שתף קטע נבחר

טל רוסו: "חמאס סוחט את ישראל, צריך מכה משמעותית"

חבר הכנסת מהעבודה והאלוף במיל' שוחח עם אולפן ynet והעריך: "סבב הלחימה יסתיים בהסדרה בעזרת מתווכים". לדבריו, "צריך לבנות אלטרנטיבה לחמאס ולטפל באזרחים בעזה בכל מיני צורות. הקטארים לא תמיד יהיו בנקט"

 

 

חבר הכנסת והאלוף (במיל') טל רוסו, התייחס היום (ראשון) להסלמה הביטחונית והעריך כי סבב הלחימה הנוכחי יסתיים בהסדרה: "החמאס מנסה לסחוט את ישראל. הוא מבין שישראל לחוצה על שקט בגלל האירועים של יום הזיכרון, יום העצמאות והאירוויזיון ומנסה לסחוט את זה. אז זה מתחיל בשיח, בהתחלה שיח דרך מתווך, אחר כך שיח תותחים, שבו אנו נמצאים עכשיו. אני מעריך שזה יסתיים עם מתווכים בסופו של דבר".

טל רוסו (צילום: מוטי קמחי)
טל רוסו(צילום: מוטי קמחי)

מה אפשר לעשות כדי לשנות את הנוסחה החוזרת על עצמה?

"בתוך הסבב הזה אף צד לא רוצה לשבור כלים אז לא תישבר פה שום נוסחה, השאלה היא מה עשית לפני ומה תעשה אחרי. כרגע אני לא רואה שזה משתנה לצערי. אני לא רואה גם מדיניות שמשתנה, לא אצל הממשלה ולא אצל החמאס שמנסה ללכת על הקצה וימשיך ללכת על הקצה, כי בסוף זה ארגון טרור. הג'יהאד מחשק אותו והקיצוניים קובעים את סדר היום".

 

מה היית עושה אחרת אילו היית עכשיו בממשלה או אולי במטכ"ל?

"עכשיו אין הרבה מה לעשות אחרת, צריך לעשות את המקסימום לפגוע קשה בחמאס. לא בטוח שככה זה יסתיים, לפעמים התוצאה משפיעה על איך יתנהל הסבב, ולכן פגיעה כזאת מהצד שלנו או מהצד שלהם יכולה פה לשנות לגמרי את המשוואה".

פגיעה בבית באשקלון (צילום: AFP)
"חמאס סוחט אותנו". פגיעת הרקטה בבית באשקלון(צילום: AFP)

פגיעה בבית באשקלון (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 

 

בפרספקטיבה הרחבה יותר, אחרי הסבב הזה, מה המהלך האסטרטגי שמדינת ישראל צריכה לעשות כדי לפתור את סוגיית עזה?

"זה לא יפתור את הסבב הבא, אבל פספסנו שלוש וחצי שנים שיכולנו לעשות. לשפר את מצב האזרח בעזה, לפגוע קשה יותר בחמאס, לקחת מישהו אחר לשיח, אבל לא עשינו את זה. אי אפשר לבכות עכשיו על מה שלא עשינו, השאלה מה נעשה אחרי, וזה מה שצריך לעשות אחרי. לבנות אלטרנטיבה לחמאס, לטפל באזרחים בכל מיני צורות - לאו דווקא דרך החמאס. הכסף הקטארי הוא תמיד תירוץ, אך יכול להיות שיום אחד הקטארים יפסיקו להיות בנקט".

 

ישראל נסחטת ע"י ארגון טרור?

"כן. זה לא סוד ואנחנו רואים את זה. זה בדיוק מה שארגון טרור עושה,הוא לא יכול להשמיד או לפגוע קשה במדינת ישראל, הוא יכול לשבש דרמטית את שגרת החיים והוא פועל בכל הכלים שיש לו. לא בכולם. כל צעד כרגע משאיר כלים להמשך. גם למדינת ישראל וגם לחמאס. ברור שהעוצמות הן בכלל לא שוות אבל זה בדיוק ארגון טרור".

 

"בסוף צריך מכה משמעותית בשביל לסיים את זה. אתה מנסה כל הזמן לתת את המכה המשמעותית אבל לא לשבור את הכלים", הסביר רוסו לסיום.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
טל רוסו
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים