שתף קטע נבחר

באים קטנים: לילארד ומקולום יצליחו להדהים את גולדן סטייט?

"אמריקן איגל": עם צמד גארדים אקספלוסיבי שסחף אותה לגמר מערב ראשון מאז שנת 2000, פורטלנד תנסה להדיח את האלופה בסדרה שתיפתח הלילה (4:00, בין שלישי לרביעי). וגם: מתי יחזור דוראנט, ואיך ההורים של סטף וסת' קרי יחליטו את מי לעודד?

קווין דוראנט: "אתה יודע שאתם לא הולכים לזכות באליפות"

סי.ג'יי מקולום: "אחי, יש לנו את הקבוצה...."

(דוראנט: נקרע מצחוק)

מקולום: "יש לנו את היכולת..."

(דוראנט: עדיין צוחק)

מקולום: "הכל אפשרי. אנחנו יכולים לקחת אליפות"

דוראנט: "בוא נדבר בכנות..."

מקולום: "אנחנו יכולים לקחת אליפות!"

דוראנט: "שמע, אני אוהב את שניכם (מקולום ולילארד). קשה לעצור אתכם. אבל די, נו, בחייך"

מקולום: "אז מה אתה מציע?"

דוראנט: "אני מציע שפשוט תמשיכו לשחק ולא תדאגו למה שקורה בצמרת"

מקולום: "אנחנו חלק מהצמרת!"

דוראנט: "תירגע"

 

בקיץ 2018, אחרי שהוביל את גולדן סטייט לאליפות בפעם השנייה ברציפות (ושמע "תודה שהרסת את הליגה" בפעם ה-3,579,084 ברציפות מאז שהגיע לווריורס), התארח קווין דוראנט בפודקאסט של סי.ג'יי מקולום והטריל אותו מכל פינה במגרש. בערך חודשיים קודם התייצבו הבלייזרס לסיבוב הראשון של הפלייאוף כמדורגים 3 במערב, ועפו ממנו בסוויפ שחיזק עוד יותר את הסטיקר שלא מתקלף להם מהגב כבר שנים: אנדראצ'יברים.

 

סי.ג'יי מקולום וקווין דוראנט במאבק (צילום: AP)
דוראנט ומקולום. הטרלות הדדיות(צילום: AP)

 

זו הייתה השנה השנייה ברציפות שפורטלנד מתקפלת תוך ארבעה משחקים בסיבוב הראשון. בכלל, מאז ההופעה האחרונה שלהם בגמר המערב בשנת 2000, תשע מ-11 ההדחות של הבלייזרס הגיעו כבר בפתיחת הפלייאוף.

 

היה חשש סביר שזה יקרה גם העונה מול אוקלהומה סיטי, אבל פורטלנד ניטרלה את פצצת ווסטברוק-ג'ורג' תוך חמישה משחקים. במשחק 3 מול דנבר היא חצתה ראשונה את קו הסיום במרתון 68 הדקות שהפך לאינסטנט קלאסיקה, וביום ראשון, במשחק האחרון, סגרה 3:4 בחוץ אחרי שמחקה פיגור 17 (ואת החיוך מהפנים של הג'וקר). עכשיו, כמו שמקולום התעקש, היא סוף סוף חלק מהצמרת.

 

לילארד מבין שזה לא היום של פורטלנד (צילום: רויטרס)
לילארד. פורטלנד קבוצת צמרת(צילום: רויטרס)

 

העימותון ההוא זלג בזמנו מהפודקאסט לארגז החול של הטוויטר. סי.ג'יי צייץ שקיי-די "רך", דוראנט רמז שמקולום "נחש". אבל הגארד של הבלייזרס - האחראי העיקרי לכך שאתם לא קוראים עכשיו כתבה על ניקולה יוקיץ' - התחייב בימים האחרונים שזאת כבר היסטוריה. אז הגנון מאחוריו, דמיאן לילארד מצדדיו, הבעיה היא מה שנמצא מלפניו: הלוחמים מגולדן סטייט.

