שתף קטע נבחר

האו"ם: פריחת הימין הקיצוני באירופה - כמו עליית הנאצים

יועץ האו"ם למניעת רצח עם האשים את השמאל באירופה שאינו פועל להדוף את הימין הקיצוני, ואמר שיש להתנגד לשנאת הזרים. "הגיע הזמן לדבר"

היועץ המיוחד של האו"ם למניעת רצח עם אמר אמש (ד') כי סוג חדש של לאומנות באירופה ופריחת הימין הקיצוני ביבשת מזכירות את עליית הנאצים לשלטון בשנות ה-30 של המאה שעברה. אדמה דינג אמר כי על השמאל והמרכז באירופה לעשות יותר כדי להתנגד לתחיית שנאת הזרים. הוא התייחס לזרם המהגרים ששטף את היבשת מאז 2015, שהוביל לכניסת פופוליסטים מהימין הקיצוני לפרלמנטים ברחבי אירופה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

"אנחנו לא יכולים לאפשר שיתייחסו לבני אדם כפי שמתייחסים אליהם. סימנים משנות ה-30 מופיעים מחדש", אמר דינג, עורך דין מסנגל, בתדרוך לתקשורת בג'נבה. "אם אנחנו לא עיוורים או פועלים בחוסר תום לב, אנחנו צריכים להודות שהגיע הזמן לקום, הגיע הזמן לדבר".

הפגנה של הימין הקיצוני נגד מהגרים בגרמניה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
הפגנה של הימין הקיצוני נגד מהגרים בגרמניה(צילום: EPA)

הוא הזכיר את הנזק שנגרם על ידי "מדינות חזקות" שנסוגו מהתחייבויות בינלאומיות, ועל ידי פוליטיקאים המתנגדים למהגרים בהונגריה ובאיטליה. הוא גם האשים את מפלגות השמאל, שלדבריו עסוקות במשחקים פוליטיים ציניים במקום להדוף את הימין הקיצוני.

 

דינג שיבח שלוש מנהיגות – קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ראש ממשלת בנגלדש הסינה ואזד וראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן – על נטילת סיכונים פוליטיים בעמידתן לצד מהגרים ומיעוטים אתניים. דינג התייחס גם לדבריו של שר החוץ הבריטי לשעבר בוריס ג'ונסון שכינה נשים שלובשות בורקה "תיבות דואר", ואמר שההערה שלו נלקחה ברצינות על ידי קיצונים שתקפו נשים מוסלמיות.

תומכי מפלגת הימין הקיצוני VOX ב ספרד (צילום: AFP)
תומכי מפלגת הימין הקיצוני VOX בספרד(צילום: AFP)

"זה מראה בדיוק עד כמה זה מסוכן כאשר מישהו שנמצא בהנהגה, שיכול להשפיע, משתמש בשיח שיכול להשפיע בצורה חמורה על חייהם של אנשים, על הביטחון והבטיחות של בני אדם", הוא אמר.

 

הימין הקיצוני שוב בפרלמנט בספרד: "המהפכה התחילה"

 

דינג היה מבקר חריף של מדיניות סין בטיבט בשנות ה-90, כשהוביל את הוועדה הבינלאומית העצמאית של משפטנים. תקופת כהונתו שהחלה ב-2012 לוותה בעלייה במלחמות במזרח התיכון ובאפריקה, לצד משברי פליטים, וכן חקירות של האו"ם בחשד לרצח עם בעיראק ובמיאנמר.

 

כשנשאל על הגינוי הבינלאומי הגובר לטיפול של סין במיעוט המוסלמי בחבל שינג'יאנג, שבו עצורים יותר ממיליון בני אדם, אמר דינג שהוא מקווה שבייג'ינג תאפשר לו לבקר שם כדי לברר זאת בעצמו. "עד כה, עמדת הסינים היא שמדובר במחנות לחינוך מחדש", הוא אמר, "אבל בהחלט אבקש לבקר ולבדוק בעצמי".

פורסם לראשונה 01/05/2019 22:10

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
הפגנה של הימין הקיצוני בגרמניה
צילום: EPA
מומלצים