שתף קטע נבחר

אליסה מילאנו קוראת לשביתת סקס: "עד שנקבל מחדש אוטונומיה גופנית"

כוכבת "מי הבוס" ו"מכושפות" בעבר קראה לנשים להימנע מקיום יחסי מין, במחאה על חוקי הפלות שעברו בכמה מדינות אמריקניות. שמרנים גיחכו: "היא מקדמת התנזרות". ליברלים מתחו ביקורת: "נשים לא עושות סקס רק כ'טובה' לגברים". אבל מילאנו בשלה: "המצב נוראי, האיום רציני"

 

אליסה מילאנו (צילום: AP)
אליסה מילאנו(צילום: AP)

סערה ברשת בעקבות ציוץ של אליסה מילאנו : השחקנית האמריקנית קראה לנשים להצטרף לשביתת מין, במטרה למחות על חוקי ההפלות שהועברו בבתי מחוקקים במדינות אמריקניות שבשליטת הרפובליקנים. מילאנו, שכיכבה בעבר ב"מי הבוס", "מכושפות" ו"מלרוז פלייס", קראה לנשים בציוץ שלה להפסיק לקיים יחסי מין, "עד שנקבל מחדש אוטונומיה גופנית".

 

הציוץ שלה נכתב ימים ספורים אחרי שג'ורג'יה הפכה למדינה רביעית השנה בארצות הברית שאוסרת על הפלות לאחר זיהוי פעילות לבבית - שישה שבועות מתחילת ההיריון, לפני שנשים רבות כלל יודעות כי הן בהיריון. "אנחנו צריכים להבין עד כמה המצב במדינה נורא", אמרה מילאנו בת ה-46. "זה מזכיר לאנשים שיש לנו שליטה על הגוף שלנו".

 

  

 

מילאנו ציינה כי באופן היסטורי, נשים נמנעו מסקס כחלק ממחאה או במטרה להביא לרפורמות פוליטיות. היא הזכירה שנשות אירוקווי - קבוצת שבטי אינדיאנים - סירבו לקיים יחסי מין לפני כ-400 שנה, במטרה להפסקת הלחימה. בנוסף הזכירה שנשים בליבריה החלו בשביתת מין ב-2003, בדרישה לסיום מלחמת האזרחים הארוכה במדינה האפריקנית.

 

השחקנית הוותיקה בט מידלר הייתה מאלו שהצטרפו לקריאה לשביתת מין. אבל הן ליברלים והן שמרנים לעגו ליוזמה - שמרנים שיבחו את מילאנו על כך שהיא מעודדת לכאורה התנזרות, ואילו ליברלים אמרו כי היא מקדמת נרטיב שגוי, ולפי נשים מקיימות יחסי מין רק כ"טובה" לגברים.

אליסה מילאנו (צילום: AP)
מילאנו. ביקורת הן משמרנים והן מליברלים(צילום: AP)

מחאה הפלות ב אטלנטה ג'ורג'יה אפריל 2019 (צילום: AP)
מחאה באטלנטה, ג'ורג'יה, נגד החוק(צילום: AP)

מחאה הפלות ב וושינגטון ארה
הפגנה בוושינגטון נגד איסור ההפלות(צילום: רויטרס)

מילאנו טענה כי הביקורת לא מפריעה לה, ואמרה שהציוץ שלה הוביל לאפקט הרצוי מבחינתה, "שזה לגרום לאנשים לדבר על המלחמה נגד נשים". היא העלתה את החשש שבית המשפט העליון - שבו רוב שמרני - יאשר את אחד החוקים הללו והפוך את פסק הדין מ-1973, שהתיר הפלות. בפסק דין זה, רו נגד וייד, קבע בית המשפט העליון כי כל חוק האוסר על הפלה מלאכותית סותר את חוקת ארצות הברית בשל הפגיעה בזכות לפרטיות.

 

"זה פשוט מחריד בעיניי", אמרה מילאנו. "כל אחד שלא מזועזע מזה ולא רואה לאן זה מוביל, לא לוקח את האיום הזה ברצינות". לדבריה, כל אישה יכולה להחליט בעצמה כמה זמן תימשך שביתת המין. בנוגע אליה, אמרה שטרם החליטה במשך כמה זמן תוותר על סקס. "אני לא יודעת. צייצתי אתמול בלילה, עדיין לא חשבתי על זה מספיק הבוקר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים