שתף קטע נבחר

סכסוך בריח רע: ספקית של ללין תובעת אותה

יצרנית התמרוקים ביסקול תובעת כ-5 מיליון שקל מרשת מוצרי הטיפוח ללין בטענה כי לא עמדה בהסכם ביניהן לרכישת מוצרים ב-6.75 מיליון שקל לפחות בשנת 2018. ללין: לא הופר כל הסכם

סכסוך בין יצרנית התמרוקים ביסקול לרשת ללין . ביסקול הגישה שלשום (א') לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 4.9 מיליון שקל נגד רשת מוצרי הטיפוח המפעילה כ-100 סניפים בישראל ובחו"ל, בטענה כי ללין לא עמדה בהסכם בין הצדדים לרכישת מינימום מוצרים ב-2018.

 

מה תעשה משלחת בלוגרים מעליבאבא בים המלח

מותג הקוסמטיקה CeraVe מגיע לישראל - ומה עם המחירים?

מותגי האיפור שחייבים להגיע לישראל

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

על פי התביעה, במהלך 2019 הפסיקה ללין כליל לרכוש את מוצרי ביסקול ובכך סיימה את מערכת היחסים בין הצדדים. ביסקול טוענת באמצעות עו"ד שי גימלשטיין ממשרד ש'. הורוביץ כי ב-2010 נחתם בין שתי החברות הסכם שעל פיו תייצר ביסקול מוצרים לללין. עוד נטען כי כ-32% מהכנסותיה השנתיות של ביסקול בשנים האחרונות התבססו על ייצור מוצרים לללין. בתביעה נטען עוד כי ללין התחייבה לרכוש ב-2018 מוצרים ב-6.75 מיליון שקל לפחות, אבל לכאורה הפרה התחייבות זו.

חנות ללין קניון עזריאלי (צילום: עמית שעל)
סניף של ללין. "מצגי שווא לכאורה"(צילום: עמית שעל)
 

עוד נטען בתביעה כי ב-2016 התגבש בין הצדדים סיכום שעל פיו תהיה ללין זכאית להנחה מותנית מביסקול. התנאי היה שללין תרכוש מביסקול מוצרים בשבעה מיליון שקל בשנה. על פי התביעה, בשנים 2017-2016 לא עמדה ללין ביעד הרכש שסוכם עליו, נשללה זכותה להנחה המותנית, והיא הייתה מחויבת לשלם לביסקול מאות אלפי שקלים. עוד נטען כי נכון לאפריל 2018 לא עמדה ללין ביעד הרכש המקנה זכות להנחה המותנית גם ב-2018, באופן שיחייב את ללין לשלם לביסקול גם על 2018.

 

אבל בתביעה נטען כי בהסדר בין הצדדים שנעשה ב-2018 הסכימה אמנם ביסקול לוותר על סכומים שלטענתה מגיעים לה מללין (בגין שלילת ההנחה המותנית וסכומים נוספים), אבל "בדיעבד התברר כי הסכמה זו של ביסקול ניתנה על יסוד מצגי שווא חסרי תום לב במובהק שיצרה ללין כלפי ביסקול, הן בכל הנוגע להתחייבויותיה לרכוש מביסקול מוצרים בסך 6.75 מיליון שקל ב-2018, וחמור מכך - בכל הנוגע לכוונותיה להמשיך ולייצר מוצרים באמצעות ביסקול גם בעתיד".

 

במכתב תגובה שהעבירה ללין לביסקול וצורף כנספח לתביעה דוחה ללין באמצעות עו"ד חיים פיצ'ון את טענות ביסקול וטוענת כי לא הופר כל הסכם. עוד נטען כי היה ברור שההתקשרות בין הצדדים לא תימשך לתוך 2019. טרם הוגש כתב הגנה.

 

מללין נמסר בתגובה כי החברה תגיב בערכאות המקובלות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים