שתף קטע נבחר

סמארטפונים, מסך חכם ועוד: ההכרזות של גוגל

ענקית הטכנולוגיה הכריזה בכנס המפתחים שלה על מוצרי חומרה חדשים ולצדם עדכונים לשירותי התוכנה הוותיקים: אנדרואיד Q יתמלל עבורכם סרטונים, גוגל אסיסטנט ישולב בווייז - ויש גם כמה סיבות לגאווה ישראלית

סמארטפונים מוזלים מסדרת פיקסל, מסך חכם שהוא גם מצלמת אבטחה, עדכונים על אנדרואיד Q - וזה רק קצה המזלג: כנס המפתחים השנתי של גוגל, I/O, נפתח הערב (יום ג') עם שורה של הכרזות מסקרנות הן בתחום החומרה והן בתחום התוכנה.

 


ההכרזה שכנראה זכתה במירב תשומת הלב הייתה על הסמארטפונים החדשים, האחים הקטנים והמוזלים של מכשירי הפיקסל 3 שהושקו בסתיו 2018: פיקסל 3a ופיקסל 3a XL. הראשון, שגודלו 5.6 אינץ', יעלה 399 דולר, והשני, שגודלו 6 אינץ', יעלה 479 דולר. בגוגל מבטיחים שבשניהם תמצאו את אותן יכולות צילום מתקדמות שיש בדגמים היקרים יותר, אך הפעם עם ערכת שבבים חלשה יותר - סנאפדרגון 670 של קוואלקום. בארה"ב כבר ניתן לרכוש את המכשירים, אבל לישראל הם לא צפויים להגיע באופן רשמי - כמו כל מוצרי החומרה של ענקית הטכנולוגיה האמריקאית.

 

מכשירי הפיקסל החדשים (צילום: AP)
מכשירי הפיקסל החדשים(צילום: AP)

 

מכשירי הפיקסל החדשים (צילום: AFP)
מכשירי הפיקסל החדשים(צילום: AFP)

 

עוד הכרזה מעניינת בתחום החומרה הייתה על נסט האב מקס: גוגל למעשה ממתגת מחדש את ליין המוצרים החכמים שלה לבית תחת השם נסט. המסך של המכשיר החדש שמתפקד גם כמצלמת אבטחה מתפרס על פני 10 אינץ', וניתן לשלוט בו באמצעות פקודות קוליות, לנהל שיחות וידיאו ועוד. בין החידושים הבולטים: יכולות זיהוי פנים שמאפשרות להציג למשתמשים התראות אישיות, והפעלה ועצירת מוזיקה באמצעות מחוות יד. המכשיר יעלה 230 דולר כאשר יושק בקיץ. 

נסט האב מקס (צילום: גוגל)
נסט האב מקס(צילום: גוגל)

 

סונדר פיצ'אי בכנס המפתחים של גוגל (צילום: AP)
המנכ"ל סונדר פיצ'אי(צילום: AP)

 

גוגל ניצלה כמובן את האירוע כדי למסור עוד פרטים על אנדרואיד Q , הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה שלה לסמארטפונים. בין החידושים: מצב לילה חדש שמאפשר לחסוך בסוללה ומצב פוקוס שמונע את השימוש באפליקציות מסויימות בזמנים שהוגדרו מראש. הפיצ'ר הזה יאפשר גם להורים לשלוט בסמארטפונים של ילדיהם, ולקבוע מתי הם לא יוכלו להשתמש בחלק מהאפליקציות. מערכת ההפעלה החדשה תתמוך כמובן בסמארטפונים המתקפלים שצפויים להגיע לחיינו בעתיד הקרוב.

 


פיצ'ר מסקרן נוסף באנדרואיד Q הוא Live Caption, שמתמלל סרטונים בזמן אמת ומציג את הטקסט בכתוביות בתחתית המסך. למרות שהפיצ'ר הזה פותח בין היתר בישראל, בשלב הראשון הוא יהיה זמין באנגלית בלבד. מהיום ניתן להוריד את גרסת הבטא של מערכת ההפעלה ב-21 דגמים של 13 יצרניות, אך הגרסה הסופית צפויה להגיע רק בסתיו.

בכנס המפתחים בשנה שעברה, גוגל עוררה סערה כאשר הציגה את דופלקס: פיתוח המבוסס על בינה מלאכותית (AI) שמסוגל לנהל שיחות טלפון ממש כמו בן אדם. כעת השירות הזה יוכל לבצע עבורכם פעולות ברשת - למשל לחפש מכונית להשכרה או כרטיסים לקולנוע - ולבקש את האישור שלכם רק בשלב האחרון.

 

סונדר פיצ'אי בכנס המפתחים של גוגל (צילום: AFP)
הכרזות מסקרנות. כנס המפתחים של גוגל(צילום: AFP)

 


מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי, אמר כי העבודה של החברה בענייני פרטיות ובטיחות לעולם אינה נגמרת: "אנחנו רוצים לעשות יותר על מנת לעמוד בציפיות של המשתמשים שכל הזמן מתפתחות. אנחנו עובדים על שורה של שיפורים". אחד החידושים בתחום זה הוא מצב אינקוגניטו שמגיע כעת לגוגל מפות, ובדיוק כמו בדפדפן כרום יאפשר למשתמשים לערוך חיפושים בלי שיישמר תיעוד שלהם. לאחרונה הודיעה גוגל כי תאפשר למשתמשים להחליט למשך כמה זמן היא יכולה לשמור תיעוד של הפעילות שלהם.

ועוד חידושים מעניינים: פיצ'ר מציאות מורחבת (AR) שיציג תמונות מתוצאות החיפוש בתלת-ממד (גוגל הדגימה זאת עם עמלץ לבן שהופיע על הבמה); המהירות של גוגל אסיסטנט תגדל פי עשרה והוא יקבל מצב מותאם לנהיגה; ואם כבר גוגל אסיסטנט, בקרוב התכונות שלו ישולבו בווייז, כך שיהיה ניתן לדווח על תאונות או כלי רכב בצד הכביש, בלי לגעת במסך וכמובן בלי שתצטרכו להצהיר "איני הנהג".

 

במהלך האירוע הוצגו כמה מוצרים שפותחו בין היתר בישראל. למשל Live Relay, שמאפשר לחירשים ולכבדי שמיעה לנהל שיחת טלפון באמצעות כתיבת טקסט שמתורגם לאודיו; וגם פרויקט Euphonia, שאמור לסייע בשיפור הזיהוי הקולי של חולי ALS וטרשת נפוצה; ישראלים מעורבים גם בהטמעת היכולות של גוגל לנס באפליקציית החיפוש גוגל גו, שמאפשרות תמלול והקראה של טקסט כאשר מכוונים לעברו מצלמה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
מכשירי הפיקסל החדשים
צילום: AP
מומלצים