שתף קטע נבחר

עודדת טרור בפייסבוק? תיחסם מפיצ'ר הלייב

הרשת החברתית הודיעה על מדיניות חדשה שאמורה למנוע שידור חי של מתקפות טרור, כפי שקרה לפני חודשיים בניו זילנד: מי שיפר את כללי הקהילה פעם אחת - ייחסם לתקופה מסוימת. בנוסף, 7.5 מיליון דולר יושקעו בפיתוח טכניקות חדשות לזיהוי תמונות, סרטונים וקובצי קול שעברו מניפולציה

חודשיים אחרי הטבח בכרייסטצ'רץ', שהועבר בשידור חי בפייסבוק והופץ ברשת במאות אלפי עותקים, הודיעה אמש (יום ג') הרשת החברתית על כללים חדשים שאמורים למנוע מקרים דומים בעתיד.

 

גיא רוזן, סגן נשיא לענייני בטיחות ואבטחה, הודיע כי מעתה ואילך משתמש שיבצע הפרה חמורה של כללי הקהילה, אפילו פעם אחת, לא יוכל להשתמש בפיצ'ר הלייב לטווח זמנים שיוגדר מראש, למשל 30 יום. "לדוגמה, אם מישהו ישתף קישור להצהרה של ארגון טרור ללא הקשר", כתב רוזן בפוסט שפורסם בבלוג של פייסבוק, "האפשרות להעביר וידיאו בשידור חי תיחסם עבורו לתקופה מסוימת".

 

אפליקציית פייסבוק (צילום: shutterstock)
אפליקציית פייסבוק(צילום: shutterstock)

ברנטון טרנט והאפוד של הרוצח (צילום: רויטרס)
הרוצח ברנטון טרנט(צילום: רויטרס)


בפייסבוק אומרים כי לא רק הפרות הקשורות לטרור יובילו לחסימה מפיצ'ר הלייב, ומבהירים שמדובר בשלב הראשון במהלך מורכב יותר. "אנחנו מתכננים להרחיב את ההגבלות הללו לאזורים אחרים בשבועות הקרובים", כתב רוזן, "ונתחיל בכך שנמנע מאותם אנשים לפרסם מודעות בפייסבוק".

 

דובר מטעם פייסבוק אמר ל-CNN כי המדיניות החדשה לא הייתה מאפשרת למחבל ברנטון טרנט להעביר בשידור חי את הטבח. עם זאת, ברשת החברתית לא פירטו מה היו ההפרות הקודמות שלו.

 

 

המחבל האוסטרלי רצח 51 בני אדם בשני מסגדים בעיר קרייסטצ'רץ' ב-15 במרץ. פחות מ-200 איש צפו בשידור החי שנמשך 17 דקות, אבל ביממה שלאחר מכן נאלצה הרשת החברתית למחוק לא פחות מ-1.5 מיליון עותקים של הסרטון. התקרית עוררה גל חדש של ביקורת על פייסבוק, וממשלות שונות ברחבי העולם דרשו ממנה לפעול באופן נחרץ יותר נגד קיצונים המנצלים את הפלטפורמות שלה.

בפייסבוק מודים שהתקשו לזהות גרסאות שונות של הסרטון באמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשותם, מה שאפשר למשתמשים להעלות אותו לפלטפורמה שוב ושוב אחרי עריכה מחדש. "על אף שהשתמשנו בכמה טכניקות כדי למצוא את הגרסאות השונות, כולל טכנולוגיה של התאמת וידיאו ואודיו, הבנו שזה תחום שאנחנו צריכים להשקיע בו במחקר נוסף".

החברה של צוקרברג החליטה לחבור לאוניברסיטת מרילנד, לאוניברסיטת קורנל ולאוניברסיטת ברקלי בקליפורניה כדי לחקור טכניקות חדשות לזיהוי מניפולציות בתמונות, סרטונים ואודיו, וכן כדי להבחין בין משתמשים שמעלים את הקבצים האלה באופן לא מודע לבין גורמים שבאופן מכוון עושים מניפולציות בסרטונים ובתמונות. 7.5 מיליון דולר יושקעו במהלך.

 

רוזן כותב כי בעתיד תחבור פייסבוק לגורמים נוספים כדי להמשיך במחקר בנושא זה. "העבודה הזאת תהיה קריטית למאמצים הנרחבים שלנו נגד מניפולציות, כולל סרטוני דיפ פייק (סרטונים שעברו מניפולציה כדי להציג אירועים שמעולם לא קרו)".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אפליקציית פייסבוק
צילום: shutterstock
מומלצים