שתף קטע נבחר

צילום: רועי עידן

דובר צה"ל: התקיפות יורחבו, הושמדה מנהרת טרור שהוכנה לפיגוע

במקביל לירי של יותר מ-200 רקטות אל ישראל, נמשכות התקיפות ברחבי הרצועה. אישה בת 80 נפצעה קשה בקריית גת ועוד כ-20 נחבלו ונפגעו מחרדה. דובר צה"ל: "תקפנו מנהרת טרור של הג'יהאד האיסלאמי שהאיץ את חפירתה מרפיח מתוך כוונה להוציא לפועל פיגוע". הרכבות בקו-אשקלון ב"ש בוטלו

דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס אמר הערב (שבת) כי בשעות הקרובות יורחבו תקיפות צה"ל ברחבי רצועת עזה: "כעת תקפנו מנהרת טרור של הג'יהאד האיסלאמי שהאיץ חפירתה בשבועות האחרונים מרפיח מתוך כוונה להוציא פיגוע באמצעותה. גם המעטפת שלה הותקפה. היא חצתה את גדר הגבול ועקבנו אחריה בחודשים האחרונים. אנו בעיצומן של תקיפות כעת ממטוסי קרב. נתקוף מטרות מעניינות נוספות". עד כה נפצעו 20 בני אדם בירי על הדרום, בהם קשישה כבת 80 מקריית גת במצב קשה. גורם ביטחוני מסר בהמשך לדברי דובר צה"ל כי "הנחיית ראש הממשלה לצה"ל היא לתת מהלומה קשה".

 

 

גם בשעות אחר הצהריים הירי מעזה לעבר יישובי הדרום לא נפסק. מדובר צה"ל נמסר כי משעות הבוקר שוגרו יותר מ-200 רקטות לעבר שטח ישראל, כשכמה מהן פגעו ישירות בבתים - בקריית גת, במועצה האזורית שער הנגב ובמועצה האזורית חוף אשקלון. רקטה שנורתה מעזה פגעה בכביש בין-עירוני באזור שדרות. עוד נמסר כי מדובר צה"ל כי לוחמי כיפת ברזל יירטו עשרות שיגורים.

 

הרכבת הודיעה שבהנחיית גורמי הבטחון, לא תחודש בצאת השבת תנועת הרכבות במקטע אשקלון-באר שבע, ותחנות שדרות, נתיבות ואופקים תישארנה סגורות. "רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע), תחלנה ותסיימנה את נסיעתן מצפון בתחנת אשקלון. נוסעים מ/אל באר שבע יעשו שימוש בקו המזרחי, העובר דרך תחנות לוד, להבים רהט וקריית גת", נמסר.

 

בעזה מותחים את החבל כי נתניהו רוצה שקט / רון בן ישי

בעזה מאיימים בהרחבת טווח הפגיעה; הג'יהאד בסרטון נגד האירוויזיון

תיעוד דרמטי מאשקלון: פגיעה בשטח פתוח, בהלה ובכי במכונית

 

לדברי תא"ל מנליס, "הג'יהאד האיסלאמי מנסה בשבועות האחרונים לערער את היציבות ברצועה, להוציא פיגועים באופן חשאי ומערים על חמאס. חמאס אחראי וריבון אך מורתע מלטפל בג'יהאד. חמאס לא מצליח להכיל את מדיניותו על הג'יהאד האיסלאמי כמה פעמים כולל באירוע של אתמול שבו צלף של הג'יהאד יורה על כוח צה"ל ופוצע קצין וחיילת. זה קרה תוך כדי ההפגנות. במקביל לירי הזה התקיים שיח במצרים שכלל גם את ראשי הג'יהאד וראשי חמאס. בעקבות אמש, תקפנו מיד מוצב מאויש של חמאס ונהרגו שם שלושה מחבלי חמאס - וזו אחת הסיבות לאיך שהבוקר התגלגל".

 

 

תקיפה צה
"התקיפות יורחבו". תיעוד תקיפת צה"ל ברצועת עזה(צילום: AFP)

זירת נפילת הרקטה בקריית גת (צילום: רועי רובינשטיין)
המקום שבו נפגעה הקשישה בקריית גת(צילום: רועי רובינשטיין)

זירת הנפילה בקרית גת (צילום: AP)
זירת הנפילה בקרית גת(צילום: AP)

פגיעה בבית בקיבוץ נחל עוז ()
פגיעה בבית בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב

 

 

תקיפה צה
תיעוד תקיפת צה"ל ברצועת עזה(צילום: AFP)

תקיפה צה
(צילום: AFP)

עוד אמר מנליס כי "מהבוקר יש ירי פראי ומתואם לגמרי בין הג'האד האיסלאמי לחמאס, שניהם יורים. עד 16:00 יש כ-150 שיגורים ועשרות יירוטים באחוזים גבוהים של כיפת ברזל. מאמש עד כה יש חמישה-שישה הרוגים לאויב, פעילי ג'יהאד וחמאס. הותקפו עד כה כ-30 מטרות ברצועה ויותקפו עוד עשרות בשעות הקרובות. אנו מתגברים כוחות באמ"ן, בחיל האוויר ובפיקוד העורף וגם של יחידות קרקעיות בהיקפים מצומצמים". על רקע דבריו של דובר צה"ל, ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, קיים הערכת מצב ביטחונית בקריה בתל אביב.

 

"המגעים בקהיר נמשכים"

החמ"ל המשותף של הזרועות הצבאיות מסר על רקע ההסלמה: "אנחנו עוקבים אחר צעדי ישראל ואחר מחויבותה להפסיק את תוקפנותה כלפי תושבי רצועת עזה, ונגיב לתוקפנות בהתאם. אנחנו מזהירים את ישראל שתגובתינו תהיה קיצונית ורחבה יותר אם תמשיך בתקיפותיה. אנחנו נמשיך להוות את המגן והשומר של עמנו וארצנו". מקור ברצועת עזה אמר ל-ynet כי "גם בשעה שחילופי האש מחריפים, המגעים בקהיר בין משלחות חמאס והג'יהאד האיסלאמי למודיעין המצרי נמשכים ביתר שאת. יש התקדמות במגעים והם מתנהלים בצורה חיובית".

 

ד"ר חדר מג'ד, רופא בכיר במיון בבית החולים ברזילי באשקלון מסר בנוגע למצב הפצועים עקב הירי הבלתי פוסק על הדרום: "התקבלו אלינו היום 20 פצועים, שני פצועים מפגיעה ישירה, אחת מקריית גת במצב קשה אבל יציבה, עכשיו היא בחדר ניתוח. השני, מאשקלון, במצב יציב". הוא הוסיף: "התקבלו בסביבות שמונה פצועים כשרצו לממ"ד עם שברים, ועשרה נפגעי חרדה".

 

 

הנחיות פיקוד העורף  ()
הנחיות פיקוד העורף

שיגור רקטות (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

שיגור רקטות (צילום: AFP)
שיגור רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל(צילום: AFP)

שיגור רקטות (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

אזעקות נשמעו בצהריים באשקלון, באשדוד, בבית שמש, בקריית מלאכי וביישובי המועצות האזוריות לכיש, יואב, שפיר ועוד. סוללות כיפת ברזל הופעלו. פיקוד העורף הרחיב את המגבלות על התקהלות גם לאזור דרום השפלה ולכיש. 

 

בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב פצצת מרגמה פגעה ישירות בבית והתפוצצה בסלון. אם המשפחה, שהגיעה מהולנד בשנה האחרונה, רצה לממ"ד עם שלושת ילדיה, ולמרות זמן התרעה של שניות בודדות (7-5 שניות) הצליחה להציל אותם מהפגיעה. האם סיפרה פה לעובדת מהמועצה: "הבנתי שזה קרוב אלינו. לקחתי את הילדים לממ"ד במהירות. הבית רעד". פצצת מרגמה נוספת פגעה ממש ליד פינת החי של הקיבוץ, שבשל השבת הייתה ריקה מאדם. נזק נגרם ולא היו נפגעים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
תקיפות ברצועת עזה
צילום: EPA
מומלצים