שתף קטע נבחר

כבוד: זהב לשגיא מוקי בגראנד סלאם באקו, כסף לטוהר בוטבול

הצלחה ישראלית בתחרות היוקרתית: מוקי (81 ק"ג) חיכה 25 שניות בתוך ניקוד הזהב כדי להטיל את איביילו איבנוב הבולגרי ולעלות למקום הראשון בעולם. בוטבול (73 ק"ג) נתן את כולו מול חידאייט חיידארוב המקומי והפסיד בגלל שלושה עונשים עמוק בתוך ניקוד הזהב

יום קרבות מצוין לשגיא מוקי (81 ק"ג) וטוהר בוטבול (73 ק"ג) בגראנד סלאם באקו. מוקי זכה במדליית זהב נוספת אחרי ניצחון על איביילו איבנוב הבולגרי, בוטבול רשם את הישג השיא שלו בקריירה כשזכה במדליית הכסף.

 

מוקי ויריבו לא הצליחו להשיג נקודות במהלך הזמן החוקי והקרב הלך לניקוד זהב, כאשר לכל אחד מהם שני עונשים. הישראלי חיכה 25 שניות בתוך ניקוד הזהב, לפני שהשיג ווזארי ורשם תואר נוסף שהעלה אותו למקום הראשון בעולם. בדרך לשם הוא עקף את האיראני סעיד מולאיי, שנאלץ להפסיד בכוונה כדי לא לפגוש אותו בגראנד סלאם פריז שנערך בפברואר השנה.

 

שגיא מוקי, טוהר בוטבול  (צילום: איגוד הג'ודו)
מוקי ובוטבול עם המאמנים סמדג'ה ופוגל(צילום: איגוד הג'ודו)

 

שגיא מוקי  (צילום מסך)
מעל כולם. מוקי עם הזהב(צילום מסך)

  

בוטבול הצליח להגיע לניקוד זהב בגמר מול חידאייט חיידארוב המקומי, למרות שספג שני עונשים בשלב מוקדם יחסית. בסופו של דבר האקטיביות של האזרי עשתה את שלה ובוטבול, שנלחם בכל הכוח, ספג את העונש השלישי שלוש דקות ועשרים שניות בתוך ניקוד הזהב. בזכות ההישג ייכלל מוקי בין עשרת המובילים בדירוג העולמי והשיג את הקריטריון הישראלי לאולימפיאדה.

 

בוטבול פתח את הקרבות בסיבוב השני וניצח את רפאת ממדוב המקומי בוואזארי בתוך ניקוד הזהב. בשמינית הגמר חלף על פני הרוסי סיאן אנדר, שוב בזכות וואזארי. ברבע הגמר עבד בוטבול קשה מאוד נגד אקיל גרקובה מקוסובו, ורק אחרי 7:21 דקות הצליח להשיג ניקוד (וואזארי) כדי להעפיל לחצי הגמר. טלמן ואלייב המקומי חיכה לבוטבול, שהצליח לנצח אותו באיפון 0:28 שניות בתוך ניקוד הזהב.

 

שגיא מוקי (צילום: אורן אהרוני)
בוטבול. יום נהדר(צילום: אורן אהרוני)

 

מוקי החל את דרכו גם כן בסיבוב השני וניצח את אסיל יורפרוב המקומי בזכות איפון 2:07 דקות לסיום הקרב. בשמינית הגמר נזקק לוואזארי בניקוד זהב כדי להדיח את הגאורגי נוגזרי טטאלשווילי. ברבע הגמר כבר הלך לו קל יותר עם איפון על היווני אלכסיוס נטנידיס.

 

בחצי הגמר פגש מוקי את הבלגי מתיאס קאסה, מולו התמודד בהצלחה בעבר (ארבעה ניצחונות והפסד אחד). הקרב היה טקטי מאוד, השניים ספגו עונשים ונכנסו לניקוד זהב. אחרי 6:54 דקות מתישות הצליח מוקי להשיג וואזארי ועלה לגמר.

 

נשים: אכזבה לשריר ומאירסון

גילי שריר (63 ק"ג) ניצחה בקרב הראשון מול הבריטית אמה לווינסון, אבל הפסידה באיפון לאחר מכן לגרמנייה מרטינה טריידוס והודחה. ירדן מאירסון (60 ק"ג) הפסידה בריתוק ליריבה בלגית 1:17 דקות מהפתיחה וסיימה את דרכה.

 

כזכור, ביום הפתיחה של הגראנד סלאם בבאקו זכתה גפן פרימו במדליית הארד במשקל עד 52 ק"ג, והראתה כי תילחם עד הרגע האחרון בקרב מול גילי כהן על הכרטיס היחיד של ישראל למשחקים האולימפיים בטוקיו בקטגוריית המשקל בו מתחרות שתיים.

פורסם לראשונה 11/05/2019 12:35

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איגוד הג'ודו
שגיא מוקי, טוהר בוטבול
צילום: איגוד הג'ודו
מומלצים