שתף קטע נבחר

הודיע למשטרה: "רצחתי את רחל הלר ואדם נוסף"

תושב הצפון הגיע לתחנת משטרת כרמיאל וטען כי הוא עומד מאחורי רצח החיילת ב-1974, שגופתה נמצאה סמוך לקיבוץ שדות ים כשעליה סימני אלימות קשים. הוא הודה גם ברצח של אדם נוסף, שסווג כהתאבדות. ב-1976 הורשע עמוס ברנס ז"ל ברצח - אך זוכה ב-2002 במשפט חוזר. בתו: "תמיד אמר שהצדק ייצא לאור"

 

רחל הלר ()
רחל הלר ז"ל

סוף לתעלומה? לתחנת המשטרה בכרמיאל הגיע אתמול (א') גבר בשנות ה-70 לחייו מאחד הכפרים בצפון שטוען כי הוא עומד מאחורי רצח החיילת רחל הלר (19) מבת ים, שגופתה נמצאה ב-1974 סמוך לקיבוץ שדות ים כשעליה סימני אלימות קשים.

 

הגבר הודה בפני השוטרים ברצח של אדם נוסף מכפרו בשנת 1970, שמותו סווג על-ידי המשטרה כהתאבדות. בית משפט השלום בעכו האריך את מעצרו עד ליום שישי והוא נשלח להסתכלות פסיכיאטרית. בנוסף, בית המשפט הוציא צו איסור פרסום על כל פרטי החקירה. 

 

במשטרה יעבירו את החקירה בעניין ההודעה ברצח רחל הלר למחוז חוף, שם בוצע הרצח. ביחס לאירוע שנחקר בהתאבדות, קיים קושי לפתוח את החקירה בשל הזמן שעבר מהתיקים שכבר אינם קיימים. מדובר באדם ששם לכאורה קץ לחייו בירי מאקדח שהחזיק ברישיון. הוא הותיר אחריו מכתב שבו הסביר את המעשה במחלה קשה ממנה סבל. 

כתבה ארכיון ידיעות אחרונות 1974 רצח חיילת רחל הלר (צילום: ארכיון
הכתבה על הרצח ב"ידיעות אחרונות" ב-1974(צילום: ארכיון "ידיעות אחרונות")

 

ברצח החיילת הורשע עמוס ברנס אך הוא זוכה בתום משפט חוזר. בשנת 1976 הורשע ברנס ברצח ונידון למאסר עולם. לאחר שמונה שנים וחצי מאחורי הסורגים, ב-1983, הוא שוחרר אחרי שקיבל חנינה.

 

עמוס ברנס ז"ל (צילום: חגי אהרון) (צילום: חגי אהרון)
עמוס ברנס ז"ל(צילום: חגי אהרון)

 

 

לאחר מכן ניהל ברנס מאבק ציבורי נרחב במטרה להוכיח את חפותו - ובשנת 2002 הוא זוכה מכל אשמה במשפט חוזר שנערך לו.

 

בהמשך קבע בית המשפט כי המדינה תפצה אותו בחמישה מיליון שקלים. בשנת 2011, כשהיה בן 67, הלך ברנס לעולמו.

 

 

טוהר אדרי ברנס, בתו של עמוס ברנס, אמרה ל-ynet: "זה שילוב של רגשות. מצד אחד זה סוג של סגירת מעגל, מצד שני זה כמו כעס ותסכול ועצב שאני יכולה להגיד לך בוודאות שאבא שלי מתהפך בקברו. אני בעצמי לא יודעת כל כך פרטים נוספים מלבד מה שכולם ידועים. זו כן בשורה משמחת. עם כל העצב. כרגע אף אחד לא יצר איתנו קשר".

 

היא הוסיפה: "אבא באמת טען לחפותו עד יומו האחרון והרגיש את העוול שנעשה לו. אפשר באמת להיאחז במשפט שלבסוף הצדק יוצא לאור. בסוף כל דבר מתגלה וכל דבר כמובן בטיימינג ובזמן הנכון. עצוב לי שזה קורה עכשיו, כשאבא שלי כבר לא בחיים, אבל כנראה לכל דבר יש את הטיימינג שלו".

 

עו"ד סעיד חדד, המייצג את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר כי "מדובר באדם מבוגר שמתמודד במשך שנים עם מחלת נפש ומוכר לרשויות בריאות הנפש. יש חשש כי מדובר בהודאת שווא ואנו מצפים ממשטרת ישראל שתחקור את גרסתו בהקדם כדי למנוע מעצר ארוך מאדם חולה".  

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים