שתף קטע נבחר

פינוי המבנים בחאן אל-אחמר נדחה בפעם השישית

ראש הממשלה אמר כי מתחם חאן אל-אחמר שבו מתגורר השבט הבדואי ג'האלין יפונה "בקרוב מאוד", אך המדינה הגישה בקשה לדחייה - ובג"ץ נעתר לה בשל העובדה שטרם הוקמה הממשלה. במקביל, מתנחלים מכפר אדומים מתנגדים לפינוי: "יהווה פגיעה במיעוטים"

 

טרקטורים ליד הכפר הבדואי חאן אל אחמר (צילום: AFP)
חאן אל-אחמר. ארכיון(צילום: AFP)
 

ימים בודדים לפני הבחירות אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי "חאן אל-אחמר יפונה בקרוב מאוד". אולם בסוף השבוע החליט בג"ץ כי הפינוי יידחה לפחות לחודש הבא. זאת לאחר שהמדינה הגישה בקשה לדחייה, ובה טענה כי הסיבה היא העובדה שטרם הוקמה ממשלה ולא ברור מה תהיה המדיניות בנושא. את העתירה לקדם את הפינוי הגישה עמותת רגבים, וזו הפעם השישית שבה היא נדחית.

 

במקביל, ממשיכים מתנחלים מכפר אדומים לנסות לעצור את הפינוי של השבט הבדואי ג'האלין מהמתחם שבו הוקמו מבנים על אדמות מדינה. במכתב לנתניהו, שעליו חתומים כ-40 מתנחלים, הם טוענים כי פינוי הבדואים מחאן אל–אחמר יהווה פגיעה במיעוטים.

 

"אנו מתגוררים שנים רבות בכפר אדומים וחיים חיי שכנות טובה עם תושבי חאן אל־אחמר שנתון תחת איום הריסה", כתבו אנשי כפר אדומים. "התושבים בנו חלק מבתינו וחלקנו מקיימים איתם יחסי חברות קרובים. גילינו אנשים נעימים, רגישים ושוחרי שלום. אנו מבקשים ממך לדאוג שמדינת ישראל לא תתייחס באופן מפלה למיעוטים הנתונים תחת מרותה. הדרישה שלנו לעשיית צדק אין מקורה בפחד מבתי משפט זרים או מאומות העולם אלא בערכים היהודיים שלנו".

 

בנוסף, תוקפים המתיישבים החתומים על המכתב טענות של אנשי ימין ולפיהן כפי שהמדינה פינתה את המאחז עמונה בבנימין ומבנים בנתיב האבות בגוש עציון - כך צריך לעשות גם בסוגיית חאן אל־אחמר.

 

"נתיב האבות ועמונה הוקמו בשנים האחרונות ללא היתר בנייה ובחלקן על אדמה פרטית, בניגוד גמור לחאן אל-אחמר. בג"ץ הורה מפורשות לפנותן ואף קצב זמן לכך. לכן המקבילה של חאן אל־חאמר היא לא לנתיב האבות ולעמונה, אלא למאחזים שנבנו על אדמות מדינה".

 

יכין זיק, מנהל הפעילות בתנועת רגבים: "חאן אל אחמר הוא לא רק מאחז לא חוקי שצווי ההריסה כנגדו תלויים ועומדים כבר שנים רבות, אלא גם מהווה את פרוייקט הדגל של ההשתלטות הבלתי חוקית שמבצעת הרשות הפלסטינית במימון האיחוד האירופי על שטחי C, ולכן הוא מהווה את המבחן המובהק ליכולת המשילות של מדינת ישראל וממשלת ישראל לשיוויון בפני שלטון החוק. אחרי עשר שנים של מלחמת התשה משפטית שמבצעת הרשות הפלסטינית, מדינת ישראל חייבת לאכוף את החוק במקום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
חאן אל-אחמר. ארכיון
צילום: AFP
מומלצים