שתף קטע נבחר

ניו יורק מצהירה תמיכה בישראל

לכבוד יום העצמאות ה-71 ועל רקע האנטישמיות הגוברת, יצאו חברי הסנאט והאסיפה הכללית של ניו יורק בהצהרת תמיכה רשמית במדינת ישראל

לאורך כל השנה אנחנו שומעים על יוזמות רבות, שיתופי פעולה ושותפויות שונות ומגוונות של עיריית ניו יורק ומדינת ניו יורק עם ישראלים, חברות ישראליות ומדינת ישראל. מטכנולוגיה ועד תרבות, החותם הישראלי מתקבל בניו יורק באהדה. כל אלו, על רקע העלייה באירועי השנאה כנגד יהודים במדינה. לכבוד חגיגות יום העצמאות של מדינת ישראל, החליטו בניו יורק להביע באופן רשמי את התמיכה והעמידה האיתנה לצד מדינת ישראל.

 

האסיפה הכללית של מדינת ניו יורק, בשיתוף עם הסנאט של מדינת ניו יורק הצביעו ממש במקביל להדלקת המשואות, על הצהרת תמיכה (Assembly Resolution) יוצאת דופן במדינת ישראל ובקשרים המתחזקים ומתהדקים שבין מדינת ניו יורק לישראל.

 

דווקא בימים אלו, ימים בהם האנטישמיות בארה"ב בנסיקה, עם עלייה של עשרות אחוזים במקרי האנטישמיות בניו יורק בלבד, הצהרה ייחודית זו, מטרתה למסד את הקשר בין המדינות, להביע הצהרה ברורה ונחרצת שמעידה על תמיכה מובהקת של מדינת ניו יורק בישראל. "הגוף המחוקק", הודיעו, "החליט לברך את מדינת ישראל לרגל חגיגות העצמאות ה -71 ואת קשרי הידידות ושיתוף פעולה בין מדינת ניו יורק וישראל". את ההצהרה יזמו חברת בית הנבחרים, נילי רוז'יק, ילידת ישראל וחבר סנאט מדינת ניו יורק, טוד קמינסקי.

 

- ()
-בתמונה (משמאל לימין): חברת בית הנבחרים של מדינת ניו יורק, נילי רוז'יק, הקונסול הכללי בניו יורק, דני דיין, חבר בית הנבחרים של מדינת ניו יורק, קארל היסטי וחבר הקונגרס ג 'ו מורל.

 

לכבוד חגיגות העצמאות ועם פרסום ההצהרה אמרה רוז'יק: "כחברת האסיפה היחידה והראשונה שנולדה בישראל, זהו כבוד גדול לחגוג הצהרה זו. בנוסף להנצחת 71 שנות מדינת ישראל אנחנו גם מנציחים את האינטרסים המשותפים ומערכת היחסים הנאמנה בין מדינת ישראל למדינת ניו יורק."

טוד קמינסקי, חבר הסנאט, שותפה של רוז'יק ליוזמה הוסיף: "היה לי לכבוד להציג את ההחלטה המחזקת מחדש את הברית האינטגרלית של ניו יורק עם ישראל. ישראל", הדגיש, "היא מובילה עולמית בתחום הטכנולוגיה, המדע והחדשנות ואני מצפה להמשיך ולחזק את הקשרים האסטרטגים, הכלכליים והתרבותיים בין המדינות."

 

מיד עם אישורה נשלחה ההצהרה על ידי בית הנבחרים לקונסול הכללי בניו יורק, דני דיין. "הואיל ומדינת ישראל, מאז היווסדה, כאשר כוחות משולבים של חמש מדינות ערביות פלשו בניסיון להרוס את חלום העם היהודי, ממשיכה להתמודד עם העוינות ועם התוקפנות המזוינת של שכנותיה", כך לשון ההודעה, ".. מדינת ישראל הקימה חברה דינמית ומודרנית, יצרה כלכלה ייחודית וחיונית וחיים פוליטיים, תרבותיים ואינטלקטואלים למרות המחיר הכבד של שש מלחמות, טרור, נידוי בינלאומי וחרמות כלכליות. " בהודעתם, הביעו חברי בית הנבחרים את הערכתם הגדולה למדינת ישראל ולאתגרים מולם היא עומדת איתנה כבר 71 שנה. "תושבי מדינת ניו יורק חולקים זיקה לעם ישראל ורואים בישראל בעלת ברית חזקה ואמינה."

 

הקונסול דני דיין התרגש והוסיף: "הצהרה זו מסמלת את עוצמת היחסים הייחודים בין מדינת ישראל לארה"ב. הצהרה זו מהווה תשובה חד משמעית לקולות האנטישמיים, האנטי-ציונים ואנטי-ישראלים שמקבלים ביטוי רחב בשיח הציבורי והתקשורתי לאחרונה. נמשיך", הוא הבטיח, " על ידי פעילות דיפלומטית אינטנסיבית לחזק את קשרי ישראל-ארה"ב גם בימים מאתגרים אלו."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים