שתף קטע נבחר

מכה לאפל: אור ירוק לתביעה ייצוגית בארה"ב

ברוב של 5 מול 4 שופטים אישר העליון בארה"ב להתקדם עם תביעה ייצוגית של משתמשי אייפון. במוקד התביעה: עמלה בגובה 30 אחוזים שאפל גובה ממפתחי האפליקציות ולטענת התובעים מגולגלת אל הלקוחות

בית המשפט העליון בארה"ב נתן היום (ב') אור ירוק להגשת תביעה ייצוגית נגד אפל בטענה שהיא מפרה את חוקי ההגבלים העסקיים. התובעים טוענים כי חנות האפליקציות שלה, ה-App Store, הפכה למונופול שפוגע בצרכנים מכיוון שניתן למכור יישומים לאייפון אך ורק דרכה, כאשר עמלה בגובה של 30 אחוזים מגולגלת מהמפתחים אל הלקוחות.

 

 

טים קוק (צילום: AP)
מנכ"ל אפל טים קוק(צילום: AP)
 
 

 

השופטים אישרו החלטה של ערכאה נמוכה יותר ברוב של חמישה מול ארבעה, כאשר ברט קוואנו, השופט השמרן שמונה על-ידי הנשיא דונלד טראמפ, חבר לארבעת השופטים הליברליים בבית המשפט העליון. בעקבות הפסיקה נרשמה ירידה של חמישה אחוזים במניית אפל.

 

הפסד בתביעה שהוגשה בשנת 2011 עלול לעלות לאפל מאות מיליוני דולרים ולהשפיע על זירות מסחר של חברות אחרות כמו אמזון, גוגל ופייסבוק.

אפל טוענת להגנתה כי היא פועלת רק כמתווך עבור מפתחי האפליקציות שקובעים בעצמם את המחיר של היישומים שלהם ומשלמים לה עמלה. רק המפתחים, טוענים בחברה, יכולים להגיש תביעה מסוג זה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים