויי פיטורים, פדיון הודעה מוקדמת, פדיון חופשה, דמי הבראה ועוד בסכום של למעלה מ-3.5 מיליון שקל וכמו כן חייבת החברה חובות נוספים לספקים בסך מוערך של בין 2-4 מיליון שקל.

 

"לאור האמור", נכתב בבקשה, "ולטענת העובדים לאור סגירת שערי המפעל ללא התראה, פיטורי העובדים, התנתקות הנהלת החברה מהעובדים ומצב החברה שהינו מעבר לתקופת הדמדומים אליה מתייחס החוק החדש יש לתת כנגד החברה צו פירוק".

 

לבקשת הפירוק צורף מכתב של מנכ"ל קבוצת חמת רועי רגרמן, שנשלח להסתדרות ב-24 למרץ, זמן קצר לפני יציאת העובדים לחופשת הפסח. "מגמת ההרעה בתוצאותיה הכספיות של חרסה, הנובעות מסיבות רבות, גוזלות שינה רבה מהנהלת הקבוצה והחברה (רשימה חלקית: פרוייקט דיור למשתכן, המשך התייקרות הארנונה...).

 

"מיותר לציין כי בעלי השליטה בקבוצה יואב גולן קשור באופן רגשי למפעל היות וחרסה היה גם שמה של אמו ז"ל ומתוך כך עושה ועשה הכל על מנת להחזיק את המפעל גם בקבוצות קשות. כידוע לכם, חרסה הינה בבעלות מלאה של קבוצת חמת, חברה ציבורית הנסחרת בבורסה בתל אביב. משכך, החלטה על סגירתו של מפעל יכולה להתקבל רק על ידי דיון מעמיק בדירקטוריון הקבוצה. ככלל והיה מתקיים דיון כאמור הרי שהינו בבחינת אירוע מהותי והיה מדווח לציבור בעלי המניות".


פורסם לראשונה 01/05/2019 15:08

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: בראל אפרים
עובדי מפעל חרסה בבאר שבע
צילום: בראל אפרים
מומלצים