 

הווריורס ניצחו את הבלייזרס בפלייאוף 2017 (אם קראתם בתשומת לב אתם כבר יודעים שזה היה בסוויפ בסיבוב הראשון), ניצחו אותם בפלייאוף 2016 (פורטלנד גירדה משחק), וינצחו אותה בפלייאוף 2019 (תרחיש ביחס של פי 1.19, לפי וגאס). הטוקבק המיואש הזה בפייסבוק מספר את כל הסיפור: "פורטלנד מאוד מוכשרת. אני מעריך שהיא תוכל לגרור את הסדרה לארבעה משחקים".

 

גרין מול מקולום בפלייאוף 2016. שוב נפגשים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
גרין מול מקולום בפלייאוף 2016. שוב נפגשים(צילום: רויטרס)

 

ה-MRI של ה-MVP

הפציעה של דוראנט - השחקן הכי טוב בקבוצה הכי חזקה, שקולע הכי הרבה בפלייאוף הכי משובח של השנים האחרונות (34.2 נקודות למשחק) - היא הסיפור העיקרי רגע לפני פתיחת הסדרה הלילה (בין שלישי לרביעי, 4:00) נכון לעכשיו לא ברור מתי יחזור, אבל על פי הדיווחים הוא יחמיץ את משחק 1, וכנראה גם את זה שאחריו.

 

הרופאים מזהירים שאסור להחזיר אותו מוקדם מדי כדי לא להחמיר את הפגיעה בשריר התאומים, הציניקנים אומרים שהפציעה הזו יכולה לעשות את כל ההבדל בין סוויפ למותחן של חמישה משחקים.

 

קווין דוראנט אחרי רגע הפציעה (צילום: AFP)
דוראנט. ייעדר מתחילת הסדרה(צילום: AFP)

 

דו-דו-קרב באוקלנד

וכך, הבמה תתפנה בינתיים לדו-דו-קרב בין הקו האחורי השני בטיבו בליגה לקו האחורי הראשון בקטלניותו בהיסטוריה.

 

סטף קרי וקליי תומפסון יודעים לנצח גם בלי דוראנט. ראינו את זה באליפות הראשונה לפני ארבע שנים, נזכרנו בזה במשחק השישי ביוסטון לפני ארבעה ימים (ב-2016 מול קליבלנד זה פחות עבד, אגב).

 

חזרה למקורות. הספלאש בראדרס (צילום: AFP)
מסתדרים יפה מאוד גם בלי דוראנט. קרי ותומפסון(צילום: AFP)

 

מפתה לומר שהדברים תלויים בספלאש בראדרס (בעיקר כי זה נכון), אבל אם יש משהו שמאמן הבלייזרס טרי סטוטס ינסה בוודאות זה להסתער על קרי משתי החזיתות במטרה להכניס אותו לבעיית עבירות.  

 

קרי מבצע 3.8 פאולים למשחק בפלייאוף הזה (הכי הרבה בקריירה), חלקם מעצבנים ומיותרים במיוחד. מול צמד אקספלוסיבי שהתקפית מסוגל לעשות הכל מהכל (לילארד חמישי בנקודות בפלייאוף עם 28.4, מקולום שביעי עם 25.6), הוא בבעיה גדולה.

 

מי הבן המועדף?

ההורים שלו, סוניה ודל קרי, בבעיה עוד יותר גדולה. לראשונה בקריירה ייפגשו שני אחים בגמר אזורי, ולך תדע את מי לעודד: סטף או סת'?

 

סת' וסטף קרי (צילום: AP)
ההורים בבעיה. סת' וסטף קרי(צילום: AP)

 

סוניה כבר הודיעה שההחלטה תתקבל לפני כל משחק בנפרד, בהטלת מטבע.

ואולי זה יכול להיות טיפ קטן להורים: תמיד תדאגו להסתובב עם איזה שקל בכיס, למקרה שאחד הילדים יתקיל עם "אבאמא, את מי אתם יותר אוהבים?"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
דמיאן לילארד וסי ג'יי מקולום
צילום: AP
מומלצים