שתף קטע נבחר

כ-100 מיליון צופים ביממה, כולל הבית הלבן: ה"סטורי של אווה"

כבר ביום שבו פורסם, צפו יותר מ-100 מיליון אחר הפרויקט יוצא הדופן, שעיבד את היומן של הנערה בת ה-13 שנרצחה על ידי הנאצים לסדרה של סרטוני רשת. אפילו הבית הלבן שיתף את הקישור באינסטגרם. כך זה נראה

 

 

אתמול (יום ד'), לאחר מסע קידום ברחבי הארץ, התפרסמה סדרת הסטוריז באינסטגרם, במסגרת פרויקט "הסטורי של אווה" שאותו הגה היזם מתי כוכבי ביחד עם בתו מאיה. כצפוי, עורר המיזם יוצא הדופן סקרנות רבה, ואפילו הבית הלבן שיתף את הקישור לפרויקט בעמוד האינסטגרם הרשמי שלו.

 

הפרויקט מבוסס על יומן אישי שהשאירה אחריה אווה היימן בת ה-13, נערה יהודייה שחיה בתקופת השואה ונרצחה על ידי הנאצים. היומן עובד לתסריט והופק עם צוות של כ-400 אנשי הפקה, שחקנים וניצבים ששחזרו את חייה של הנערה. הצילומים התקיימו בעיר לבוב, אוקראינה ולדברי כוכבי העלות של הפרויקט מגיעה למיליוני שקלים.

אווה סטוריז- סיפורה של ילדה בשואה (מתוך האינסטגרם eva.stories)
מתוך "הסטורי של אווה"(מתוך האינסטגרם eva.stories)

אווה סטוריז- סיפורה של ילדה בשואה (מתוך האינסטגרם eva.stories)
(מתוך האינסטגרם eva.stories)

 

 

אלוף אריאל שרון מפקד אוגדה 143 בחזית סיני מנהל את הלחימה ברדיו. (מתוך האינסטגרם של הבית הלבן)
הבית הלבן שיתף את הקישור(מתוך האינסטגרם של הבית הלבן)

הפרויקט הצליח לעורר סערה גדולה עוד לפני שבכלל עלה לאוויר האינסטגרם, כאשר המבקרים האשימו את היוזמים בוולגריות ובזלזול בבני הנוער - וגם בזילות השואה.

 

נכון להבוקר, כבר צבר העמוד יותר מ-100 מיליון צפיות - מתוכם שלושה מיליון ישראלים שנכנסו לפרופיל - ומעל 200 מיליון תוצאות חיפוש בגוגל. נראה שהן התומכים בפרויקט והן המתנגדים הנחרצים לו יודו שהוא בהחלט מעורר עניין רב, ומצליח אולי להנגיש לדור הצעיר, ולו במעט, את זוועות השואה דרך עינייה של ילדה אחת. מיוזמי הפרויקט נמסר כי כ-50 אחוזים מקהל היעד שאליו כוון את הפרויקט – בני 13 עד 30 בישראל – עוקבים אחרי הסטורי, וכי למעלה מ-50 מדינות סיקרו וכתבו עליו: "מעולם בהיסטוריה של מדינת ישראל לא התעסקו כל כך הרבה ביום השואה - לפני יום השואה.

 

"ספורטאים, סלבריטאים, ראש הממשלה שלנו, הבית הלבן – כולם משתפים ומחבקים את אווה. זה פרויקט שהפך לשגריר הכי טוב שידעה המדינה הזאת מזה הרבה זמן - ובזמן כל כך קצר".

  

מתי כוכבי התארח אתמול בבוקר באולפן ynet והגן על הפרויקט. "תחשבו על ילדה בת 13 שלא היה לה שם ופתאום כולם מדברים על אווה", אמר כוכבי, "פתאום זה לא המספר על היד, זו לא הקרחת. זה הפנים, השיער, ויש לה שם. וכולנו נראה אותה מהיום ואני מקווה שכולנו נתאהב בה".

 

בנוגע לביקורת שנמתחה על הפרויקט אמר כוכבי: "אני חושב שהאינסטגרם הוא כלי שיש בו דברים מצחיקים וטיפשיים ויש בו דברים מאוד רציניים כמו טלוויזיה, או עיתונות מודפסת. אני חושב שהשאלה היא מה התוכן ששמים באינסטגרם. אם התוכן הוא רציני, מדובר בכלי מרתק. התחזית שלי היא שיותר ויותר הפקות מדיה יגיעו לאינסטגרם. אנשים יראו שיש פה אפשרות לספר סיפור מאוד רגיש ומאוד מיוחד".


פורסם לראשונה 01/05/2019 23:44

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך האינסטגרם eva.stories
הסטורי של אווה
מתוך האינסטגרם eva.stories
מומלצים