שתף קטע נבחר

התעשייה האווירית בניסוי משותף עם הודו: "ציון דרך משמעותי"

חיל הים ההודי ערך ניסוי מוצלח במערכת "ברק 8", המסוגלת ליירט מטוסי ומסוקי קרב, שפותחה בשיתוף פעולה עם ישראל. בהודו בירכו על הניסוי: "המערכת יצרה עליונות על אויבים אפשריים"

 

שיגור הטיל ()
הניסוי בהודו

התעשייה האווירית ערכה ניסוי משותף עם הצבא ההודי במערכת ההגנה "ברק 8" המיועדת לחיל הים המקומי. מהתעשייה האווירית נמסר כי הניסוי, שהסתיים בהצלחה, נערך באוקיאנוס ההודי והמערכת נוסתה על שתי ספינות שמהן שוגרו טילי המערכת שיירטו את המטרות.

 

טילים, מל"טים ומטוסי ריגול: עסקאות הענק עם הודו

 

סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת מערכות, טילים וחלל, בועז לוי, מסר כי "במסגרת הניסוי הודגמה בהצלחה היכולת המערכתית לעבודה בכוח של מספר ספינות המאפשרת ניהול מרכזי של הפעילות המבצעית". לוי ציין כי "היכולת הודגמה בשני תרחישים מבצעיים מורכבים אשר אתגרו את היכולת המבצעית והטכנית של המערכת נגד מספר מטרות בו זמנית.

 

"המערכת תפקדה כהלכה בכל השיגורים. מכ"מ המערכת גילה את המטרות ועקב אחריהן. מרכז השליטה והבקרה של המערכת שיגר את המיירטים לעבר המטרות וניהל את תהליך היירוט כנדרש".

 

באתר החדשות הרוסי "ספוטניק" דווח כי מדובר ב"ציון דרך משמעותי" עבור חיל הים ההודי. מדובר בטילי קרקע-אוויר לטווח בינוני שהוסבו למערכת המיועדת לספינות טילים. לפי הדיווח הרוסי, המערכת מאפשרת שיתוף נתונים בין כמה מערכים מבצעיים - כך שיעבדו כיחידה אחת.

 

  (צילום: התעשייה האווירית)
(צילום: התעשייה האווירית)
 

משגר של מערכת "ברק" (צילום: התעשייה האווירית) (צילום: התעשייה האווירית)
משגר של מערכת "ברק"(צילום: התעשייה האווירית)

בצבא ההודי שיבחו את שיתוף הפעולה עם התעשייה האווירית ומרכז המחקר והפיתוח לענייני ביטחון בהודו שפיתחו את טיל ההגנה. חיל הים ההודי מסר כי "הצלחתו של הניסוי הוכיחה כי חיל הים הצטרף לקומץ חילות ימיים שמחזיקים במערכות המשתפות פעולה אחת עם השנייה. המערכת מגבירה את האפקטיביות של חיל הים ההודי ויצרה לו עליונות על אויבים אפשריים".

 

המערכת פותחה במקור להגנה על כלי שיט ומתקנים אסטרטגיים ימיים והותקנה על ארבע ספינות של חיל הים בהודו. בעסקה שנחתמה עם ישראל ב-2017 כוללת גם רכש מכ"ם, טילים מיירטים ומערכת שליטה ובקרה עבור המערכת.

לפני שלוש שנים הטיל נוסה בשיגור ממשגר נייד - ולצורך הבדיקה פונו אלפי הודים מבתיהם.

 

הניסוי המבצעי הראשון של המערכת בישראל נערך בנובמבר 2015 - והטיל ששוגר מספינה של חיל הים הצליח ליירט בהצלחה מטרת אויב. המערכת פותחה במקור על-מנת להעניק מענה מבצעי לטילים המתקדמים של חיזבאללה, בהם טיל השיוט הרוסי "יאחונט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים